کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

علت مثبت شدن بازار امروز چه بود؟ / 23 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


علت مثبت شدن بازار امروز چه بود؟  / 23 خرداد 94


 قیمت فعلی سهام موجود در بورس بسیاری از ابهامات و ریسک های موجود در بازار سرمایه را در خود جای داده و به جایی رسیده است که اگر سرمایه گذاری بخواهد در بازار بماند، ارزش خرید و ریسک کردن را برای او دارد.

قیمت سهام در بازار سرمایه در حال حاضر به طور میانگین حداکثر 10 درصد از کف قیمتی سال 93 خود بالاتر می باشد و از دیدگاه خرد سرمایه گذاری در چنین وضعیتی ارزش ریسک کردن را دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: قیمت فعلی سهام موجود در بورس بسیاری از ابهامات و ریسک های موجود در بازار سرمایه را در خود جای داده و به جایی رسیده است که اگر سرمایه گذاری بخواهد در بازار بماند، ارزش خرید و ریسک کردن را برای او دارد.

حسین صالحی با اشاره به مثبت شدن شاخص کل و قیمت سهام در دو روز گذشته، گفت: علت اصلی این مثبت شدن و رشد شاخص کل، خریدهای حمایتی که توسط برخی نهاد ها انجام شده، می باشد؛ چراکه قیمت ها اغلب در نزدیکی سطوح حمایتی خود قرار دارند و تعداد فروشندگان نیز در بازار کاهش یافته است، البته به نظر می رسد این رشد پایدار نبوده و به صورت نوسان کوتاه مدت و مقطعی باشد.

وی در ادامه افزود: در دیدگاه کلان همچنان ابهامات زیادی در بخش سیاسی و اقتصادی وجود دارد. و یکی دیگر از مشکلات بورس نبود نقدینگی کافی برای رشد می باشد که در صورت تزریق نقدینگی و انتشار اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی بازار با رشد پایداری همراه خواهد شد.

صالحی در رابطه با روند قیمت های جهانی و ابهامات موجود در بخش اقتصاد اظهار داشت: طبق گزارشی که در رابطه با نرخ رشد اقتصاد جهانی منتشر شد این نرخ برای سال 2015 از 3 درصد به 2.8 کاهش یافته است، با اینکه نرخ رشد اقتصادی چین هنوز همان 7 درصد بوده ولی در کشورهای نو ظهور همچنان با رکود مواجه هستیم و به طور کل همه این عوامل باعث می شود تا قیمت های جهانی در همین محدوده ها باقی مانده و به کمتر از آن افت نداشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: بازار سرمایه و اقتصاد کشور نیاز به زمان دارد تا ابهامات موجود در آن رفع شود و سرمایه گذاران صبور نیز در این بازار با در نظر گرفتن دیدگاه بلند مدت ضرر نخواهند کرد.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان