کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبري مهم براي سهامداران "فملي" >>> مذاکره هلدینگ KGHM مس لهستان با شستا و شرکت صنایع مس // سه شنبه 28 مهر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 

خبري مهم براي سهامداران "فملي"

>>> مذاکره هلدینگ KGHM مس لهستان با شستا و شرکت صنایع مس // سه شنبه 28 مهر 94 

 

 وب سایت بورس نگار - یاسک کاردلا در جریان بازدید مدیران ارشد هلدینگ لهستانی KGHM از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، تجهیزات، ماشین آلات و صنایع وابسته در تهران در نشستی با رئیس خانه معدن ایران و در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه آیا این هلدینگ بزرگ لهستانی تاکنون همکاری با ایران داشته است یا خیر؟ عنوان کرد: خیر. تاکنون همکاری با ایران نداشته‌ایم و حضور ما در نمایشگاه معدن ایران نخستین گام ما برای حضور در ایران و همکاری با شرکت‌های ایرانی است. ضمن اینکه ما در حال انجام مذاکراتی نیز با شستا و شرکت ملی صنایع مس ایران برای همکاری مشترک هستیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این هلدینگ لهستانی یکی از قوی‌ترین شرکت‌های اروپا در معادن مس محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما استخراج مس را به دو صورت زیرزمینی و سطحی انجام می‌دهیم و البته بیشتر ذخایر مس در لهستان به صورت زیرزمینی هستند و ذخایر معدنی مس ما در لهستان در عمق 1000 تا 1400 متری واقع شده است. ضمن اینکه هلدینگ علاوه بر لهستان دارای معادنی نیز در آمریکا، کانادا، شیلی و گرینلند است.

وی اظهار کرد: هلدینگ KGHM همچنین با تولید سالانه 1250 تن نقره بزرگترین تولیدکننده این محصول معدنی در جهان محسوب می‌شود. ما سالانه 600 هزار تن کاتد مس تولید می‌کنیم و قصد داریم، این رقم را در آینده نزدیک به 700 هزار تن و در برنامه بلندمدت و تا سال 2020 به یک میلیون تن برسانیم. ما مس را از ضایعات مس استحصال می‌کنیم.

 

معاون اجرایی رئیس هلدینگ KGHM در توسعه کسب‌وکار همچنین به نکته جالبی هم اشاره کرد و گفت: ما در یکی از معادن وقتی به عمق می‌رفتیم توانستیم یکی از بزرگترین ذخایر نمک دنیا را با عیار 99.99 درصد کشف کنیم که عمر این ذخایر بالغ بر یک میلیون سال است.

 

کاردلا با بیان اینکه هلدینگ KGHM در صنعت مس دارای تکنولوژی منحصربه‌فرد متعلق به خود است، افزود: در عمق زمین آب وجود دارد و ما با منجمد کردن آب اعماق زمین می‌توانیم، برای اکتشاف و حفاری به عمق بیشتری نفوذ کنیم. ضمن اینکه هلدینگ در زمینه تولید محصولات مسی نیز فعال بوده و واحدی داریم که تولید آن 5 برابر واحد مس باهنر کرمان است. ضمن اینکه توانستیم سیم مسی بدون اکسیژن تولید کنیم که نیازی به نیروی کار نداشته و تمام اتومات انجام می‌شود.

 

معاون اجرایی رئیس هلدینگ KGHM در توسعه کسب‌وکار با اشاره به اینکه هلدینگ KGHM بزرگترین تولیدکننده مس اروپا و هفتمین تولیدکننده بزرگ کاتد مس در دنیاست، افزود: این شرکت کلیه مراحل تولید کاتد مس از اکتشاف و استخراج تا فلوتاسیون، ذوب و غیره را انجام می‌دهد. این شرکت همچنین چهارمین ذخایر بزرگ مس دنیا را در اختیار دارد.// ماین نیوز

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان