کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

تاثیر افزایش قیمت سوخت بر شرکتهای صنعت پتروشیمی / 9 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه


تاثیر افزایش قیمت سوخت بر شرکتهای صنعت پتروشیمی  / 9 خرداد 94


رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی معتقد است که در شرایط فعلی، هنوز تاثیر نوسانات قیمتی برخی حامل‌های انرژی خود را در بخش پتروشیمی نشان نداده است.

حسن خسروجردی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، در خصوص تاثیرپذیری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از قیمت حامل‌های انرژی، گفت: شرایط امسال برای پتروشیمی‌ها حدودا یک افزایش قیمت 15 درصدی را ایجاد کرده است که در نهایت تاثیری در قیمت خوراک این واحدها ایجاد نمی‌کند.

به گفته وی، بخشی از افزایش قیمتی که در برخی حامل‌های انرژی ایجاد شده، مربوط به بخش مصرف است و ربطی به واحدهای پتروشیمی ندارد که از آن جمله می‌توان به نفتا اشاره کرد.

خسروجردی معتقد است که با توجه به دریافت ریالی خوراک توسط پتروشیمی‌ها، قیمت خوراک هنوز به 13 سنت نرسیده و در محاسبات مشکلی را ایجاد نکرده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت‌، گاز و پتروشیمی در عین حال به این مسئله نیز اشاره کرد که نباید به اشتباه کلمه رانت را برای واحدهای پتروشیمی به کار برد، چرا که این واحدها به هر حال بخشی از واحدهای تولیدی هستند و باید اقتصادی باشند. وی معتقد است که برخی از فعالیت‌های واحدهای پتروشیمی به اشتباه، رانت‌زا خوانده می‌شود.

خسروجردی کلمه رانت را شبیه به دلالی خواند و گفت: این کلمات بار منفی دارند و تا حد ممکن نباید آن را برای واحدهای تولیدی اقتصادی به کار برد

 

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان