کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>از استقرار سربازان آمریکایی در لهستان تا تهدید موشکی روسیه >>>موشک جدید "object 4202" روسیه دوهزار بار قوی‌تر از بمب هیروشیما//25 دی95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه

 

>>از استقرار سربازان آمریکایی در لهستان تا تهدید موشکی روسیه

>>>موشک جدید "object 4202" روسیه دوهزار بار قوی‌تر از بمب هیروشیما//25 دی95


>>> 4 هزار سرباز آمریکایی در شرق اروپا مستقر می‌شوند؛ سورپرایز موشکی روسیه برای غرب
از پیشخوان رسانه ها - آمریکا اولین کاروان نظامی خود را در قالب عملیات «اراده آتلانتیک» از آلمان به لهستان فرستاد. تصمیم این عملیات از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، به بهانه الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه گرفته شد. این کاروان شامل ۲۴ دستگاه خودروی چند منظوره نظامی «هاموی» و ده‌ها کامیون است که روز پنج‌شنبه از مرز آلمان وارد لهستان شدند و مورد استقبال ارتش این کشور قرار گرفت. در پایان فرآیند استقرار تمامی نیروهای عملیات «اراده آتلانتیک» صدها خودروی زرهی و نظامی و ۸۷ تانک «آبرامز» در لهستان حضور خواهند داشت. همزمان قرار است ۴۰۰۰ نیروی زمینی آمریکایی در سراسر لهستان، کشورهای حوزه بالتیک، بلغارستان و رومانی مستقر شوند.

 
ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: «برای ما این رفتارها نمونه‌ای از فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه در چارچوب سیاست ننگین محدودسازی علیه مسکو است.» روزنامه گاردین می‌نویسد پس از پایان جنگ سرد این یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های استقرار نیروی نظامی از سوی آمریکا در اروپا محسوب می‌شود. این روزنامه می‌افزاید این اقدام در برابر تجاوزگری‌های روسیه در اروپای شرقی انجام می‌گیرد. گزارش گاردین حاکی است که هزار نفر از این 4 هزار نیرو در آغاز هفته گذشته وارد لهستان شدند و قرار است بقیه امروز شنبه وارد شوند. گاردین می‌نویسد ورود نیروهای آمریکایی به لهستان با استقبال مردم لهستان مواجه شد به گونه‌ای که مردم علاوه بر پایکوبی، پرچم آمریکا را به اهتزاز در آورده بودند.

+بیشتر بخوانید >>> كدام كشورها سامانه اس-400 دارند؟
++بیشتربخوانید:  >>عربستان چه موشکهایی دارد و قدرت موشکی عربستان چقدر است؟

با این حال، سیگنال در روسیه به شکل دیگری دریافت شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین اعلام کرد: «ما این اقدام را تهدید می‌دانیم. این اقدامات تهدیدی است بر منافع و امنیت ما. مهم‌تر این است که طرف سومی میزبان حضور آمریکا و تهدید برای ما شده است. این طرف سوم نه اروپا و نه آمریکا است.» گاردین می‌افزاید دولت روسیه منتظر مقابله به مثل است اما دست نگه داشته تا رویکرد ترامپ را بسنجد. در سوی ناتو هم نگرانی دیگری مطرح است. در حالی که روس‌ها منتظر مراسم سوگند ترامپ هستند، مقام‌های ناتو می‌گویند امیدوارند ترامپ پس از استقرار در کاخ سفید دنباله روی رویکرد اوباما در قبال روسیه باشد. گاردین می‌افزاید به نظر می‌رسد نگاه متیس- تیلرسون (وزرای دفاع و خارجه پیشنهادی ترامپ) در برابر اعضای سنا دفاع از ناتو بود و این ممکن است بذر تردید را در نگاه طرفین بکارد. متیس در سخنانی که بر خلاف نگاه ترامپ به پوتین است، گفت غرب باید این حقیقت را درک کند که پوتین تلاش دارد ناتو را متلاشی سازد. تیلرسون هم که پیش‌تر تعاملاتی تجاری با روسیه داشت اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود را «اقدامی از روی زور» نامید و گفت روسیه قدرت خود را با این کار به رخ کشید و آمریکا هم باید «متناسب با آن قدرت خود را به رخ بکشد.» پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «آمریکا تعهد خود به امنیت جمعی را از طریق مجموعه‌ای از اقدامات نشان خواهد داد که برای دادن تضمین به متحدان‌مان در ناتو و در راستای تضمین صلح و ثبات در منطقه در برابر تجاوزگری‌های روسیه طراحی شده است.» گاردین می‌افزاید: «لهستان از زمان فروپاشی کمونیسم در سال 1989 به دنبال استقرار دائمی نیروهای آمریکایی در این کشور بوده است.» علاوه بر لهستان، کشورهای استونی، بلغارستان و رومانی هم میزبان نیروهای آمریکایی خواهند بود. بریتانیا هم به نیروهای ناتو کمک چشمگیری ارائه می‌دهد. نیروهای بریتانیایی هم ظرف چند روز این آمادگی را دارند که به آماده‌باش کامل در آیند. سی‌ان‌ان نیز در گزارشی در همین رابطه می‌نویسد روسیه حضور نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای خود را تهدیدی بر امنیت ملی خود می‌داند. دمیتری پسکوف می‌افزاید: «هزار نفر یا 10 هزار نفر. مساله این است که در مورد حضور روزافزون نظامی صحبت می‌کنیم.» جف دیویس، یکی از سخنگویان پنتاگون در واکنش به مقام‌های روسیه اعلام کرد که «حمله روسیه به اوکراین موجب نگرانی برخی از متحدان و دوستان ما شده است.» سی‌ان‌ان می‌افزاید علاوه بر استقرار نیروها، 2400 دستگاه تجهیزات نظامی از جمله تانک، خودروهای زرهی، کامیون‌ها و سایر ادوات نظامی نیز در حال استقرار در اروپای شرقی هستند. گزارش سی‌ان‌ان می‌افزاید ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود: «پرزیدنت پوتین با اقدامات و مواضعش بی‌تردید و به روشنی نشان داده که آماده احترام به شرکای ماست اما احترام او باید متقابل باشد نه یکجانبه.» برخی می‌گویند اولین نشانه‌های حاکی از چرخش رویکرد ترامپ را می‌توان در این سخن و مواضع وزرای دفاع و خارجه احتمالی او ردیابی کرد.

 
موشک‌های روسی در راه اروپا و آمریکا: بمب هیروشیما در برابر این سلاح مانند اسباب بازی کودکان است
دیلی‌میل در خبری اعلام کرد روسیه اقدام به آزمایش موشک فراصوت جدیدی کرده است که قادر است تنها در 13 دقیقه به انگلیس برسد. طبق اعلام این پایگاه، موشک (object 4202) از فاصله چند هزار مایلی از سایت موشکی یاسنی در روسیه به شبه‌جزیره کامچاتکا شلیک شد و طبق اعلام مسوولان کرملین، این آزمایش موفقیت آمیز بوده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان روس گفته‌اند این موشک قابلیت رصد شدن از سوی سامانه‌های ضد موشکی آمریکا را ندارد؛ چرا که به علت سرعت بالا، نمی‌توان آن را رهگیری کرد. شرکت موشک‌های روسیه اعلام کرده است بمب‌های اتمی، مانند بمب هیروشیما در برابر این سلاح مانند اسباب بازی کودکان است. روسیه همچنین به تازگی تصاویری از بزرگ‌ترین موشک‌های هسته‌ای خود را منتشر کرده که طبق آنچه اعلام شده، قادر هستند مساحتی به اندازه فرانسه یا تگزاس را نابود کنند و ظرف 12 دقیقه خود را به ساحل غربی آمریکا برسانند. این گزارش می‌افزاید موشک جدید روسیه 2 هزار بار قوی‌تر از بمب هیروشیما است.

+++ لینکهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:

>>رونمایی از موشک جدید "object 4202" روسیه؛ دوهزار بار قوی‌تر از بمب هیروشیما

>> تفاوت «اس 300» با آنتی 2500 چیست؟

>> همه چیز درباره پرونده موشک‌های S300 و تحویل آن به ایران

>>محل دقیق استقرار سامانه موشکی S300 خریداری شده از روسیه کجا خواهد بود؟

>>  پوتین: موشک اس 300، پاداش ایران است

>>  علت‌ نگرانی‌ غرب‌ از‌ تحویل اس ـ ۳۰۰ به‌ ایران چیست؟

>>  استقرار سامانه موشکی «اس 400» در قطب شمال
>>  سامانه پدافند موشکی جدید روسیه،قاتل ماهواره‌‌ های آمریکایی

>>> كدام كشورها سامانه اس-400 دارند؟ >>> جديدترين خبرها ازتحويل«اس 300»به ايران؛
>>> نظر وزیردفاع درباره خرید جنگنده سوخو۳۰ ،موشک جدید عماد2 ،سامانه اس300 وباور373
>>> نقش جنگنده سوخو-35 اس، در سوریه چیست؟ >>> توصیه روسیه: به سوخو-35 نزدیک نشوید!!

>>مطالعه مطالب زیر نیز پیشنهاد میشود:

>>همه چیز درباره موشک بالستیک «عماد» موشک پیشرفته و متفاوت ایران >>> برد موشک جدید عماد چقدر است؟

>>همه چیز درباره ویژگیها وتفاوت موشکهای بالستیک آزمایش شده «قیام» قدر «اچ» و «اف»

>>از ساخت اولین سلاح رادیو الکترونیکی و بزرگترین کشتی یخ‌شکن اتمی در روسیه
>>امضای پوتین برای حضور نامحدود در سوریه و امکان تحویل اس ۴۰۰ به هند و ترکیه

برچسب ها: ,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان