کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // چهارشنبه 6 آبان 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 9 دقيقه


>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // چهارشنبه 6 آبان 94  


 


وب سایت بورس نگار - در ادامه مطابق روزهای گذشته، نگاهی به جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی و فرابورسی خواهیم داشت...

 

تعدیل مثبت "رکیش" و پوشش بسیار مناسب شرکت
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت کارت اعتباري ايران کيش طی نامه شماره مورخ 1394/08/05 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1394/12/29 با سرمایه 655,000 میلیون ریال مبلغ 470 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد. که 6 ماهه مبلغ 319 ریال سود اعلام کرده است.
از عمده ترين دلايل افزايش درآمد حاصل از ارائه خدمات مي توان به دريافت يارانه تراکنش هاي پرداخت الکترونيکي مرحله دوم سال جاري از شبکه الکترونيکي پرداخت کارت (شاپرک) همچنين افزايش حجم عمليات شرکت و افزايش تعداد تراکنش پايانه هاي منصوبه اشاره نمود.
تغيير در بهاي تمام شده ارائه خدمات عمدتاً به دلايل ذيل مي باشد:
1- اصلاح در برآورد نرخ استهلاک پايانه هاي فروش
2- افزايش هزينه هاي تعمير و نگهداري دستگاه هاي کارتخوان، که اين امر با توجه به تعمير پايانه هاي فروش منجر به افزايش کارآيي و عملکرد پايانه ها گرديده است.
3-افزايش نرخ خريد ملزومات مصرفي پايانه هاي فروش از قبيل رول، آداپتور و غيره
 کاهش هزينه هاي مالي نيز عمدتاً به دليل عدم انتشار اوراق صکوک (مرابحه)  و انجام افزايش سرمايه شرکت بوده که در مرحله اخذ مجوز نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مي باشد.


"حفارس" 6ماهه به زیان رسید
به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت حمل ونقل بين المللي خليج فارس طی نامه شماره مورخ 1394/08/05 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1394/12/29 با سرمایه 349,000 میلیون ریال مبلغ (38) ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد. که 6 ماهه مبلغ 35 ریال زیان اعلام کرده است.


 بیمه دانا شفاف سازی کرد صف خرید شد
شرکت بیمه دانا براساس گزارش شفاف سازی در خصوص تعدیل مثبت و افزایش EPS هر سهم شرکت از 58 ریال به مبلغ 88 ریال در پیش بینی صورت سود وزیان سال مالی 94 دلایل آن را به شرح ذیل اعلام نموده است:
1-افزایش میزان سهم مشارکت در بیمه های کنسرسیوم ها و حق بیمه قبولی اتکایی نسبت به پیش بینی اولیه با توجه به تاثیر رویدادهای سیاسی در جامعه بین المللی و رفع موانع موجود در تعاملات بیمه ای با سایر شرکت های بیمه خارجی
2-اصلاح ذخایر فنی(ذخیره حق بیمه، خسارت معوق، ریاضی، مشارکت در منافع و سهم نگهداری آنها)با توجه به عملکرد واقعی و صورت های مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به 1393.12.29
3-افزایش سهم واگذاری اتکایی شرکت در رشته های بیمه ای که حاشیه سود پایین تری برخوردار می باشند و ملحوظ نمودن تاثیر برنامه شرکت در مشارکت با شرکت های بیمه اتکایی و ارایه سبد پرتفوی بیمه ای به آنها
4-توجه به تاثیر اجرای طرح ارتقا،سلامت در جامعه و روند مثبت اجرای طرح مذکور و نفوذ موثر بین مردم خصوصا اقشار کم درآمد جامعه وافزایش میزان سهم دولت در پرداخت هزینه های درمانی که منتج به کاهش سهم خسارت درمان شرکت های بیمه تجاری می گردد و مد نظر قراردادن برند و پتانسیل شرکت متبوع در رشته بیمه های در مان گروهی
5-همچنین تاثیر انعقاد قرارداد با شرکت خودروسازی مبنی بر پوشش بیمه ای اتومبیل صفر کیلومتر و لحاظ آثار آن بر کاهش ریسک موجود در این رشته


شفاف سازی "پسهند"  
شرکت صنایع لاستیکی سهند عمده ترین دلایل بازنگری پیش بینی سود هر سهم سال 1394 خود را در گزارش شفاف سازی به شرح ذیل اعلام نموده :
1. با توجه به وجود برخی مشکلات پیش آمده در ماشین آلات و تجهیزات انتقالی از کارخانه تهران و همچنین جهت ارتقاء کیفیت محصولات و به حداقل رساندن محصولات برگشتی ، این شرکت در شش ماهه سالجاری اولویت اصلی خود را ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی قرار داده و پس از رفع مشکلات موجود توانسته 983 تن تولید بودجه شده خود را محقق نماید .لذا با توجه به رفع موانع مذکور تولید 1.317 تن برای 6 ماهه دوم سال جاری امکان پپذیر می باشد.
2. در خصوص میزان فروش نیز به استحضار می رساند با توجه به توضیحات بند 1 در خصوص کاهش میزان تولید ، این روند به میزان فروش در شش ماهه اول نیز تاثیر مستقیم داشته و پیش بینی می گردد با توجه به رفع مشکلات در تولید و وجود تقاضا برای محصولات این شرکت طبق اطلاعات سنوات گذشته ، فروش حدود 180 میلیارد ریالی در شش ماه دوم دور از دسترس نمی باشد.
3. در خصوص تحقق 38 درصدی سود پیش بینی شده در شش ماهه اول باستحضار میرساند با توجه به افزایش میزان تولید و به تبع آن کاهش بهای تمام شده تولید و همچنین افزایش میزان فروش تحقق سود پیش بینی شده در شش ماهه دوم نیز دور از دسترس نمی باشد.


بانک شهر افزایش سرمایه دارد
مدیرعامل بانک شهر که درصدد افزایش سرمایه 100 درصدی است، با اعلام دریافت مجوز مرحله سوم ارزی مزایای این امکان جدید را اعلام کرد.
بانک شهر درحالی برنامه افزایش سرمایه از 790 به 1.6 هزار میلیارد تومان دارد که حسین محمدپور زرندی از دریافت مجوز مرحله سوم ارزی خبر داد و گفت: حدود یک سال پیش این بانک موفق به دریافت مجوز مرحله دوم فعالیت های ارزی شد و توانست مانند بسیاری از بانک های مطرح کشور، علاوه بر سایر فعالیت های ریالی، افتتاح حساب ارزی، حوالجات ارزی، واردات و صادرات کالا را نیز انجام دهد.
وی افزود: بانک شهر پس از دریافت مجوز مرحله دوم ارزی نسبت به ایجاد ساختار مناسب جهت توسعه فعالیت های ارزی و فراهم کردن امکانات ارائه خدمات گسترده و کامل ارزی به فعالان اقتصادی اقدام و با تکمیل کادر ارزی متخصص و توانمند مورد نیاز شعب و مناطق بانک، زیرساخت لازم جهت دریافت مجوز مرحله سوم ارزی در بانک شهر مهیا شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه با دریافت مجوز مرحله سوم فعالیت های ارزی، محدودیتی در ارائه خدمات ارزی نخواهد بود، ادامه داد: با رعایت دستورالعمل ها و مقررات بانک مرکزی و با دریافت مجوز مرحله سوم ارزی، شرایط ارائه همه خدمات ارزی به متقاضیان وفعالان اقتصادی در بخش های واردات و صادرات و تامین مالی ریالی و ارزی شرکت ها و موسسات تولیدی فراهم شده است.
پور زرندی با اشاره به مزایای این مرحله گفت: با دریافت این مجوز، شرایط ایجاد شعبه و نمایندگی خارج از کشور نیز فراهم و این بانک عضو بازار اصلی بین بانکی در ارز ایران خواهد شد. همچنین دریافت اعتبارات بلندمدت ارزی مانند فاینانس و ریفاینانس، صندوق توسعه ملی، یوزانس چندساله از دیگر مزایایی است که با دریافت مرحله سوم ارزی محقق خواهد شد.
به گفته وی، با دریافت این مجوزها از بانک مرکزی، بانک شهر می تواند در تمام فعالیت های ارزی به شکل گسترده ای ورود پیدا کند.


 شفاف سازی "کنور" در خصوص دلایل تعدیل منفی
شرکت توسعه معدنی وصنعتی صبا نور براساس گزارش شفاف سازی در خصوص تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم سال 1394 به شرح ذیل اعلام نموده:
1-کاهش شدید قیمت سنگ آهن و کنسانتره صادراتی در مهر ماه سال 1394 که باعث تعدیل با اهمیت مبلغ فروش پیش بینی شده در 6ماهه دوم سال 1394 گردیده است.لازم به ذکر می باشد که طی آخرین پیش بینی که در تیر ماه سال 1394 صورت گرفته است،قیمت فروش سنگ آهن و کنسانتره به صورت FOB بندر امام به ترتیب مبلغ 27 دلار و 55 دلار در نظر گرفته شده است که این مبالغ با توجه به تغییرات شدید قیمت در مهرماه،برای 6ماهه دوم سال مبلغ 20 دلار و 45 دلار در نظر گرفته شده است.در اثر این تغییر نرخ جمعا به مبلغ 183 میلیارد ریال تعدیل سود صورت پذیرفته است.
2-کاهش مقدار فروش کنسانتره به میزان 155 هزار تن،سنگ آهن به میزان 164 هزار تن و گندله به میزان 20 هزار تن که باعث تعدیل در سود خالص به مبلغ 61 میلیارد ریال گردیده است.
3-تحقق 325.10 میلیون ریال زیان ناشی از خرید و فروش شمش و میلیگرد از محل مطالبات شرکت مادر(شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات)به دلیل تامین نقدینگی جهت اجرای پروژه ها.
4-پیش بینی تحقق مبلغ 14280 میلیون ریال زیان ناشی از فروش سنگ آهن خریداری شده از محل مطالبات شرکت مادر جهت تامین نقدینگی به منظور اجرای پروژه ها


شرکت سرمایه گذاری البزر افزایش سرمایه ۲۴میدهد
سرمایه گذاری البرز که در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، با ارسال گزارش توجیهی به حسابرس، پیگیر علمی کردن افزایش سرمایه 23.8 درصدی برآمده است. براساس این گزارش، این افزایش سرمایه 50 میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و در صورت صدور مجوز سازمان بورس انجام خواهد شد و تا صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر شود. در صورت موافقت مجمع فوق العاده ، سرمایه اسمی "والبر" از 210 به 260 میلیارد تومان خواهد رسید.


"غپاک" هم شفاف سازی کرد
شرکت لبنیات پاستوریزه پاک عمده ترین دلایل کاهش پیش بینی سود هر سهم خود را در گزارش شفاف سازی به شرح ذیل اعلام نموده :
1. بالا رفتن هزینه های مالی طی شش ماهه اول سال 94 به دلیل کمبود سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات با درصد سود بالا می باشد.
2. کاهش اندک مبلغ فروش به دلیل عدم پوشش مقادیر فروش در شش ماهه سال 94 نسبت به پیش بینی انجام شده می باشد.
3. افزایش هزینه های حامل های انرژی و حقوق و دستمزد طبق قوانین و عدم اجازه افزایش بهای فروش محصولات

 

مپنا 45 درصد از سودش را پوشش داد
بررسی معاملات «رمپنا» نشان می‌دهد حقیقی‌ها در سمت فروش این نماد و سهامداران حقوقی در سمت خرید بیشترین فعالیت را داشته‌اند. در این صنعت گروه مپنا به تازگی اقدام به ارائه اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 6 ماهه منتهی به پایان شهریور‌ماه 94 کرده است. بر‌اساس این گزارش شرکت بزرگ مپنا توانسته 210 ریال از 622 ریال سود پیش‌بینی شده سال مالی 94 را پوشش دهد. در عین حال سود عملیاتی پیش‌بینی شده نیز 6017 میلیارد ريال و سود محقق شده در دوره 2748 میلیارد ريال بوده که معادل 45 درصد پوشش است.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان