کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

داستان جدید افزایش قیمت سیمان >>> درخواست افزایش 22 درصدی قیمت سیمان بدلیل افزایش قیمت گازوییل / 8 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


داستان جدید افزایش قیمت سیمان >>> درخواست افزایش 22 درصدی قیمت سیمان بدلیل افزایش قیمت گازوییل / 8 خرداد 94

 

داستان درخواست افزایش قیمت سیمان از سوی انجمن متولی این صنعت استراتژیک همچنان ادامه دارد. اوایل سال جاری انجمن سیمان به دلیل بالارفتن هزینه های تولید خواستار افزایش 17 درصدی قیمت سیمان شد. درخواستی که نتوانست موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی این صنعت را جلب کند به طوری که قائم مقام این وزارتخانه اعلام کرد بازار کشش لازم را برای افزایش قیمت سیمان ندارد.

به گفته مجتبی خسروتاج، دلایل تقاضای صنایع برای افزایش قیمت در کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد و تنها در صورت صلاحدید اجازه افزایش قیمت به صنایع مختلف داده می‌شود. با رد درخواست اولیه انجمن سیمان و همزمان با زمزمه‌های افزایش قیمت گاز صنایع این انجمن در هفته جاری درخواست دیگری برای افزایش قیمت سیمان را ارائه کرد. درخواستی که با رد خبر اعلام افزایش قیمت گاز صنایع از سوی مسوولان نتوانست راه به جایی ببرد که این امر موجب شد تا این بار انجمن سیمان درخواست افزایش 22 درصدی قیمت سیمان به دلیل افزایش قیمت گازوییل را به دولت ارائه کند. با این شرایط می‌توان گفت داستان درخواست افزایش قیمت سیمان همچنان ادامه دارد.

 در این خصوص دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان از ارائه درخواست جدید تولیدکنندگان برای افزایش قیمت خبرداد و گفت: اگرچه طی هفته‌های گذشته درخواست افزایش ۱۷درصدی از دولت داشتیم اما اکنون درخواست‌مان افزایش ۲۲درصدی است.

 عبدالرضا شیخان از ارسال مجدد درخواست تولیدکنندگان سیمان برای افزایش قیمت این کالا خبرداد و گفت: طی هفته‌های گذشته درخواست خود برای افزایش قیمت سیمان را به دولت ارسال کرده‌ایم اما اکنون با بالا رفتن قیمت گازوئیل، تقاضای ما افزایش ۲۲ درصدی است، چراکه قیمت تمام شده افزایش یافته است.

 دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان افزود: سهم سوخت در تولید سیمان ۳۰ تا ۳۵ درصد است که بر این اساس، افزایش قیمت گازوئیل از ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان در هر لیتر، افزایش قیمت تمام‌شده را به همراه دارد. این در حالی است که هم‌اکنون تولیدکنندگان با کمبود نقدینگی مواجه هستند و چنانچه دولت با این افزایش قیمت موافقت نکند، ادامه تولید مقدور نیست.

 وی تصریح کرد: هم‌اکنون کارخانه‌ها به طور متوسط با حدود ۸۷ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند؛ ضمن اینکه افزایش قیمت سوخت، هزینه صادرات را نیز افزایش می‌دهد، چراکه قیمت در بازارهای جهانی نمی‌تواند به سرعت تغییر کند. در این میان، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در واکنش به درخواست تولید‌کنندگان سیمان برای افزایش ۲۲ درصدی قیمت به دلیل افزایش قیمت گازوئیل گفت: این مساله به ما ارتباطی ندارد؛ زیرا قیمت سوخت کارخانه‌های سیمان و فولاد مانند سال گذشته است و هیچ‌گونه تغییری در قیمت سیمان از بابت نرخ سوخت نباید ایجاد شود. برهمین اساس سیمانی‌ها هیچ بهانه‌ای برای تغییر قیمت ندارند.//دنیای اقتصاد
 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان