کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

تاثیر افزایش نرخ سوخت بر هزینه ترانزیت و صنعت حمل و نقل / 9 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


تاثیر افزایش نرخ سوخت بر هزینه ترانزیت و صنعت حمل و نقل  / 9 خرداد 94


بر اساس آنچه مدیر کل دفتر ترانزیت راهداری اعلام کرده است، گویا افزایش نرخ سوخت بر حمل و نقل در این بخش تاثیر چندانی ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز، بسیاری از کارشناسان و مسئولان با افزایش نرخ سوخت، افزایش قیمت حمل و نقل در میسرها و وسایل نقلیه مختلف را طبیعی می‎دانند. براین اساس در آخرین تصمیم دولت مبنی بر تک نرخی شدن سوخت، ممکن است مسیرهای پر رفت و آمد با تغییر قیمت حمل و نقل همراه شوند، بدین گونه که مسیرهای ترانزیتی و جاد‎ه‎ای که به صورت روزانه حمل و نقل باری دارند، با افزایش نرخ همراه می‎شوند.

حال در این زمان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفته است که تعرفه مابه‌التفاوت سوخت برای کامیون‌های خارجی تغییر نمی‌کند. محمدجواد عطرچیان با اشاره به تغییر قیمت هر لیتر گازوئیل از روز چهارشنبه ششم خرداد ماه گفته است که تعرفه مابه‌التفاوت سوخت برای کامیون‌های خارجی تغییر نمی‌کند.

با تغییر نرخ هر لیترگازوئیل از ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان به نظر می‎‎رسد، کامیون‌های خارجی پس از ورود به مرز ایران سوخت مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند و به تفکیک از کامیون‌های ترک ۳۰ سنت٬ عراقی ۴۰ سنت٬ افغانی ۳۰ سنت و ترکمن صفر سنت به ازای هر لیتر با توجه به قیمت سوخت در آن کشورها دریافت می‌شود که به گفته عطرچیان البته این مسئله مربوط به کامیون‌هایی است که باک سوخت آنها پلمب نیست.

بر این اساس، تعرفه مابه‌التفاوت سوخت برای کامیون‌های خارجی تغییر نمی‌کند و کامیون‌های خارجی همان رقم را می‌پردازند و در ایران نیز براساس میزان سوخت اعلامی‌ موردنیازشان در سر مرز گازوئیل به قمیت ۳۰۰ تومان دریافت می‌کنند، یعنی نمی‌توانند بگویند پیش از این ۲۵۰ تومان نرخ هر لیتر گازوئیل بود و همان رقم باید محاسبه شود. مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته است که موقع خروج کامیون‌های خارجی از کشور نیز براساس مصوبه شرکت نفت عمل می‌شود یعنی هر میزان سوختی که در باک کامیون خارجی باشد براساس ۹۰ درصد قیمت هر لیتر گازوئیل در کشور مقابل مبلغ آن محاسبه و اخذ می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، هنوز برای برخی از مسیرها و سازمان های حمل بار ابلاغیه ای مبنی بر تغییر نرخ اعلام نشده است.

 

 

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان