کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴راهنمای بهترین خرید در بازار >>> راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی؛ همه چیز درباره نکات کلیدی برای خرید بهترین دستگاه اسپرسو

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


راهنمای بهترین خرید در بازار >>> راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی؛ همه چیز درباره نکات کلیدی برای خرید بهترین دستگاه اسپرسو

 

وب سایت بورس نگار - خرید یک دستگاه اسپرسو با کیفیت شاید دلچسب‌ترین خرید برای یک عاشق قهوه و یک قهوه نوش قهار باشد. تهیه قهوه استاندارد و با کیفیت اصلا کار سختی نیست فقط باید از ابزار مناسب استفاده کنیم و نکات تهیه هر قهوه را رعایت کنیم پس تا پایان مطلب با بورس نگار همراه باشید ...

 

فارغ از هیاهوی بورس - خرید یک دستگاه اسپرسو با کیفیت شاید دلچسب‌ترین خرید برای یک عاشق قهوه و یک قهوه نوش قهار باشد. تهیه قهوه استاندارد و با کیفیت اصلا کار سختی نیست فقط باید از ابزار مناسب استفاده کنیم و نکات تهیه هر قهوه را رعایت کنیم ...

موقع خرید دستگاه اسپرسو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
راهنمای خرید دستگاه اسپرسو خانگی

اساس کار دستگاه اسپرسو گرفتن عصاره قهوه ست. در واقع به عصاره قهوه اسپرسو گفته می شود اسپرسو چون عصاره قهوه است بهتر و بیش‌تر از سایر قهوه‌ها طعم، عطر و خواص مفید قهوه را در خود دارد.

 

برای اینکه بدانیم چه دستگاه اسپرسویی برای ما در خانه مناسب است تا بگیریم دو تا کاربرد اصلی دستگاه اسپرسو ساز رو بررسی می‌کنیم.

 

هر دستگاه اسپرسو استاندارد دو کار اصلی را انجام می‌دهد:

>> عصاره گیری قهوه (تهیه اسپرسو)

عصاره قهوه با عبور آب داغ با دما و فشار معین از بین پودر قهوه فشرده شده گرفته می‌شود. دستگاه اسپرسو ساز اجزایی دارد که این فرآیند را به صورت دقیق کنترل می‌کند. یعنی این امکان را فراهم می‌کند که آب با دما و فشار مناسب از بین پودر قهوه عبور کند تا در خروجی دستگاه اسپرسو استاندارد و با کیفیت داشته باشیم.

دستگاه اسپرسو ساز بویلر یا مخزن آب دارد برای داغ کردن آب و حسگرهایی که دما و فشار آب را کنترل می‌کنند.

پودر قهوه (قهوه آسیاب شده) در داخل قسمتی به نام پرتافیلتر قرار می‌گیرد. با قرار گرفتن پرتافیلتر روی قسمت خروج آب داغ دستگاه، عصاره گیری قهوه و تهیه اسپرسو انجام می‌شود.

 

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو خانگی
خوب پس اولین و مهمترین کار دستگاه اسپرسو شد: عصاره گیری قهوه. در ادامه توضیح میدم که برای عصاره گیری خوب، یک اسپرسوساز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه.

 

نکات خرید دستگاه اسپرسو یی که عصاره گیری استانداردی داشته باشد:

- پرتافیلتر استاندارد داشته باشد.
- بویلر و پمپ آب قوی داشته باشد.
- کنترل‌گر دما و فشار آب داشته باشد.

کاربرد دیگر دستگاه اسپرسو، فوم گیری شیر است. که برای این کار از نازل بخار دستگاه استفاده می‌کنیم.


>> فوم گیری شیر با نازل بخار دستگاه اسپرسو

لاته، کاپوچینو، موکا، ماکیاتو و … از جمله قهوه‌های بر پایه اسپرسو هستند که برای تهیه آن‌ها باید شیر را فوم گیری کنیم. فوم (یا همان کف) گیری در واقع نفوذ بخار آب پر فشار به داخل شیر است که باعث می‌شود شیر به دو لایه تفکیک شود.
لایه فوم (کف) شیر و لایه شیر قوام گرفته که به آن اصطلاحا شیر فوم گرفته شده می‌گوییم.

نازل بخار دستگاه خروجی بخار آب پر فشار است. که برای فوم گیری شیر از آن استفاده می‌کنیم.


نکات خرید دستگاه اسپرسو برای اینکه فوم گیری خوبی داشته باشد:

فشار نازل بخار خیلی مهم است. در حال حاضر بیشتر مدل‌های خانگی یا فشار ۱۵ بار دارند یا فشار ۲۰ بار. اگر کاپوچینو و لاته زیاد درست می‌کنین حتما دقت کنید که دستگاه با فشار ۲۰ بار را انتخاب کنید.

 

>>> پاسخ به برخی سوالات متداول برای خرید دستگاه اسپرسو ساز


برای خانه دستگاه نیمه صنعتی بخریم یا خانگی؟ تفاوت این دو در چیست؟

یک نکته مهم ظرفیت دستگاه است. منظور از ظرفیت تعداد فنجان قهوه‌ای ست که در روز میشود از دستگاه گرفت بدون اینکه به آن فشار بیاید.
دستگاه اسپرسو خانگی برای گرفتن ۱۰ الی ۲۰ فنجون اسپرسو در روز مناسب است تعداد قهوه که بیشتر شود به دستگاه فشار وارد شده و عمر مفیدش کم میشود.

دستگاه‌های نیمه صنعتی ظرفیت بیش‌تری دارند و تا ۱۰۰ فنجون در روز هم از آن قهوه می توان گرفت. و لزوما کیفیت اسپرسو آنها بهتر از دستگاه خانگی نیست.
علت اصلی گران‌تر بودن مدل نیمه صنعتی نسبت به مدل خانگی همین ظرفیت بیشتر است. پس اگر قرار نیست در روز بیش‌تر از ۲۰ فنجان اسپرسو بگیرید نیازی نیست هزینه بیشتری بابت خرید دستگاه اسپرسو نیمه صنعتی پرداخت کنید.


لازم است برای دستگاه تمپر یا پیچر هم بخریم؟
معمولا داخل کارتن به همراه دستگاه اسپرسو یک پیمانه و تمپر قهوه هم موجود است. نیازی به خرید تمپر ندارید ولی برای فوم گیری بهتر و با کیفیت‌تر بهتره پیچر هم تهیه کنید.


نازل بخار دستگاه اسپرسو چه کاربردی دارد؟
نازل بخار دستگاه خروجی بخار آب پر فشار است. که برای فوم گیری شیر از آن استفاده می‌کنیم.
فشار نازل بخار خیلی مهم است. در حال حاضر بیشتر مدل‌های خانگی یا فشار ۱۵ بار دارند یا فشار ۲۰ بار. اگر کاپوچینو و لاته زیاد درست می‌کنید حتما دقت کنید که دستگاه با فشار ۲۰ بار را انتخاب کنید.
منبع: وب سایت دکتر اسپرسو

برچسب ها: ,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان