کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبری مهم برای سهامداران "غدیر" >>> جدیدترین برنامه های سرمایه‌گذاری غدیر از زبان غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت // 4 آبان 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


خبری مهم برای سهامداران "غدیر"

>>> جدیدترین برنامه های سرمایه‌گذاری غدیر از زبان غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت // 4 آبان 94

 
وب سایت بورس نگار - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از افزایش سرمایه یک‌هزار و 800 میلیارد تومانی این شرکت خبر داد و گفت: از آنجا که «غدیر» پروژه‌های خود را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند به همین منظور نیازمند نقدینگی هستیم.

 غلامرضا سلیمانی در نشست خبری روز گذشته با اشاره به این مطلب که برای تامین نقدینگی و جذب سرمایه علاوه بر برنامه افزایش سرمایه اقدام به مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی نیز کرده‌ایم، افزود: در کنار برنامه افزایش سرمایه یادشده که به ازای هر سهم 50 تومان است و معادل 22 تومان آن از محل انباشته و 28 تومان دیگر از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تامین می‌شود، از ورود شرکت‌های موزون و برگزاری جلسات با این دست از سرمایه‌گذاران خارجی نیز غافل نماندیم.


 وی با اشاره به بروز فرصت‌های متعدد مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی پس از توافق، تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای امسال «غدیر» شاهد حضور پررنگ اکثر شرکت‌های اروپایی بوده است.
 وی یادآور شد: سراسر جهان با ضعف رشد اقتصادی همراه است و شرکت‌های بزرگ به دنبال فضای جدید برای ایجاد کسب و کار هستند که ایران در این بخش آمادگی لازم و مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی را داراست. وی توضیح داد: غدیر عمده تمرکز خود را در این زمینه به جذب تکنولوژی‌های جدید و منابع نقدینگی با نرخ نسبتا پایین از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در قالب فاینانس، یوزانس و در بحث جوینت ونچر انجام داده است. دکتر سلیمانی ضمن تاکید بر این مطلب که باید سعی کرد جذب سرمایه‌های خارجی در بخش‌های زیربنایی صورت گیرد، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها ایجاد اشتغال خواهد کرد.در همین راستا بخش معدن از مزیت‌های کشور محسوب می‌شود و غدیر نیز متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی خود در این بخش فعال است. به‌طوری که چهار پهنه بزرگ معدنی در سطح کشور از دولت دریافت کردیم و به‌طور رسمی در حال انجام فعالیت بر این پهنه‌ها هستیم. وی تاکید کرد: عمده تلاش غدیر در حوزه معدن حضور در انجام فعالیت در صنایع بالادستی است چراکه در حوزه فولاد ظرفیت‌های لازم ایجاد شده و فولادسازان بیشتر نیازمند آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره هستند که غدیر در این قسمت از زنجیره ارزش فعالیت بسزایی داشته است.


 مدیرعامل شرکت چندرشته‌ای غدیر درخصوص سیاست‌های کلان دولت در مورد حق انتفاع معادن و نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها در یک سال اخیر تصریح کرد: براساس اجرا و پیاده‌سازی قانون اصل 44، اکثر شرکت‌های دولتی به خصوصی واگذار شدند و به هر حال ساز و کاری که در بخش خصوصی حاکم است متفاوت از گذشته است.
 وی افزود: اما تصمیم‌گیری در بحث قیمت‌های مواد اولیه پتروشیمی یا دریافت عوارض مالکانه برای معادن از فاکتورهایی است که به دست دولت رقم می‌خورد. طبیعی است که شرکت‌های حاضر در این بخش‌ها متاثر از این تصمیم‌گیری‌ها باشند.


 وی گفت: در یک گزارش بین‌المللی که از سوی غدیر تهیه شده است به این نکته دست یافتیم که قیمت گاز در سطح جهانی متفاوت است و از یک نرخ یکسان تبعیت نمی‌کند و به‌طور منطقه‌ای تعیین می‌شود. از این رو بنابراین گزارش قیمت خوراک گاز اعلامی از سوی شرکت ملی گاز بالاتر از قیمت منطقه‌ای است و باید تعدیل شود. این رقم به مبلغ 8 سنت نزدیک است. وی افزود: با توجه به اینکه سود شرکت‌های پتروشیمی با کاهش همراه است عملا مالیات کمتری را هم به دولت پرداخت خواهند کرد و درآمد دولت نیز با کاهش همراه است. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پاسخ به این پرسش که آیا غدیر قصد خروج از صنعت ساختمان را دارد و آیا جایگزینی برای آن در نظر گرفته است؟ تصریح کرد: صنعت ساختمان از مزیت نسبی بالایی برای غدیر برخوردار نیست، بنابراین همان‌طور که گفته شد ورود به بخش‌های زیرساختی برای این شرکت مناسب‌تر است، اما در مجموع از این صنعت خارج نخواهیم شد. وی ادامه داد: از این رو در حوزه صنعت ساختمان غدیر به صنعتی‌سازی ساختمان و ورود تکنولوژی‌های جدید در این حوزه بیشتر تمایل دارد.


 وی در پاسخ به اینکه آیا صنعت دارو برای غدیر دارای مزیت است؟ اظهار کرد: در بخش دارویی، غدیر دارای مصوبه هیات مدیره برای ایجاد هلدینگ دارویی است و به دنبال آن است که در تولید داروهای های‌تک با دانش فنی جدید ورود کند.وی درخصوص بهره‌گیری غدیر از ابزارهای جدید حاضر در بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: غدیر در دو بخش «دین» و «صندوق پروژه» به‌طور جدی کار انجام داده است که مطالعات اولیه را به انجام رسانده و با بورس نیز در میان گذاشته شده و در انتظار صدور مجوز از سوی سازمان هستیم.//دنیای اقتصاد

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان