کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> علت مثبت شدن ناگهانی بیمه ای ها چه بود؟ چرا نماد خودروسازان بورسی بازگشایی نشد؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


+++++++++++++++


بورس تهران از نگاه بورس نگار

>>> علت مثبت شدن ناگهانی بیمه ای ها چه بود؟ چرا نماد خودروسازان بورسی بازگشایی نشد؟


+++++++++++++++

 نگاهی به بازار سه شنبه 5 آبان 94 >>> بورس تهران از نگاه بورس نگار  
>>> از علت مثبت شدن ناگهانی بیمه ای ها تا دلیل عدم بازگشایی نماد خودروسازان ...


وب سایت بورس نگار -  این روزها بازار سرمایه به قدری کم عمق شده که با مثبت شدن یکی دو نماد و یا بالعکس با منفی شدن دو سه نماد شاخص سریعا تحت تاثیر قرار می گیرد و شروع امروز بازار هم یکی از همان روزهای خنثی بورس بود که با معاملات مثبت غدیر، رشد شاخص را در دقایق ابتدایی رقم زد (غدیر که برنامه افزایش سرمایه اش را اعلام نموده امروز به همین دلیل متوقف هم شد.) البته هر چه زمان بیشتری از بازار گذشت به تعداد نمادهای مثبت نیز افزوده شد بطوریکه اگر خبر منفی جدیدی به بورس نرسد میتوان بطور قاطع عنوان کرد که بازار درحال خروج از شوک ناشی گزارشات منفی شش ماهه است در هر صورت علیرغم جو مساعدی که در بازار برقرار بود ولی شاخص نتوانست به 63 هزار واحد برسد و در 60-70 واحدی آن بکارش خاتمه داد.


در گروه بیمه؛نکته قابل ذکر بازار امروز مثبت شدن گروه بیمه بعد از مدتها رکود بود. در گروه بیمه تعدیل مثبت دانا وگزارش مساعد و خوش بینانه این شرکت که با درج جمله ای تحت عنوان "رفع موانع موجود در تعاملات بیمه ای با سایر شرکت های بیمه خارجی" مزین شده بود سبب اقبال ناگهانی بازار به این گروه گردید.


در گروه بانکی؛ وبصادر پس از پوشش سود ۵۰درصدی امروز بالای 90 تومان معامله شد وبصادر روز گذشته بدلیل اختلاف با بانک مرکزی از قبول تعهدات میزان انصراف داده و این کار برعهده موسسه عسکریه نهاده شد.


در گروه نفت؛ امروز نماد نماد نفت سپاهان پس از شفاف سازی و تعدیل منفی بالای 30 درصدی اش و روی قیمت 754 تومان به بازار بازگشت و شاوان معاملات مثبتی را همراه با صف خرید داشت.


در گروه ساختمان؛ امروز باخبر شدیم که امکان تجمیع امتیاز «صندوق پس‌انداز مسکن یکم» با «اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن» تا سقف ۶۰ میلیون تومان با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکان‌پذیر شده است.


در گروه خودرو؛ انتظار سهامداران این گروه برای بازگشایی نمادهای متوقف شده محقق نشد. به اعتقاد فعالان بازار، شکننده بودن مثبت امروز و ترس از منفی شدن شاخص و روند دلیل اصلی عدم بازگشایی نمادهای خودرویی بوده تا در روزی مناسب تر که شاید فردا باشد اقدام به گشایش خودروسازان نمایند. البته این دیدگاه تا حدود زیادی صحیح هم هست چرا که درحال حاضر با توجه به اینکه نمادهای خودروساز گزارشاتشان را کامل و جامع منتشر کرده اند دلیلی برای توقف نماد آنها وجود ندارد.


سایر بازگشایی ها:
كنور، شسپا، سيدكو، كپارس، كپشير، غدشت، غسالم، غشان، تمحركه، چفيبر، پسهند، سبهان، سدور، سرود، سصوفي، ساراب، شفارس، غپاك، فپنتا سقاین


سایر توقف نمادها:
بکام، كگاز، وغدير، فاراك، ولغدر، ارفع، سبحان


موفق و پیروز باشید // وب سایت بورس نگار// http://BourseNegar.ir

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان