کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بسته خبري یکشنبه 15 آذر94 >>> از سامانه پدافند موشکی جدید روسیه،قاتل ماهواره‌‌ های آمریکا تا عقب‌نشینی فرانسه از سیاست برکناری اسد

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 10 دقيقه


بسته خبري بورس نگار یکشنبه 15 آذر94

>>> از سامانه پدافند موشکی جدید روسیه،قاتل ماهواره‌‌ های آمریکا تا عقب‌نشینی فرانسه از برکناری اسد

 


XX  سامانه پدافند موشکی جدید روسیه،قاتل ماهواره‌‌ های آمریکا
منابع آمریکایی تأکید کردند که روسیه حدود دو هفته قبل سامانه پدافند موشکی جدید و ضد ماهواره خود را آزمایش کرده است که خطری جدی برای واشنگتن به حساب می‌آید.
 برخی سایت های آمریکایی به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌اند که روسیه چندی پیش قبل سامانه موشکی جدید خود را که توان هدف قرار دادن ماهواره‌ها را دارد، آزمایش کرده و این خطری واقعی برای آمریکاست.
 به گزارش العالم به نوشته این منابع آمریکایی، مسكو در روز 18 نوامبر این سامانه را كه قادر به سرنگونی‌ ماهواره‌های «حیاتی» آمریكا خواهد بود، آزمایش کرده و بدین ترتیب تقابل این دو كشور به فضا کشیده خواهد شد. سایت شبکه روسیا الیوم نوشت: منابع وزارت دفاع آمریكا كه نامشان فاش نشده، اعلام كرده‌اند که روسیه یا چین می توانند ماهواره‌های مهم عملیات نظامی و تاسیسات کشوری  آمریكا كه دارای اهمیت حیاتی برای واشنگتن هستند را از کار بیندازند. گفته می‌شود قرار است سامانه ضد موشکی و ضد ماهواره ای А-235 (نودال) جانشین سامانه فعلی А-135  موسوم به آمور شود که برای دفاع ضد موشکی از شهر مسکو در نظر گرفته شده است.
 ژنرال جان هایتن، رئیس فرماندهی فضایی امریکا در ماه نوامبر اعلام کرد روسیه و چین تسلیحاتی را مستفر می کنند که می توانند ماهواره های آمریکایی دارای اهمیت حیاتی را تهدید کنند. 20 روز قبل از آزمایش روسیه هم دولت چین سامانه موشكی ضد ماهواره موسوم به  Dong Neng-3 را آزمایش كرده بود.
 ژنرال هایتن اعلام كرده كه آمریكا دوست دارد تقابل‌ها به فضا كشیده شود، اما واشنگتن برای دفاع از خود باید آماده باشد. سناتور مایك پومپئو از حزب جمهوریخواه هم از آزمایش اخیر روسیه ابراز نگرانی كرده است. او می‌گوید: در حالی كه رئیس جمهور آمریكا از بودجه دفاعی كشور كم كرده است روسیه در حالی گسترش فناوری‌های نظامی خود است كه می‌تواند به تقابل در فضا كشیده شود.


 به نوشته روزنامه "روسیسکا گازتا"، ژنرال آندره چیبورین از فرماندهان نیروی هوافضای روسیه چند روز پیش، تاکید کرد که سامانه ضد موشکی پدافند مسکو، به طور مستقیم با سامانه های هشدار حملات موشکی و مراقبت فضایی در تماس است و هماهنگ با آن عمل می کند.

Image result for ‫سامانه ضد موشکی و ضد ماهواره ای А-235 (نودال)‬‎

+بیشتر بخوانید >>رونمایی از موشک جدید "object 4202" روسیه؛ دوهزار بار قوی‌تر از بمب هیروشیما
++بیشتربخوانید:  >>عربستان چه موشکهایی دارد و قدرت موشکی عربستان چقدر است؟

 


XX  تعویق واگذاری ماشین سازی تبریز
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی به مدت پنج سال به تعویق افتاد. محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از شرکت ماشین‌سازی تبریز افزود: برای واگذاری این شرکت نباید عجله شود تا این امر به صورت حساب شده، عملیاتی شود. استاندار آذربایجان‌شرقی نیز سهم ماشین‌سازی را در صنعت آذربایجان شرقی قابل توجه دانست و افزود: ماشین‌سازی یک برند در آذربایجان است و سابقه‌ای پرافتخار در این استان دارد.
 اسماعیل جبارزاده با اشاره به شرایط نامطلوب کارخانه ماشین‌سازی در سال‌های قبل گفت: موفقیت مدیریت جدید این گروه موجب شده تا پیشرفت‌هایی حاصل شود و در مسیر توسعه قرار گیرد. مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز نیز با بیان اینکه این شرکت به تازگی 14 نوع محصول جدید را به بازار عرضه کرده و در سال 93 نیز 8 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است گفت: در صورت تحقق برنامه راهبردی شرکت، برای 10 هزار نفر دیگر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود. به گفته میرعلی اکبر اصل خادمی، این شرکت یک کارخانه مولد بوده و تاکنون 11 کارخانه بزرگ از آن متولد شده است.


XX  فرمانده ناجا: نگران ورود بسته‌های مشکوک نیستیم
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته در جلسه قرارگاه اربعین در پایانه مرزی مهران درباره اخباری مبنی‌بر ورود بسته‌های مشکوک از مرزها به کشور، تصریح کرد: این اخبار فراوانی آن‌چنانی نداشت و نگرانی از این بابت نداریم. به گزارش «ایسنا»، سردار اشتری درباره تحرکاتی که ممکن است افراد فرصت‌طلب داشته باشند، گفت: بحمدالله این ایام نسبت به ایام دیگر، امنیت بیشتری داشته است.


 هشدار در مورد اسباب‌بازی‌های سوغاتی عراق
 از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» بابک دین‌پرست، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با یادآوری احتمال وجود مواد خطرناک در اسباب‌بازی‌های تهیه شده در حاشیه مراسم اربعین، از زائران و خانواده‌های آنها خواست که از رها‌سازی این موارد در معابر عمومی خودداری کنند.وی از همه شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین و خانواده‌های آنها خواست از هرگونه آزمایش و دستکاری این اسباب‌بازی‌ها با باتری یا برق و همچنین از رها‌سازی این موارد در معابر عمومی خودداری کنند و ضمن تماس با پلیس 110 یا مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه انتظامی یا کلانتری، نسبت به چک و کنترل این اسباب‌بازی‌ها اقدام کنند.


 تکذیب عملیات داعش در کرمانشاه
 همچنین به گزارش «ایسنا» نصرت‌الله مرادی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون داعش موفق به انجام هیچ عملیات نظامی در استان نشده و کلیه فعل و انفعالات این گروهک تروریستی به دقت رصد می‌شود.


 آخرین وضعیت پرونده صفی‌آباد دزفول
 از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری میزان آخرین وضعیت پرونده صفی‌آباد دزفول را تشریح کرد. اسدی‌نژاد، بازپرس شعبه اول دادسرای اهواز در تشریح آخرین جزئیات حادثه تیراندازی به هیات عزاداری قمر بنی‌هاشم صفی‌آباد دزفول گفت: تمامی عوامل این حادثه دستگیر شدند و تحقیقات پرونده رو به اتمام است.


XX  بغداد به مسکو متوسل می شود
رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن خصصمانه خواندن اقدام اخیر ترکیه، از احتمال روی آوردن بغداد به مسکو برای جلوگیری از نفوذ آنکارا خبر داد. در پی استقرار نظامیان ترکیه به پایگاهی در نزدیکی موصل، «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، اعلام کرد پارلمان ترکیه به زودی موضوع «اقدام خصمانه ترکیه» را بررسی خواهد کرد.
 به گزارش مهر به نقل از الیوم السابع، وی در ادامه تاکید کرد که عراق توانایی لازم برای پاسخ دادن به این اقدام خصمانه ترکیه را دارد اما اگر مجبور شود برای جلوگیری از نفوذ ترکیه، به روسیه روی خواهد آورد. الزاملی افزود: اقدامی که ترکیه انجام داد نقض آشکار حاکمیت عراق بود.
 این مقام عراقی افزود: حضور نظامیان ترکیه در اطراف استان نینوا با هماهنگی «اثیل النجیفی» استاندار پیشین موصل و بدون اطلاع دولت عراق صورت گرفته است. الزاملی یادآور شد: وزارت پیشمرگه عراق نیز تاکید کرده است که از نفود نظامیان ترکیه بی اطلاع بوده است. گفتنی است ترکیه روز گذشته شماری از نظامیان خود را که پیش از این عملا در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل منتقل کرده است. بنا بر اعلام ترکیه، این نیروها با آگاهی ائتلاف ضد داعش در این منطقه مستقر شده اند و هدف آنها آموزش نیروهای عراقی است


XX  عقب‌نشینی فرانسه از سیاست برکناری اسد
فرانسه در قبال سوریه تغییر موضع داده است. در حالی که فرانسه هرگونه تغییر و تحولی را در سوریه، منوط به برکناری بشار اسد کرده بود، این‌بار ‌وزیر امور خارجه این کشور می‌گوید تا زمان انتقال سیاسی نیازی به برکناری اسد نیست. به گزارش بیزنس تایمز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که ضرورتی به کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، از قدرت، پیش از هرگونه انتقال سیاسی در این کشور وجود ندارد.
 فابیوس در گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های فرانسه تاکید کرده که جنگ علیه داعش جدی است، اما این جنگ زمانی می‌تواند کاملا موثر باشد که تمام نیروهای سوری و منطقه‌ای در این جنگ با هم متحد شوند. وزیر خارجه فرانسه می‌گوید: «یک سوریه متحد مستلزم انتقال سیاسی است و این به معنای آن نیست که بشار اسد باید قبل از این انتقال سیاسی از قدرت کناره‌گیری کند. اما باید تضمینی برای آینده سیاسی بشار اسد وجود داشته باشد.» به نظر می‌رسد اظهارات لوران فابیوس نشان‌دهنده تغییر موضع فرانسه در مورد وضعیت رئیس‌جمهوری سوریه است. فرانسه قبل از این سخت‌گیرانه‌ترین موضع را در قبال بشار اسد داشت و هرگز حاضر به کوتاه آمدن در برابر بشار اسد نبود. با توجه به درگیر شدن فرانسه با موضوع داعش، به نظر می‌رسد اکنون فرانسه موضع میانه‌روتری در قبال سرنوشت اسد در پیش گرفته و مقابله با گروه داعش به اولویت این کشور بدل شده است. فرانسه مانند ایالات‌متحده عضو کمپین هوایی علیه داعش است و پس از ایالات‌متحده بیشترین سورتی جنگی را علیه این گروه تروریستی داشته است.


 اظهارنظرهای فابیوس در یک هفته به طرز قابل توجهی تغییر کرده است. او دوشنبه هفته گذشته مدعی شده بود که بشار اسد حاضر به همکاری با مخالفان میانه‌رو نیست. او در این مصاحبه در اظهارنظری مداخله‌جویانه گفته بود اگر بشار اسد در قدرت باقی بماند، اقدام مشترک علیه تروریسم غیرممکن خواهد بود. او گفته بود با مدیریت اسد محال است که ارتش سوریه حاضر به همکاری با شورشیان میانه‌رو برای سرکوب داعش شود. فابیوس سخنان خود را در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی ابراز کرده بود؛ ولی با گذشت یک هفته دستگاه دیپلماسی این کشور تغییر سیاست خود را در قبال بشار اسد کلید زده است. این تغییر و تحول در شرایطی صورت می‌گیرد که اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در سفری که به آمریکا داشت، در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده بود باید بشار اسد از قدرت کنار برود. این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم نسبت به گذشته اظهارات خود را در قبال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه ملایم کرده است. او در این راستا روز جمعه گفت که این احتمال وجود دارد تحت شرایطی ویژه بدون آنکه ابتدا بشار اسد از قدرت کناره‌گیری کند، نیروهای دولت سوریه و شورشیان مخالف علیه گروه داعش با هم همکاری کنند. جان کری همچنین گفته است در صورتی که درباره آینده بشار اسد همه چیز مشخص باشد، شورشیان مخالف دولت احتمالا حاضر به همکاری خواهند بود. اما وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد که تضمین چنین همکاری دشوار خواهد بود، به این دلیل که این می‌تواند به منزله ابقای بشار اسد در قدرت تعبیر شود که چنین چیزی کاملا غیرقابل قبول است. با گسترده شدن فعالیت‌های داعش در سوریه و فراتر از مرزهای این کشور، دولت‌های غربی از سیاست‌های پیشین خود عقب‌نشینی کرده‌اند. ترکیه نیز چندی پیش اظهاراتی مشابه لوران فابیوس ابراز کرده و گفته بود در دولت انتقالی نیازی به برکناری اسد نیست. روسیه و ایران اما بر این باورند که سیاست‌های کشورهای غربی در امور سوریه مداخله‌جویانه است و این مردم سوریه هستند که باید برای آینده سیاسی بشار اسد تصمیم بگیرند. لاوروف روز جمعه، پس از پایان دیدارش با وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد گفت: «اسناد رایزنی‌های وین به وضوح تاکید می‌کند که تعیین سرنوشت سوریه مختص مردم این کشور است و این به آن معنا است که موضوع بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بسته شده است.»

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان