کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>> جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی سه شنبه // 14 مهر94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی

>>> از تعدیل منفی 49 درصدی بانک کارآفرین تا شفاف سازی مهرام و شپاس  // 14 مهر94


 


 وب سایت بورس نگار - در روزهای اخیر تعدادی از نمادهای بورسی گزارشاتی را منتشر کرده اند که در ادامه آنها را مشاهده خواهید نمود...


تعدیل منفی 49 درصدی بانک کارآفرین
 بانک کارآفرین که از تاریخ 7 مهرماه با توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم،متوقف شده است در روزهای گذشته اصلاحیه‌ای درباره پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه خود منتشر کرده است. بر مبنای این گزارش شرکت بانک کار‌آفرين پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1394 را مبلغ 263 ریال اعلام کرده است. بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه شرکت، بانک کارآفرین موفق شده 19 درصد از این پیش بینی را محقق کند.  بانک کارآفرین نیز در اصلاحیه گزارش حسابرسی نشده عملکرد سه ماهه اول امسال خود در حالی از تعدیل منفی 49 درصدی سود برآوردی در بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال خبر داده که در پایان خرداد ماه 19 درصد این عایدی را محقق کرده است.
براساس این گزارش بانک کارآفرین در حالی در بودجه قبلی از پیش بینی سود 511 ریالی  خبر داده بود که در اصلاحیه مجدد دیگری با کاهش 49 درصدی این رقم را به مبلغ 263 ریال کاهش داده است.این بانک در عملکرد سه ماهه اول امسال مبلغ 50 ریال از این سود برآوردی را پوشش داد.


افزایش سرمایه پکویر
 در این گروه کویر تایر نمادی که از 6 مهرماه برای برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده به منظور تصميم گيري درخصوص افزايش سرمايه متوقف شده بود، چهارشنبه هفته گذشته تشکیل جلسه داد و افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 200 میلیارد ریال به مبلغ 700 میلیارد ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران) به تصویب مجمع رسید. همچنین مجمع اختیار انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ 700‌میلیارد ریال به مبلغ 1.200 میلیارد ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران) را به مدت 2 سال به هیات مدیره تفویض کرد.


ایران سایا هم تعدیل منفی داد
همچنین «پاسا» نمادی که روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد، هفته گذشته پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، پيش‌بيني عملکرد سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 1394 بر اساس عملکرد سه ماهه منتهي به 31 خرداد ماه 1394 تعديل شده و سود هر سهم از 606 ريال به 280 ريال تقليل يافت.


گزارش یک غذایی
شرکت شهد در گزارش 12 ماه حسابرسی شده سال مالی منتهی به پایان تیرماه 94 نسبت به گزارش قبلی حسابرسی نشده خود سود 450 ریالی را با کاهش 5 درصدی به مبلغ 426 ریال کاهش داده است.


گزارش ثاخت منتشر شد
شرکت بین المللی توسعه ساختمان، در اولین پیش بینی حسابرسی شده بودجه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95، سود برآوردی 199 ریالی ر به بازار اعلام کرده که نسبت به اولین پیش بینی حسابرسی نشده قبلی خود بدون تغییر است. این شرکت در گزارش 6 ماهه حسابرسی شده امسال مبلغ 19 ریال سود محقق کرده است.

 

ثفارس هم افزایش سرمایه می دهد

در گروه ساختمانی شرکت توسعه عمران فارس برنامه افزایش سرمایه شرکت از 8/ 59 به 100 میلیارد تومان از سه محل مطالبات و آورده نقدی، سود‌ انباشته و اندوخته احتیاطی را اعلام کرد.


شفاف سازی مهرام روی کدال امد
شرکت گروه تولیدی مهرام براساس گزارش شفاف سازی، اعلام نموده که بدیل وجود بازار رقابتی شدید و در جهت نیل به اهداف بودجه ای وافزایش سهم بازار محصولات خود روش های و سرفصل های تبلیغاتی چند سال گذشته را که بخش عمده آن را هزینه اسپانسری تیم بسکتبال مهرام تشکیل داده بود،بدلیل دستیابی به کلیه اهداف از پیش تعیین شده تغییر داده و درنظر دارد تبلیغات از سایر طرق و روش های موثرتر را در شش ماهه دوم سال جایگزین آن نماید.
در این رابطه خاطرنشان می نماید که فعالیت باشگاه ورزشی مهرام در سطح تیم های پایه از قبیل نونهالان،امید وجوانان ادامه داشته وفقط هزینه های مرتبط با تیم لیگ برتری مهرام جایگزین خواهد گردید ولذا تغییری در جمع کل هزینه تبلیغات وباشگاه ورزشی مهرام که در بودجه ارائه شده قبلی پیش بینی گردیده بود بوجود نخواهد آمد با توجه به مراتب فوق افزایش قیمت سهام این شرکت طی روزهای گذشته قابل توجیه نبوده وتا این تاریخ تغییری در EPS شرکت به وجود نیامده است.


"شپاس" شفاف سازی کرد
شرکت نفت پاسارگاد براساس گزارش شفاف سازی در خصوص آمار تولید و فروش پنج ماهه اول سال 1394 اعلام نموده که تعدیل با اهمیتی در خصوص بودجه سال مالی 94 با توجه به دلایل ذیل برای این شرکت احراز نشده:
1. با کاهش نرخ جهانی نفت خام در سال 1394 ، نرخ فرآورده های نفتی منجمله مواد اولیه تولید قیر نیز کاهش یافته ، با توجه به اینکه مواد اولیه بیش از 90 درصد از بهای تولید محصولات شرکت گردیده که متناسب با آن نرخ فروش محصولات نیز کاهش یافته است.
2. هر چند به علت عدم ثبات بازار و تردید مشتریان در تصمیم گیری خرید ، فروش صادراتی در شش ماهه اول با رکود مواجه بوده است لیکن با توجه به روند بهبود فضای سیاسی حاکم بر کشور و توافق انجام شده در خصوص رفع تحریم ها و ورود سرمایه گذاران به کشور و تسهیل شدن عملیات های بانکی به منظور جا به جایی وجوه نقد و نیز گشایش اعتبارات اسنادی و ایجاد ثبات در بازار ، پیش بینی می شود فروش بودجه شده در شش ماهه دوم سال تحقق یابد.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان