کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

شنیده هایی از بازار بورس و سهام شرکتها ... / 7 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

شنیده هایی از بازار بورس و سهام شرکتها ... / 7 اردیبهشت 94

 

شایعات امروز بازار سرمایه می‌گوید که عرضه اولیه چهارم بورس مربوط به شرکت کشتیرانی جنوب است.

در حالی که امروز بورس اوراق بهادار باز هم روند کاهش در پیش گرفته است، شایعاتی در بازار پیچیده است که به شرح زیر بیان می‌شوند.

۱-گفته شده است که جلسه معارفه شرکت کشتیرانی جنوب در روز دوشنبه هفتم اردیبشهت ماه قطعی شده است تا در آینده و با بهبود وضعیت بازار سهام، سهام آن عرضه اولیه شود. این شرکت با نماد «حجنوب»، و با سرمایه اسمی ۱۶۶ میلیارد تومانی، در بازار اول فرابورس درج و آماده عرضه اولیه سهام خودش است.

۲- شنیده‌هایی از افزایش سرمایه «کماسه»، به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها که در دست اجرا است، به گوش می‌رسد و گفته شده این برنامه در مرحله تهیه گزارش توجیهی توسط مشاور است.

۳- اخبار از «ذوب»، حکایت از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارد. و گویا شایعاتی مبنی بر ارزان فروشی و انباشت انبار به گوش می‌رسد که این موضوع باعث می‌شود که سود سال ۹۳ نیز به زیان منجر شود.

۴- شنیده‌هایی مبنی بر حذف بدهی پالایشی‌ها به صندوق توسعه ملی به گوش می‌رسد.

۵- از نماد «شبهرن» اخباری از تصمیم فروش ساختمان ارم مربوط به این شرکت به گوش می‌رسد و گویا با پیدا شدن مشتری با قیمت مناسب اقدام به فروش می‌کند.

۶- اخباری مبنی بر تقسیم سود ۵۰ درصدی برای مجمع سالیانه ۹۴، از نماد فارس شنیده می‌شود.

۷- از «تکادو» اخباری مبنی بر، آمدن دو زیر مجموعه این شرکت به بازار سهام و همچنین افزایش سرمایه ۲۰ درصدی این شرکت، به گوش می‌رسد.

۸- شنیده‌ها خبر از تکذیب تعدیل منفی پالایشی‌ها را می‌دهد و گفته شده است که کاهش بهای نفت عامل اصلی‌ای بوده که تأثیر مهمی در افت سودآوری پالایشگاه‌ها در پی داشته است.

۹- شنیده شده است که طرح افزایش سرمایه «کساپا» جهت خروج از اصل ۱۴۱ قانون تجارت در مجمع مطرح شده که این مورد نیاز به افزایش سرمایه‌ای به میزان حداقل ۱۰۰ درصد را دارد.

۱۰- شنیده‌هایی مبنی بر خروج دانایان پارس از «ثنوسا»، به گوش می‌رسد.

۱۱- شنیده‌ها از «کمنگنز»، از طرح توسعه پیشرفته معادن منگنز ایران خبر می‌دهد و ظاهرا حقوقی سهم جهت تامین نقدینگی پروژه در حال خارج شدن از سهم می‌باشد. گفته می‌شود که با خارج شدن حقوقی، سهم رشد شارپ تری تا ۴۰۰ تومان خواهد داشت.

۱۲-گفته شده است که شایعه افزایش سرمایه «حسینا» تکذیب شده است، اما صحت این شنیده و شایعه تایید نشده است.

۱۳- از مجمع «قلرست» شنیده شده که افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی زمین کارخانه برای این نماد به تصویب رسیده است.

۱۴- شنیده‌ها حکایت از اعلام تعدیل سود بیش از ۳۰ درصدی در نماد «کپرور» در گزارش‌های بعدی را دارد.

۱۵- گویا شنیده شده است که با قوت گرفتن زمزمه‌های افزایش سقف تسهیلات به ۸۰ میلیون رشد قیمتی در اوراق تسه شکل خواهد گرفت. بنظر می‌رسد در صورت تصویب و ابلاغ و اجرای این سقف تسهیلات به بانک مسکن قیمت هر برگه تسه پس از چند افت و خیز ار یکصد هزار تومان فرا‌تر رود. /اکوسهم
 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان