کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> سقوط آزاد دلار تا کجا ادامه خواهد داشت ؟؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> 

سقوط آزاد دلار تا کجا ادامه خواهد داشت ؟؟؟

از عدم بازگشایی پالایشیها و تداوم رشد هیجانی بورس تا ادامه سقوط دلار در بازار...
 

 


بورس نگار - بررسی روزانه بازار - در ادامه روند رو به رشد بازار که از روز چهارشنبه استارت آن زده شده است امروز هم روزی مثبت و البته هیجانی را پشت سر گذاشتیم که طی آن شاخص توانست تا مرز 65 هزار واحد صعود نماید و روی 64980 بکارش پایان داد که امروز گروههای خودرو و بانک و حمل ونقل سکاندار بازار بودند و در عوض گروههای وابسته به دلار به دلیل سقوط آزاد قیمت ارز در یک هفته اخیر حال و روز خوبی نداشتند کاهش دلار امروز در لحظاتی به 3120 تومان هم رسید که نشان از خوش بینی بیش از حد سهامداران و سرمایه گذاران به مذاکرات هسته ای در این مقطع دارد البته نمیتوان برای دلار سقوی بیش از این انتظار داشت و در صورت ادامه این کاهش هیجانی شاید رسیدن به کف 3000 تومان برای سهم دور از ذهن نباشد.

اما امروز هم پالایشی ها بازگشایی نشدند با توجه به اینکه مهلت ارائه گزارش این گروه تا پایان روز دوشنبه تمدید شده شنیده ها حکایت از برگزاری جلسه ایی بین مدیران این شرکتها و معاون وزیر نفت در روز دوشنبه دارد تا شاید در همین سال طلسم این گروه شکسته شود و به سال بعد کشیده نشود.


در تالار بورس چه خبر بود؟

امروز در بازار شاهد معاملات مثبت گروه خودرو بودیم در این میان خساپا به 140 تومان رسید سهم مقاومت 144 تومان را در این مرحله در پیش دارد گذر از این مرز رسیدن سهم به تارگت 160 را تسهیل خواهد نمود. خودرو هم با حجم زیاد بالای 270 معامله شد که می تواند سیگنال خوبی برای رسیدن به 300 تومان محسوب شود.

در گروه بانکی، برای وبصادر فردا روز مهمی خواهد بود این سهم که توانسته در دو روز اخیر با صف خرید به مرز 80 تومان برسد در صورتیکه فردا بتواند با قدرت از 80 تومان عبور کند روند صعودی سهم می تواند تا 88 تومان در این مرحله ادامه دار شود.

در رابطه با عرضه سهام دو باشگاه پرطرفدار، امروز مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای رفاه با تشریح جزئیات پیشنهاد رفاه برای خریداری سهام باشگاه پرسپولیس گفت: به هواداران اطمینان می‌دهیم خرید سهام این باشگاه بزرگ ورزشی به نفع جامعه ورزشی کشور باشد.

در گروه سیمانی، شرکت 100 میلیارد تومانی سیمان شرق که در سال جاری با زیان سهام 51 درصدی مواجه شده و شنیده شده علت آن هم به کاهش ساخت و ساز و توقف برخی خریدها بخصوص توسط گروه پدیده ارتباط دارد، اعلام نموده برای اصلاح ساختار مالی خود اقدام به افزایش سرمایه 100 میلیارد تومانی می کند. افزایش سرمایه فوق ، معادل 100 درصد بوده که از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین میشود.

در گروه معدنی، امروز نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث ما در مورد معدن چادرملو حق انتفاع دولت است گفت: آنچیزی را که نمی‌توانیم از آن بگذریم و ادامه می‌دهیم، دریافت حق انتفاع دولت از دو معدن چادرملو و گل گهر است. او گفته دیوان محاسبات اعلام کرده که معادن چادرملو و گل گهر مبلغ ۳۴۸۵ میلیارد تومان بدهکار هستند که در ۶ ماهه اول سال ۹۳ باید بالای ۸۰۰ میلیارد تومان می پرداختند. و البته کمیسیون صنایع تصمیم گرفته این مبلغ را دریافت کند. در این گروه باما درصدد افزایش سرمایه 150 درصدی برآمده تا سرمایه اسمی 20 میلیارد تومانی خود را به 50 میلیارد تومان برساند. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و برای خرید و راه اندازی کارخانه کربنات روی، راه اندازی و تجهیز تونل رومرمر، تامین سرمایه در گردش و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر انجام می شود./ وب سایت بورس نگار

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان