کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

توافق هسته ای چه تاثیری بر قیمت نفت خواهد داشت؟ / 18 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه

توافق هسته ای چه تاثیری بر قیمت نفت خواهد داشت؟   / 18 تیر 94


شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی اعلام کرد: برداشته شدن تحریم ها و از سر گرفته شدن دوباره صادرات نفت از سوی ایران، عاملی تعیین کننده و سرنوشت ساز برای قیمت آینده نفت خواهد بود و پیش بینی می شود به هرچه پایین تر رفتن قیمت نفت در بازار جهانی منجر شود.
این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: با پیش بینی موفقیت آمیز بودن مذاکرات و احتمال برداشته شدن تحریم ها و بازگشت نفت ایران در مسیر صادرات، روز دوشنبه قیمت نفت جهانی با سقوط هشت درصدی به 52.53 دلار در هر بشکه رسید. 

بر اساس گزارش سی.ان.ان، کارشناسان کاهش قیمت نفت را به دو عامل مذاکرات ایران و تحولات اخیر یونان نسبت داده اند. به گفته کارشناسان، مذاکرات ایران علت عمده کاهش قیمت نفت در بازار ارزیابی شده است. 

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ادامه داد: در حال حاضر تمام چشم ها به مذاکرات ایران به عنوان چهارمین کشور دارنده ذخایر نفتی در جهان خیره شده است. 

کارشناسان به این رسانه گفتند که ایران با داشتن 158 میلیارد بشکه ذخیره نفتی در طول مدت تحریم ها، درصورت تمایل می تواند تأثیری تعیین کننده در قیمت نفت در آینده ایفا کند. 

این کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت رفع تحریم ها، ایران صادرات نفت خود را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و در صورت عدم مدیریت صحیح در نحوه وارد شدن این مقدار نفت، ممکن است قیمت نفت جهانی به رقم 40 دلار در هر بشکه بازگردد.

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان