کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>راهکارهای مفید مالی >>>برای «موفقیت مالی» چه کارهایی نباید انجام داد؟!! ؛ با 11 خطای پولی که افراد موفق انجام نمی‌ دهند آشنا شوید...

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه

 

>>راهکارهای مفید مالی

>>>برای «موفقیت مالی» چه کارهایی نباید انجام داد؟!!! ؛

>>>> با 11 خطای پولی که افراد موفق انجام نمی‌ دهند آشنا شوید...

 

وب سایت بورس نگار - یکی از مهارت‌های کلیدی برای دستیابی به موفقیت مالی، مدیریت پول است. مدیریت پول مهارتی است که می‌توانیم آن را از دوران کودکی بیاموزیم. دقیقا همان زمانی که یاد می‌گیریم چگونه با تهدید‌ها و چالش‌هایی که در زندگی پیش رو داریم، مواجه شویم.

 

راهکارهای مفید مالی - اگر تاکنون برای کسب این مهارت تلاشی نکرده‌اید، از همین حالا شروع کنید. تصمیم بگیرید مانند افراد موفق مدیریت موثری روی پولتان داشته باشید. مدیریت پول هم قواعد خاص خود را دارد که باید زمانی را به فراگیری آنها اختصاص دهید. این کار باعث می شود تا در سال های آینده بتوانید منفعت بیشتری از پول خود حاصل کنید...


اما افراد موفق در مواجهه با موضوعی به نام «پول» چه می‌کنند؟


یک: بیش از اندازه خرج نمی‌کنند
اولین و اساسی ترین قانون پول این است: پایین تر از سطح درآمد خود زندگی کنید!

شاید تعجب کنید اما این قانون از پایه ای ترین اصول ثروتمندان است. اگر نمی ‌توانید مثل جان تمپلتون-بیلیونر معروف و افسانه ای- نیمی از درآمدتان را پس انداز کنید، نگران نباشید. شما می ‌توانید با کنار گذاشتن ده تا پانزده درصد از درآمدتان حاشیه امن مطلوبی برای خود ایجاد کنید و به اهداف مالی خود برسید.

سعی کنید پایین تر از حدی که بدست می‌آورید زندگی کنید. این کار را با پیدا کردن راه هایی برای پس انداز شروع کنید. باید دید بلند‌مدت داشته باشید و رشد درآمدتان را بر مصرف ترجیح دهید. این کار را با یادگیری مداوم و کشف راه های جدید انجام دهید.


دو : قیمت را به ارزش ترجیح نمی دهند
تا به حال به نوع خرج کردن پول خود دقت کرده‌اید؟ وقتی می خواهید پولی برای کالا یا خدمات پرداخت کنید چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟ ارزش یا قیمت؟

پولی که برای سرمایه گذاری، یک وعده غذا یا خرید لباس پرداخت می‌ کنید فقط بخش کوچکی از پرداخت ‌های شما است. افراد موفق به ارزش‌ های خوب فکر می‌ کنند نه قیمت ‌های خوب. آنها به رشد سرمایه گذاری ‌هایشان در آینده می اندیشند.

این افراد حتی برای نیازهای شخصی به دنبال بالاترین کیفیت با طول عمر بیشتر هستند. برای مثال فرض کنید می خواهید یک جفت کفش برای نیاز روزمره خود تهیه کنید. شاید رقمی که برای خرید یک جفت کفش با کیفیت «نسبتا خوب» می پردازید از نگاه شما اقتصادی به نظر نرسد. اما صبر کنید! اندکی بیشتر دقت کنید. شما در سال چند جفت کفش می ‌خرید؟ عمر کفشی که می خرید چقدر است؟ چقدر از استانداردهای سلامتی پا در آن رعایت شده است؟

شاید به نظر برسد پول زیادی برای یک جفت کفش با کیفیت می پردازید اما با یک نگاه بلند‌مدت متوجه خواهید شد که به نفع هزینه ‌های خود عمل کرده ‌اید.

ارزش را متناسب با قیمت در نظر بگیرید. مشخصا در خریدهایتان، محصولات با کیفیت و با طول عمر بالا را ترجیح دهید.


سه: حساب و کتاب پول خود را فراموش نمی کنند
پیشرفت تکنولوژی حضور فیزیکی پول را در جیب مان کم کرده، اما عادت های رفتاری ما در مواجهه با پول تغیییری نکرده است. حالا به جای پول نقد یک کارت بانکی داریم که هیچ فرقی با پول نقد ندارد تنها در فضای کیف پولمان صرفه جویی شده است. هر وقت که دوست داریم (حتی راحت تر از قبل) خرید می‌کنیم یا از خودپرداز پول برداشت می‌ کنیم.

در حالی که افراد موفق، میزان پول قابل خرج کردن و تراکنش های مالی خود را با دقت زیر نظر دارند: چقدر پول در کارت بانکی دارند، چقدر پول از دستگاه خودپرداز دریافت می کنند و چه میزان از آن را صرف معاملاتشان می کنند. سعی کنید چند مقطع زمانی را در هر ماه به بررسی حساب‌های مالی ‌تان اختصاص دهید. به این صورت متوجه می‌شوید دقیقا با پولتان چه کرده‌اید.


چهار: همیشه و در همه حال از یک استراتژی استفاده نمی کنند.
وقایع خوشایند یا ناخوشایند زندگی از قبیل تحصیل، ازدواج، فرزند دار شدن، شغل جدید، مهاجرت، طلاق، از دست دادن پدر یا مادر و… تغییراتی در زندگی هستند که متناسب با شرایط وقوع آنها، برنامه ریزی مالی هم باید تغییر کند.

خوب است که خودتان (یا همراه با یک کارشناس مسائل مالی) هر سال روند زندگی و اهداف و شرایط مالی ‌تان را بررسی کنید و مطابق با آنها برنامه ریزی مالی خود را تدوین کنید. اهداف مالی‌تان را با یک برنامه ریزی بلند مدت تنظیم کنید.


پنج: بدون محاسبه ریسک نمی کنند.
وارن بافت -مالک شرکت برکشایر هاتاوی و از ثروتمندترین افراد دنیا- درباره ریسک، جمله معروفی دارد: “اولین قانون این است که پولتان را از دست ندهید.”

در تمام سرمایه گذاری‌ها احتمال سود یا ضرر وجود دارد. اما افراد باهوش از دو ابزار برای جلوگیری از ضرر استفاده می‌کنند:آنها بیمه را عاملی برای کنترل ریسک می دانند و در شرایط مناسب از آن استفاده می کنند. سرمایه خود را به صورت بهینه و محاسبه شده به دارایی های گوناگون با ریسک های مشخص اختصاص می دهند.


شش، پولشان را بی ارزش نمی کنند
اگر تنها به حقوق ماهیانه‌ خود وابسته هستید، این حقیقت را بدانید که به موفقیت مالی نخواهید رسید و به احتمال زیاد در دوران بازنشستگی وضعیت مالی خوبی نخواهید داشت.
اگر پولتان را فقط مصرف کنید یا بگذارید راکد بماند، توان مالی تان هر روز در برابر تورم ضعیف و ضعیف تر می شود.
افراد موفق همیشه سعی می کنند درآمد بیشتری کسب کنند. آنها به رشد درآمدشان اهمیت می دهند. به عنوان مثال سرمایه گذاری در بازار سهام را به عنوان یک گزینه سودآور می بینند.


هفت، خودشان تمام کارها را انجام نمی دهند
افراد موفق خودشان را به خوبی می شناسند، بر نقاط قوتشان تمرکز و نقاط ضعفشان را برون سپاری می کنند. یعنی کارهایی را که در آن مهارت کافی ندارند به عهده افراد متخصص می گذارند.در این صورت کارها با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می شود.


هشت، مسئولیت انتخاب هایشان را به شخص دیگری واگذار نمی کنند
افرادی که در مسائل مالی به موفقیت رسیده اند خوب می دانند که باید مسئولیت انتخاب‌ هایشان را خودشان به عهده بگیرند. آنها از افراد خبره برای مشورت و راهنمایی بهره می برند؛ اما اینطور نیست که اگر در انتخابی با ضرر یا شکست مواجه شدند همه را از چشم آن فرد ببیند. اگر از کسی (کارشناس مالی یا حقوقی) کمک خواستید، می‌ توانید با طرح پرسش‌ هایی از آنها بخواهید که مسائل را برایتان تحلیل کنند تا به درک بهتری از موضوع برسید. ولی در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید نه شخص دیگری.


9 وقتشان را تلف نمی کنند
آیا افراد موفق ۲۵ ساعت در روز کار می‌کنند؟ خیر.
هم شما هم بیل گیتس ۲۴ ساعت در روز زمان دارید. تنها تفاوت این است که افراد موفق زمان را بهتر مدیریت می کنند.
با مطالعه کتاب‌ هایی در زمینه‌ رشد و توسعه‌ فردی، می توانید از زمانتان بهره بیشتری ببرید.


10، در « نه» گفتن تعارف نمی کنند
افرادی که از نظر مالی موفق هستند به طور معمول از این عادت مشترک برخوردارند. آنها به ندرت تصمیم هایی بدون بررسی و تفکر، درباره شرایط می گیرند. در مقابل، آنها زمانی را به پژوهش درباره احتمالات، توجه به شرایط موجود و تمرکز بر آن چه واقعا اهمیت دارد، صرف می کنند.
ممکن است گاهی بر سر دوراهی هایی قرار بگیرید که تصمیم گیری سخت به نظر برسد. اما به نفعتان است:
اگر به شغل خود علاقه ای ندارید، بگویید « نه» و آن را رها کنید.
به خودتان در برابر خوشی‌های زودگذر و لحظه‌ای، بگویید « نه» و از آن عبور کنید.
به درخواست هایی که از شما می شود و انجام آن برای شما دشوار است بگویید « نه» و خود را دچار دغدغه نکنید.
و…

 

و نکته آخر: تعادل زندگی را به هم نزنید!
رسیدن به موفقیت مالی هدفی معقول و معتبر است. اما «موفقیت مالی» چیست؟ غیر از این است که می خواهید به سطح رفاه مطلوب‌ تری در زندگی خود برسید؟ (برای مثال دسترسی بهتر به تکنولوژی های روز داشته باشید، یا اینکه از سلامتی و آرامش بیشتری در زندگی بهره مند شوید.)
رسیدن به موفقیت مالی به قیمت از دست دادن سلامتی یا دور شدن از آرامش، کاری عبث و بیهوده است؛ چرا که موفقیت مالی فقط یک نمود از موفقیت است و نه همه آن!
اهداف شخصیتان را مرور کنید و ببینید آیا تعادل بین اهداف مالی و زندگی تان برقرار است یا خیر؟

>>> >>> >>>  خبرهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>>> 15 راهی که پس‌انداز را لذت بخش می‌کند ...
>>> 9 راه مفيد برای پس‌انداز از بودجه ماهيانه؛ هوشمندانه خريد كنيد
>>> توصیه های مهم «وارن بافت» بزرگترین سرمایه ‌دار جهان برای ثروتمند شدن
>>> افرادی که از وضعیت اقتصادی خود راضی هستند، چه می‌کنند؟
>>> چگونه به یک میلیاردر خودساخته تبدیل شویم؟
>>> چگونه اقتصادی و هدفمند خرید کنیم؟

>>> چگونه بدون سرمایه ثروتمند شوید؟

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان