کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔷در مجمع 1401 هلدینگ خلیج «فارس» بزرگترین هلدینگ پتروشیمی بورس تهران چه گذشت؟ #فارس چقدر سود تقسیم کرد+زمان واریز سود/ مهر1401

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


>>در مجمع 1401 «فارس» بزرگترین هلدینگ پتروشیمی بورس تهران چه گذشت؟ هلدینگ خلیج «فارس»چقدر سود تقسیم کرد وچه زمانی سود سهامداران واریز میشود؟  مهر1401

 

وب سایت بورس نگار - روز 27 مهرماه 1401 مجمع هلدینگ خلیج فارس بعنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین هلدینگهای پتروشیمی خاورمیانه با ارزش بازار حدود 340 هزارمیلیارد تومانی برگزار شد قیمت سهام #فارس از زمان مجمع سال پیش که 1350 تومان بود با احتساب افزایش سرمایه امسال به 696 تومان رسیده که افتی حدود 20درصد را نشان می دهد در ادامه خلاصه ای از خبرها اتفاقات و حواشی مجمع_فارس را باهم مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

 

#اخبار_مجمع_1401_هلدینگ_فارس وب سایت بورس نگار
جدیدترین خبرها از مجامع بورسی -  با حضور 80 درصد از سهامداران روز 27 مهرماه 1401 مجمع هلدینگ خلیج فارس بعنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین هلدینگهای پتروشیمی خاورمیانه با ارزش بازار حدود 340 هزارمیلیارد تومانی برگزار شد قیمت سهام #فارس از زمان مجمع سال پیش که 1350 تومان بود با احتساب افزایش سرمایه امسال به 696 تومان رسیده که افتی حدود 20درصد را نشان می دهد در ادامه خلاصه ای از خبرها اتفاقات و حواشی مجمع_فارس را باهم مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...


📌 گزارش مجمع سالانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس:

✅ در راستای سیاست‌های کلان شرکت تامین خوراک پایدار و ورود به عرصه‌های اکتشاف و تولید شرکت در میادین نفت و گاز سرمایه گذاری کرده است که یکی از آنها توسعه فاز ۲ میدان گازی تنگ بیجار با هدف تامین خوراک پتروشیمی ایلام در مرحله نهایی سازی قیمت و انتخاب مدل قراردادی است.

✅ سرمایه گذاری بعدی در میدان مارون خامی است با هدف تامین خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی بندر امام در مرحله تهیه پروپوزال بوده و تکمیل مطالعات و همچنین کشف قیمت و انتخاب نوع قرارداد.

✅ مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث پتروپالایشگاه ها و طرح مایع سازی گاز طبیعی و سرمایه‌گذاری برون مرزی در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی از پروژه های ویژه شرکت خوانده شد.

✅ سیاست های تامین مالی پروژه‌های شرکت شامل برنامه‌ریزی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت صندوق توسعه ملی و تعامل و توسعه همکاری با بانک ها و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و طراحی صندوق پروژه برای تامین سرمایه مورد نیاز پروژه ها و جذب سرمایه های کوچک مردانی و استفاده از توانمندی‌های شرکت تامین سرمایه خلیج فارس و بنیان گذاری گروه مالی هلدینگ خلیج فارس به منظور بهره برداری از ظرفیت های توسعه آن خوانده شد.

 

📌گزارش  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی خلیج فارس

✅ این شرکت در نظر دارد از صنایع پایین دستی پتروشیمی ۱۰۰ میلیارد درآمد زایی داشته باشد.

✅ مانده مطالبات سرمایه گذاری شرکت ۲۴۰۰میلیارد تومان است و اگر ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشیم عایدی بیشتری خواهیم داشت.

✅ در ادامه گفته شد که  اموال بازرگانی پتروشیمی توقیف شد. مدیر مالی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اخذ حکم توقیف اموال شرکت بازرگانی پتروشیمی از سوی پتروشیمی «پارس» بابت طلب ۱۱۵ میلیون دلاری از صدور احکام دیگر داوری برای توقیف اموال بابت مطالبات نوری، بندرامام و هلدینگ خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: احتمال بازگشت سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی وجود دارد.

✅ وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص اختلاس ۱.۱ میلیارد دلاری در هلدینگ ، ضمن  رد و تکذیب آن،گفت: این پرونده مربوط به یک شرکت خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده ربطی به هلدینگ ندارد


📌 در ادامه این جلسه علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به قرائت گزارش فعالیت شرکت پرداخت و گفت:

✅ شرکت تا کنون ۴ میلیارد دلار فروش ارزی داشته است.

✅ مبلغ فروش شرکت با رشد ۸۶ درصدی به ۳۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

✅ سود خالص تلفیقی هلدینگ خلیج فارس نیز با رشد ۴۱ درصدی به عدد ۹۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سود شرکت اصلی نیز با رشد ۴۴ درصدی به ۵۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

✅ صادرات شرکت نیز با رشد ۸۷ درصدی همراه بوده است.

✅ کل فروش هلدینگ تا پایان خردادماه سال جاری ۱۴ و نیم میلیارد دلار معادل ۷۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

✅ شرکت هلدینگ خلیج‌فارس توانست در ICIS  جایگاه بیست و سوم را در میان صد شرکت شیمیایی برتر دنیا و همچنین جایگاه دوم منطقه و رتبه دوم بیشترین حاشیه سود عملیاتی و رتبه هفتم بیشترین افزایش فروش و رتبه رتبه هفتم بیشترین حاشیه سود خالص را کسب نماید.

✅ هلدینگ خلیج‌فارس در کل ۲۸ پروژه در دست اجرا که ظرفیت آنها بیش از ۲۱ میلیون تومان و با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و ۷۹۰ هزار میلیارد تومان است.

✅ طرح بازسازی واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی سینا خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام و طرح کلر آلکالی پتروشیمی بندر امام و طرح بازیافت اتان پتروشیمی بندر امام و طرح HYCO پتروشیمی کارون و طرح SSPپتروشیمی شهید تندگویان و طرح شیرین سازی برش سنگین پتروشیمی نوری و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام و پتروشیمی صدف عسلویه و پروژه صنایع شیمیایی پترو آرمند لردگان.

✅ ایجاد پارک های صنایع تکمیلی در عسلویه و ماهشهر و سایر شهرهای ساحلی خلیج فارس با هدف توسعه زنجیره ارزش و صنعت و تنوع پذیری سبد محصول گروه و تولید محصولات خاص.

 

>> حاضرین مجمع 1401 هلدینگ فارس وب سایت بورس نگار

حاضرین مجمع فارس 1401 وب سایت بورس نگار

 

>> 50 تومان سود تقسیم شد
✅ در پایان مجمع از 113 تومان سود محقق شده در مجمع_هلدینگ_فارس تقسیم سود 500 ریالی به ازای هر سهم به تصویب رسید. شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در برنامه خود خواهد داشت

 

#اخبار_مجمع_1401_هلدینگ_فارس وب سایت بورس نگار
>>زمان و نحوه دریافت سود سهام #فارس:
 ✅ در پایان مجمع مقرر شد تا سود سهامداران #فارس که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند از 5 دی 1401 به شماره حساب اعلامی در سجام واریز شود که نسبت به سالهای قبل دو ماه دیرتر پرداخت سود شروع می شود و البته سایر سهامداران غیرسجامی نیز از تاریخ 20 فروردین 1402 با مراجعه به شعب بانک تجارت سود خود را دریافت خواهند کرد./ گردآوری وتنظیم وب سایت بورس نگار/ منابع: کدال/شانا/همفکران

+بیشتربخوانید: چه خبر از مجامع سال 1401 شرکتهای بورسی؟ برای اطلاع ازجدیدترین مجامع 1401 اینجا "کلیک" کنید 
+بیشتربخوانید: برای مشاهده سود نقدی سهام همه شرکتها در سال 1401+زمان و چگونگی دریافت آن اینجا کلیک کنید
+بیشتربخوانید: برای مشاهده سود نقدی سهام همه شرکتها در سال 1400 و زمان ونحوه دریافت آن "کلیک" کنید
+بیشتربخوانید: برای مشاهده سود سهام سال 99 شرکتها +زمان ونحوه دریافت آن در سال 99 اینجا کلیک کنید ...
+ در مجمع 1401 #پالایشیها چه گذشت؟ برای جرئیات مجمع #پالایشیها "کلیک" کنید +زمانبندی پرداخت سود سهام
+ در مجمع 1401 فولاد مبارکه چه گذشت؟ جزئیات کامل تصمیمات مهم مجمع فولاد مبارکه را اینجا بخوانید
+ در مجمع 1401 هلدینگ خلیج فارس چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع #فارس 1401 را اینجا بخوانید
+ در مجمع 1401 شستا چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع #شستا 1401 را اینجا بخوانید

 

برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان