کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

عضو هیئت مدیره بانک مسکن جزئيات وام جديد ۷۰ میلیونی مسكن را اعلام كرد >>> وام جديد مسکن نیازی به سپرده ندارد // 2 دی94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


عضو هیئت مدیره بانک مسکن جزئيات وام جديد ۷۰ میلیونی مسكن را اعلام كرد >>> وام جديد مسکن نیازی به سپرده ندارد // 2 دی94

 

وب سایت بورس نگار -عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی نیازی به سپرده ندارد و نرخ آن ۱۸.۵ درصد است...


بازار مسکن و ساختمان - ابوالقاسم رحیمی انارکی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: در مصوبه دو ماه پیش شورای پول و اعتبار این نرخ سود از 16 به 20 درصد افزایش یافته بود که با کاهش نرخ سپرده قانونی بانک مسکن نزد بانک مرکزی از 10 درصد به 2 درصد، ما هم نرخ سود 20 درصد را به 18.5 کاهش دادیم.
 وی افزود : این تسهیلات به مدت 12 سال تقسیط می شود که شامل روش های ساده (بالاترین قسط)، پلکانی (کمترین قسط) و پلکانی دوره ای انجام می شود. انارکی گفت : در تقسیط پلکانی از سال دوم هر سال 5 درصد به اقساط اضافه می شود.


 وی درباره اینکه آیا برای دریافت این تسهیلات به سپرده گذاری هم نیاز است؟ گفت: نیازی نیست اما شهروندانی که بخواهند در حساب صندوق ممتاز سپرده گذاری کنند هم می توانند از سود بانکی برخوردار شوند و هم از این امتیاز استفاده کنند اما کسانی که می خواهند به سرعت از این تسهیلات بهره مند شوند باید متناسب با میزان تسهیلات مورد نیاز خود ، از فرابورس ، اوراق تهیه کنند.
 وی افزود: همه شعب بانک مسکن به فرابورس متصل است و شهروندان می توانند اطلاعات لازم را از این شعب تهیه کنند و محدودیتی برای متقاضیان نداریم و کسانی که قبلا از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند بازهم می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

 

انارکی درباره محدودیت سال ساخت خانه ها نیز گفت: برای دریافت حداکثر تسهیلات باید عمر ساختمان کمتر از 20 سال باشد و برای ساختمان های تا 25 سال حداکثر 35 میلیون تومان تسهیلات داده می شود اما به ساختمان های بالای 25 سال تسهیلاتی تعلق نمی گیرد. وی افزود : شهروندان می توانند از این تسهیلات هم برای خرید خانه و هم برای تکمیل و احداث ساختمان یا تغییر مسکن خود و تبدیل به احسن آن استفاده کنند. انارکی گفت: شهروندانی که می خواهند اوراق تسهیلات مسکن بخرند حتما بعد از قطعی شدن تصمیم خرید مسکن این کار را انجام دهند و به مهلت اعتبار اوراق هم توجه کنند. وی تصریح کرد : مشتریان بانک مسکن می توانند از امروز با مراجعه به شعب این بانک از تسهیلات جدید خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن استفاده کنند.


 بنابراین گزارش با ابلاغ بخشنامه افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شعب بانک مسکن ،مشتریان می توانند در سقف های 600 میلیون ریال در تهران ،500 میلیون ریال در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهر ها از این تسهیلات برای خرید استفاده کنند و سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن با احتساب تسهیلات جعاله به ترتیب به 700، 600 و 500 میلیون ریال رسیده است.
 ساختمان هایی که تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها کمتر از 20سال باشد مشمول افزایش تسهیلات می شود اما ساختمان هایی که 20 تا 25 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بگذرد تا 350 میلیون ریال از تسهیلات به آنها تعلق می گیرد. گفتنی است، میزان اقساط تسهیلات 600 میلیون ریالی به صورت ساده یک میلیون و 40هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول 867 هزار تومان است. در پلکانی دوره ای این مبلغ در پنج ساله اول،دوم و دوساله پایانی به ترتیب 932 هزارتومان،یک میلیون و 120 هزار تومان و یک میلیون و 340هزار تومان درنظر گرفته شده است.


 میزان اقساط تسهیلات 500 میلیون ریالی
 میزان اقساط تسهیلات 500 میلیون ریالی به صورت ساده 867هزار تومان و پلکانی سالانه در سال اول 723 هزار تومان است.اما در پلکانی دوره ای این مبلغ در پنج ساله اول،دوم و دوساله پایانی به ترتیب 777هزارتومان،932 هزار تومان و یک میلیون و 120 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

 

میزان اقساط تسهیلات 400 میلیون ریالی
میزان اقساط تسهیلات 400 میلیون ریالی به صورت ساده 693 هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول 578هزار تومان است اما در پلکانی دوره ای این مبلغ در پنج ساله اول،دوم و دوساله پایانی به ترتیب 621هزارتومان، 746 هزار تومان و 895 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

+++ لینکهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>>  زمان شروع پرداخت وام جدید 70 میلیونی مسکن
>>  میزان اقساط وام جدید مسکن 60 میلیونی چقدر است؟
>>  افزایش وام مسکن در بودجه سال 95     
>>  50 نکته طلایی برای خرید بهترین مسکن
>>  شگرد تازه دلالان ملک و آپارتمان برای کسب درآمد بیشتر
>>  جزئیات طرح فروش اقساطی مسکن
>>  بررسي جديدترين وضعيت بازار مصالح ساختمانی و ساخت‌وساز

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان