کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اظهارات جدید اوباما درباره مذاکرات هسته ای با ایران / 14 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 
اظهارات جدید اوباما درباره مذاکرات هسته ای با ایران / 14 خرداد 94

رییس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید ادامه مذاکره با ایران را از جمله دلایل بهبود تفکر عمومی جهانیان نسبت به واشنگتن نامید.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید و در نشست موسوم « YSEALI» برنامه ویژه کاخ سفید برای توسعه و پیشبرد آسیای جنوب شرقی،مدعی شد که مذاکره با ایران باعث ارتقا وجهه آمریکا در جهان شده است.

به گزارش فارس به نقل از وبگاه «دیلی کالر» اوباما در جمع حاضرین در این جلسه گفت:« مردم شاید به خاطر نیاورند.اما هنگامی که من وارد کاخ سفید شدم، آمریکا در جایگاه پایین‌تر از چین و روسیه از دید افکار عمومی قرار داشت اما حالا وضعیت متغیر شده است.»

رییس جمهور آمریکا در ادامه افزود:« تلاش‌های ما در تعامل مجدد با جهان و در جهت ایجاد روابط دوجانبه همراه با احترام بوده است. ما توانستیم به دو نبرد پایان دهیم و در عین حال تمرکز خود را روی خرابکاران بگذاریم و سعی کنیم در عراق و افغانستان با شرکایمان تعامل کنیم.» اوباما درباره ایران نیز گفت:« به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا با عادی سازی روابط با کوبا و ادامه مذاکره با ایران وجه خود را ارتقا بخشیم.»

به گزارش ایسنا، اوباما همچنین در گفت‌وگو با کانال 2 رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از مذاکرات هسته‌ای، گفت: توافقی که از طریق مذاکره و نه از طریق اقدام نظامی حاصل شود، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. باراک اوباما در این گفت‌وگو با تکرار این ادعا که ایران در برنامه هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به سلاح است، بیان کرد: می‌توانم نه بر اساس امید، بلکه بر اساس واقعیت‌ها، شواهد و تحلیل‌های موجود، نشان دهم که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، یک توافق قابل راستی‌آزمایی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه با بیان این که گزینه نظامی نمی‌تواند این مشکل را حل کند، گفت: حتی اگر آمریکا نیز در چنین اقدامی مشارکت داشته باشد، اقدام نظامی تنها برنامه هسته‌ای ایران را بطور موقت به تاخیر خواهد انداخت، اما آن را از بین نخواهد برد. رئیس جمهوری آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ با دیده تردید و انتقادآمیز نگاه می‌کند و مدعی است جمهوری اسلامی ایران قابل اعتماد نیست و توافق با تهران نمی‌تواند اطمینان‌بخش باشد. اوباما در پاسخ به این سوال که آیا نگران اقدام نظامی یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بدون مشورت با واشنگتن نیست، گفت: آنچه که می‌توانم به مردم اسرائیل بگویم این است که من نگرانی‌ها و ترس شما (در این زمینه) را درک می‌کنم. ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در اواسط فروردین ماه به یک تفاهم سیاسی درباره اجزای کلی توافق جامع درخصوص برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند و تا پایان نهم تیر ماه فرصت دارند تا متن این توافق جامع را نهایی کنند.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان