کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶در مجمع«فولاد»چه گذشت؟ چقدر سود درمجمع فولادمبارکه تقسیم شد؟ جزئیات و نحوه دریافت سود سهام سهامداران فولاد اعلام شد/15مرداد97

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه

 
>>در مجمع «فولاد» چه گذشت؟ چقدر سود درمجمع فولادمبارکه تقسیم شد؟ توضیحات «بهرام سبحانی» درباره پروژه تامین آب+دو پروژه مهم فولاد مبارکه/30تیر97

+تکمیلی: اعلام جزئیات و نحوه دریافت سود سهام سهامداران فولاد
>>>سهامداران فولاد مبارکه برای دریافت سود سهام به شعب بانک تجارت مراجعه کنند// 15مرداد97

+ در مجمع 1402 فولاد مبارکه چه گذشت؟ جزئیات کامل تصمیمات مهم مجمع فولاد مبارکه را اینجا بخوانید
+ در مجمع 1401 فولاد مبارکه چه گذشت؟ جزئیات کامل تصمیمات مهم مجمع فولاد مبارکه را اینجا بخوانید
در مجمع 99 «فولاد» چه گذشت؟ برنامه فولاد برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی؛ چقدر سود درمجمع تقسیم شد؟

 

وب سایت بورس نگار - امروز مجمع یکی از شرکتهای بزرگ و پرطرفدار بازار بورس یعنی فولادمبارکه برگزار شد در ادامه خلاصه ای از اتفاقات و حواشی آن را باهم مرور می کنیم ...


جدیدترین خبرها از مجامع بورسی - مجمع فولاد مبارکه درحالی امروز برگزار شد که قیمت سهم فولاد از زمان مجمع سال پیش که 160 تومان بود به 380 رسیده و سود هر سهم نیز از 25 تومان به 80 تومان رسیده اهم موارد بشرح ذیل است:

>>>تقسیم سود 250 ریالی در مجمع فولاد مبارکه:

>اهم موارد گزارش مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
🔹 بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا
🔹 سهم ۲۲ درصدی در منطقه فوق الذکر
🔹 بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت ۲۲ میلیون تن
🔹 ۱۰.۳ میلیون تن طرفیت تولید فولاد با طرحهای جدید
🔹 رتبه اول در بین ۱۰۰ شرکت برتر در بین فلزی ها
🔹 در حال حاضر به ازای هر کیلو فولاد ۳ لیتر آب مصرف می شود.
🔹 کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب با بهینه سازی علیرغم رشد تولید
🔹 درصد عمده ای از آب مورد نیاز شرکت جهت تولیدات  در حال حاضر از تصفیه آب شهرستانهای مجاور تامین می شود.
🔹 از سوی دیگر طی ماه های اخیر مصرف آب به ازای هر تن تولید از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.
🔹 امروز  ۲۵میلیون متر مکعب سالانه برای تولید ۷میلیون  فولاد در مبارکه  آب استفاده می شود که کاهش ۸۰درصدی مصرف  در این بخش داشتیم در صورتیکه  تولید ۳۰۰درصد رشد داشته است.
🔹 مجمع فولاد مبارکه به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود تقسیم کرد.

🔹 بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه: دو پروژه مهم در مبارکه در حال انجام است که تحت هر شرایطی با فاینانس یا منابع داخلی باید به سرانجام برسد.
 1. طرح توسعه فولاد هرمزگان از ۱.۵به دو میلیون تن
 2. توسعه نورد گرم شهید خرازی و تولید سه میلیون تن محصول


>>توضیحات بهرام سبحانی مدیرعامل درباره جزئیات پروژه سرمایه گذاری تامین آب:
مدیرعامل فولاد مبارکه: پرداخت علی الحساب برای احداث تونل سوم و سد کوهرنگ فقط در راستای سرمایه گذاری است نه به عنوان کمک، برآورد هزینه احداث تونل سوم از سد زاینده رود و تامین برق سد کوهرنگ از سازمان نیرو و برق منطقه ای استان به فولاد محول شده و فولاد تا به الان بخشی از مبلغ ذکر شده را به صورت علی الحساب پرداخت نموده است. حدود ۲۴ تا ۳۰ ماه طول زمان اجرای تونل سوم کوهرنگ با تقبل سرمایه گذاری  حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توسط فولاد مبارکه با تعهد برگشت اصل و سود سرمایه گذاری بعد از بهره برداری است.

 

>>گزارش تکمیلی مجمع:  
مجمع عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۸۹ درصد از صاحبان سهام، در سالن نگین نقش جهان با حضور هیات مدیره، نمایندۀ بورس و سهامداران این شرکت برگزار شد. در ابتدای این مجمع، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ ارائه کرد.


بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در این مجمع با بیان اینکه با راه‌اندازی فاز جدید فولاد سبا، ظرفیت تولید این شرکت به ۳/ ۱۰ میلیون تن رسیده، گفت: فولاد مبارکه اکنون با این ظرفیت تولید، بزرگ‌ترین مجموعه فولادسازی کشور است که در سال ۹۶ با تولید ۸ میلیون و ۶۶۷ هزار تن بالغ بر ۵۴درصد از کل تولید فولاد خام را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت توانسته با رعایت اصول بهره وری تولید به ازای هر نفر در فولاد مبارکه از ۴۰۱ تن در سال ۹۴ را به ۵۳۸ تن در سال ۹۶ رساند.وی ترکیب سهامداران فولاد مبارکه را ۱۹/ ۳۰ درصد شرکت سرمایه‌گذاری استانی، ۲/ ۱۷ درصد ایمیدرو، ۵۸/ ۶ درصد بانک رفاه کارگران، ۱۲/ ۶ درصد شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و ۷۵/ ۲درصد بانک تجارت و ۱۶/ ۳۷ درصد سایر سهامداران اعلام کرد و افزود: در سال ۹۶ میزان تولید محصول نهایی شرکت به بیش از ۶ میلیون و ۸۴۱ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۵ رشد ۷/ ۱۲ درصدی را شاهد بودیم.


در این بین میزان فروش شرکت نیز به ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تن رسید و سهم بازار داخلی از میزان سهم سال ۹۵ پیشی گرفت. همچنین میزان محصول تحویل شده در بازار داخلی در سال ۹۵ حدود ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار تن بود که در سال ۹۶ به ۵ میلیون و ۷۴۱ هزار تن افزایش یافت. سهم بازار خارجی هم با توجه به افزایش سهم بازار داخلی، کاهش یافت و از یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن در سال ۹۵ به یک میلیون و ۲۹۲ هزار تن رسید. در توزیع بازار صادراتی نیز، سال ۹۵معادل ۴۳ درصد خاور دور، ۳۸ درصد خاورمیانه و ۱۹ درصد اروپا بوده است.


سبحانی با اشاره به دستاوردها و افتخارات مهم فولاد مبارکه در سال ۹۶ تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه توسعه ظرفیت فولادسازی و نورد پیوسته سبا از ۷۵۰ هزار تن به ۶/ ۱ میلیون تن، راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی سنگان به ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن گندله، خرید بلوک ۱۶درصدی سهام شرکت توسعه معادن و فلزات و افزایش درصد مالکیت به ۴۰ درصد، دستیابی به رکورد تولید خام، کلاف سرد و گرم و... برخی از این دستاوردها بوده است.به گفته وی، عبور از مرز تولید ۱۰۰ میلیون تن فولاد خام از بدو تاسیس، ایجاد ظرفیت سالانه ۳/ ۱۰ میلیون تن فولاد خام با توسعه ظرفیت فولاد مبارکه و سبا، کسب رتبه یازدهم در بین سازمان‌های دانشی برتر آسیا در جایزه جهانی MAKE سال ۲۰۱۷، کسب رتبه اول در گروه فلزات اساسی در رتبه ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، بهره‌برداری از اولین و بزرگ‌ترین گندله‌سازی شرق کشور در سنگان، کسب تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، کسب جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی و کسب عنوان واحد نمونه استانداری ملی از دیگر افتخارات فولادمبارکه اصفهان بوده است.


سبحانی از اتمام احداث کنسانتره‌سازی سنگان در امسال و راه‌اندازی و بهره‌برداری آن در سال آینده خبر داد و گفت: در ادامه انجام طرح‌های توسعه گروه فولادمبارکه اصفهان می‌توان به طرح توسعه فولاد هرمزگان از ۵/ ۱ به ۵/ ۳ میلیون تن فولاد اشاره کرد.وی ادامه داد: توسعه نورد گرم شهید خرازی برای فولاد مبارکه بسیار حیاتی است و اگر از طریق فاینانس خارجی نتوانیم آن را عملیاتی کنیم از طریق منابع داخلی اجرا خواهد شد.مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با اشاره به شرایط آبی کشور، به تشریح اقدام‌های صورت گرفته در گروه فولادمبارکه به منظور کاهش مصرف آب پرداخت و گفت: در حال حاضر شرکت فولادمبارکه به ازای هر تن تولید فولاد، ۳/ ۳ مترمکعب آب مصرف می‌کند که بخش عمده آب مصرفی خود را از طریق بازچرخانی آب در چرخه مصرف خود به‌دست می‌آورد.بر‌اساس این گزارش، در این مجمع پس از ارائه گزارش عملکرد شرکت فولادمبارکه اصفهان از سوی مدیرعامل این شرکت، صورت‌های مالی این شرکت به تصویب رسید. همچنین در این مجمع به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.//دنیای اقتصاد

+++++

+تکمیلی:
>>>سهامداران فولاد مبارکه برای دریافت سود سهام به شعب بانک تجارت مراجعه کنند// 15مرداد97
وب سایت بورس نگار - امور سهام شرکت فولاد مبارکه جزئیات نحوه دریافت سود سهام سهامداران شرکت فولاد مبارکه را اعلام کرد بر این اساس سهامدارانی که در زمان مجمع تیرماه 97 سهام فولاد مبارکه را در اختیار داشته و با این شرکت به مجمع رفته اند برای دریافت سود سهام خود می توانند از امروز 15 مرداد 97 لغایت 29 اسفند با مراجعه به شعب بانک تجارت و ارائه کارت ملی و کد بورسی نسبت به دریافت 250 ریال سود نقدی به ازای هر سهم اقدام نمایند.
لازم به توضیح است در مجمع امسال شرکت فولاد مبارکه 250 ریال از سود 800 ریالی محقق شده به ازای هر سهم را بین سهامداران تقسیم و مابقی به سود انباشته دوره مالی بعد منتقل کرد سهم درحال حاضر در محدوده قیمتی 480 تومانی در بورس خرید و فروش می شود//ب ن

+بیشتربخوانید: جزئیات زمان ونحوه پرداخت سود سهام شرکتهای پالایشی؛ کلیک کنید
+بیشتربخوانید: جزئیات زمان ونحوه دریافت سودسهام پتروشیمی ها؛ کلیک کنید
+بیشتربخوانید:  جزئیات زمان ونحوه دریافت سودسهام تاپیکو، وصندوق، پترول، فملی، تیپیکو، سیدکو؛ کلیک کنید
+بیشتربخوانید: در مجمع سال 98 هلدینگ خلیج فارس چه گذشت؟ نتایج مجمع+زمان ونحوه پرداخت سودسهام؛ کلیک کنید
برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان