کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس از نگاه همایون دارابی >>> ادامه سقوط شاخص حتی با صعود فارس / 18 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 
بورس از نگاه همایون دارابی >>> ادامه سقوط شاخص حتی با صعود فارس / 18 خرداد 94


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز به رغم تاثیر 120واحدی معامله 600 هزار سهم هلدینگ خلیج‌فارس در درصد مثبت، تن به افت 110واحدی داد. دیروز شاخص بازار سهام تا ساعت پایانی معاملات نزدیک به 220 واحد افت را در سایه معاملات کم حجم تجربه کرد. این افت با معامله ششصد هزار سهم هلدینگ خلیج‌فارس در درصد مثبت کاهش یافت اما نتوانست تاثیری در جو کلی بازار بگذارد و در نهایت شاخص با 17/ 0 درصد افت به رقم 63هزار و 187 واحد رسید. اکثر کارشناسان بازار در شرایط کنونی نگران کمبود نقدینگی و حجم اندک بازار هستند. این امر موجب شده تا هر فروش اندکی به سرعت نمادها را به دامنه منفی وارد کند در این شرایط نگرانی عمده بازار افت شدید نقد‌شوندگی سهام است.

در تحولات کلان، معاون وزیر صنعت از تصمیم جدید دولت برای بازنگری در ضوابط قیمت‌گذاری کالاها خبر داد و گفت: دومین جلسه هیات «تعیین و تثبیت قیمت‌ها» در دولت یازدهم در هفته جاری برگزار می‌شود. هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها از سال ۸۹ به دلیل عدم احساس ضرورت، تشکیل جلسه نداده است اما اکنون دولت احساس کرده که باید دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاها مجدد بازنگری شود، چراکه برخی موارد آن باید اصلاح و برخی موارد باید اضافه شود. اما در بازارسرمايه، با برگزاری جلسه معارفه‌ای خواجه نصیری رئیس اداره بورس‌ها رسما از سازمان بورس رفت و مدیرعامل تامین سرمایه آرمان شد. در گروه خودرویی دیروز تعدیل مثبت ایران خودرو راه به جایی نبرد و این شرکت متعادل بازگشایی شد. روز شنبه گذشته اطلاعیه عملکرد واقعی حسابرسی نشده سال 93 شرکت ایران خودرو با تعدیل مثبت 29 درصدی سود هر سهم نسبت به آخرین برآوردها روی سامانه کدال قرار گرفت. این شرکت در حالی در این گزارش سود محقق شده هر سهم سال مالی 93 خود را 481 ریال اعلام کرده که در گزارش قبل این مبلغ 372 ریال برآورده شده بود. در گروه حمل‌و‌نقل مدیرعامل کشتیرانی از احتمال آزادسازی تردد کشتی‌های ایرانی با پرچم ایران در آبراه‌های اتحادیه اروپا خبرداد و گفت: دادگاهی در اروپا، حکم به لغو تحریم کشتیرانی داده و ما نیز ادعای خسارت کرده‌ایم.

همچنين مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس از طرح جدید افزایش سرمایه ۵۳ درصدی این شرکت بورسی خبر داد كه در آن سرمایه شرکت از 122 میلیارد و 360 میلیون تومان به 187 میلیارد و 100 میلیون تومان از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی به تصویب رسیده است. در گروه نفتی همچنین طرح فراگیری پالایشی سیراف با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نفت کلنگ‌زنی می‌شود. این طرح به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت با حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت پالایش 480 هزار بشکه میعانات گازی اجرایی شود. در گروه فلزی شرکت آلومراد روز گذشته اطلاعیه‌ای جدید مبنی بر تعدیل منفی سود هر سهم خود را روی سامانه کدال قرار داد.

این شرکت در حالی طی اطلاعیه جدید سود هر سهم سال مالی 93 خود را مبلغ 29 ریال اعلام کرده که در پیش‌بینی قبلی خود بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه این مبلغ را 58 ریال برآورد کرده بود. شرکت عمده دلایل این تغییرات را کاهش 384 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و کاهش 9 درصدی هزینه‌های عمومی و اداری اعلام کرده است. در گروه شیمیایی دیروز کربن ایران در مجمع خود رای به تقسیم 150ریال سود نقدی داد. در گروه پتروشیمی شرکت هلدینگ خلیج‌فارس پس از کنار گذاشته شدن شریک خارجی، عملیات ساخت پتروشیمی ونیران را به‌زودی آغاز می‌کند. در گروه برقی نماد معاملاتی «آکنتور» بعد از اعلام تعدیل 87 درصدی پیش‌بینی درآمد سال مالی 94 نسبت به سال گذشته و بعد از 3 ماه توقف دیروز با رشد 17درصدی بازگشایی شد.
 

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان