کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴در مجمع 1402 #کچاد و #کگل چه گذشت؟ از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی وکارخانه ذوب کلاف چادرملو تا نیروگاه خورشیدی و هلدینگ شدن گل گهر/تیر 1402

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 11 دقيقه

 

🔴 در مجمع 1402 #کچاد و #کگل چه گذشت؟ از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه ذوب کلاف فولاد سرمد ابرکوه کارخانه ممبران چادرملو شرکت سی پی جی پارس تا نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی و هلدینگ فولادی شدن گل گهر/ تیر 1402

 

>>> طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اردکان چادرملو
>>> چادرملو ۲۰۰ دستگاه واگن خریداری کرده ۵۵۰ دستگاه خریداری خواهد شد
>>> چادرملو: احداث کارخانه ذوب کلاف و آهن اسفنجی در قالب شرکت فولاد سرمد ابرکوه
>>> چادرملو: طرح کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰هزار عدد در سال در قالب شرکت سی پی جی پارس
>>> گل‌گهر: در حال ایجاد سه واحد احیا هستیم و اضافه مازاد گندله نخواهیم داشت.
>>>  گل‌گهر به سمت شرکت‌داری و فعالیت بعنوان یک هلدینگ قوی صنعت فولاد می‌رود
>>>  گل‌گهر: اولین شرکتی هستیم که نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی را تا شهریور افتتاح می‌کنیم.
>>>  گل‌گهر: بازدهی ۶۱درصدی سبد سرمایه‌گذاری شرکت در بازار سرمایه

 

وب سایت بورس نگار - امروز مجمع دوقلوهای قدیمی سنگ آهنی بازار بورس یعنی #کچاد و #کگل برگزار گردید با توجه به اینکه سهامداران عمده این دو شرکت هم در بورس  حضور دارند این مجمع نه تنها برای سهامداران چادرملو و گل گهر بلکه برای سهامداران نمادهای #ومعادن #وامید #فولاد #وسپه نیز با اهمیت است در ادامه خلاصه از مهمترین اتفاقات و برنامه های مجامع #کچاد و #کگل را مرور خواهیم کرد پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...


مجامع شرکتهای بورسی - امروز مجمع دوقلوهای قدیمی سنگ آهنی بازار بورس یعنی #کچاد و #کگل برگزار گردید با توجه به اینکه سهامداران عمده این دو شرکت هم در بورس  حضور دارند این مجمع نه تنها برای سهامداران چادرملو و گل گهر بلکه برای سهامداران نمادهای #ومعادن #وامید #فولاد #وسپه نیز با اهمیت است در ادامه خلاصه از مهمترین اتفاقات و برنامه های مجامع #کچاد و #کگل را مرور خواهیم کرد پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

 

+ در مجمع 1402 فولاد مبارکه چه گذشت؟ جزئیات کامل تصمیمات مهم مجمع فولاد مبارکه را اینجا بخوانید

 

>>>از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی تا کارخانه ذوب کلاف چادرملو

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور حداکثری صاحبان سهام برگزاری شد مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

✅در بخش تولید فولاد علیرغم محدودیت برق و گاز، رکورد تولید را زدیم‌.

✅برنامه اولیه تولید کنسانتره ۹/۵ میلیون تن بود که سال گذشته با یک ریوایز به عدد ۱۱ میلیون تن رسید.

✅تولید گندله به دلیل محدودیت گاز نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته که این موضوع را در سایر واحدهای گندله‌سازی شاهد هستیم. سال گذشته هیچ واحدی به ظرفیت گندله‌سازی اضافه نشده است و در کل کشور ۳درصد کاهش تولید را شاهد بودیم.

✅قصد داشتیم که  در سال گذشته، تاب آوری خودمان را در قطعی گاز افزایش دهیم و به صورت انباشت گندله، ذخیره ایجاد کردیم. تمهیدی که انجام‌ شد، سودآوری خوبی را در سال آینده ایجاد خواهد کرد.

✅در بحث تولید آهن اسفنجی، با افزایش تولید سعی کردیم اثر کاهش قیمت را به نوعی جبران کنیم.

✅طرح احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲، طرح احداث مجتمع فرا آلیاژ چادرملو با ظرفیت ۶۵۰۰ تن، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اردکان، طرح احداث کارخانه تولید ورق نورد گرم در اردکان، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی، طرح احداث کارخانه اکسیژن با پیشرفت ۵۰درصدی در مجموعه فولادی شرکت و طرح احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن در سال، مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های درون شرکتی چادرملو در دورنمای سال جاری و ۳ الی ۵ سال آینده خوانده شد.

✅طرح راهبردی، بهره‌برداری و تکمیل زیرساخت و توسعه کارخانه فولاد میبد و طرح احداث کارخانه تولید انواع آجر نسوز و اجرام نسوز کوره از دیگر طرح‌های شرکت است.

✅آماده‌سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، اجرای عملیات باطله‌برداری دستیابی به توده معدنی در معدن D۱۹ و مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، احداث کارخانه کنسانتره به ظرفیت یک میلیون تن در قالب شرکت عصر نوین بهاباد، احداث کارخانه ذوب کلاف و آهن اسفنجی در قالب شرکت فولاد سرمد ابرکوه و طرح کارخانه ممبران با ظرفیت تولید ۵۰هزار عدد در سال در قالب شرکت سی پی جی پارس از دیگر برنامه‌های شرکت با همکاری شرکت‌های فرعی وابسته به چادرملو هستند.

✅فرآوری باطله‌های سنگ‌آهن مجتمع معدنی چهاربوق که خوراک مورد نیاز چادرملو در حوزه کنسانتره را تامین می‌کند، از دیگر اقدامات ‌شرکت است.

✅تولید شرکت در بخش کنسانتره، طی سه ماه ۲میلیون و ۶۰۰هزار تن بوده‌ است و در مجموع در این ۳ماهه بیش از ۱۳ همت فروش را به ثبت رساندیم.

✅در تلاش هستیم  از حمل و نقل ریلی بیشتری استفاده کنیم تا بتوانیم  قیمت های تمام شده را کاهش دهیم و امیدواریم ۵۵۰ دستگاه واگن خریداری کنیم، ۲۰۰ دستگاه خریداری شده  است.


✅مذاکراتی با سازمان‌های دولتی داشتیم تا بتوانیم در بحث خوراک و اکتشاف آن اقدام‌ کنیم. در محدوده ایران مرکزی اکتشاف انجام خواهیم داد و با سازمان انرژی هسته‌ای در حال مذاکره هستیم. تاکنون ۱۰۵ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده است تا به سنگ آهن برسیم. در بحث خرید سنگ‌‌آهن، از شرکت‌های دیگر از جمله کاشان خرید داشتیم.

✅در حال حاضر در این محدوده مشترک، ۲۷هزار متر حفاری اکتشافی به عمق ۶۰۰ متر به انجام رسیده که حدود ۵هزار متر از آن معادل ۲۰درصد از رگه‌های آهن‌دار عبور کرده است.
 
✅براساس اکتشافات اولیه انجام‌شده در این آنومالی، ذخیره احتمالی تا ۲۴۰ میلیون تن برآورد شده است و در مرحله‌های بعدی، استخراج سالیانه از این معدن به ۹ میلیون تن خواهد رسید.
 
✅منابع خرید سنگ‌آهن مورد نیاز خود را افزایش دادیم و به دنبال  تامین خوراک از معادن سراسر کشور هستیم. تلاش ما این است که سنگ از محدوده ایران مرکزی خارج نشود و آمادگی خود را جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری در معادن سنگ‌آهن کشور اعلام می‌کنیم.

✅به گفته معاونت مالی، کچاد ۳۰درصد با ارزش ذاتی واقعی خود فاصله دارد.


✅در پایان مجمع عمومی عادی کچاد به ازای هر سهم 890 ریال معادل 75 درصد سود تقسیم شد که تا 20 تیر سود سهامداران حقیقی پرداخت خواهد شد.


>>>از احداث نیروگاه خورشیدی تا هلدینگ  شدن گل گهر

>> مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها در حال برگزاری است.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

✅با توجه به افزایش نرخ ٣ماهه اخیر، اتفاقات خوبی در شرکت رخ داده است. قیمت گندله ۳۰درصد در ٣ماهه آخر رشد داشته است. در قیمت کنسانتره نیز رشد داشتیم.

✅سال ۱۴۰۲، سال بهتری خواهد بود. سال گذشته به پنج دلیل قیمت محصولات پایین بود که اغلب جهانی بود.

✅هم اکنون در حال ایجاد سه واحد احیا هستیم و اضافه مازاد گندله نخواهیم داشت.

✅درخصوص بهره مالکانه گفته شد که نامه‌ای به مقامات کشور ارسال شده که در حال بررسی تخصصی هستند تا اثر منفی این موضوع در بورس به حداقل برسد. دوم‌ اینکه با توجه به خرید ۷۵درصدی سنگ، این خرید مشمول قانون جدید بهره مالکانه نمی‌شود. زیرا ابعاد ۵درصد مشخص نیست. قرار بر این است که آیین‌نامه‌ای تدوین‌ شود تا ابعاد و اثرات منفی این ۵درصد در تمام شرکت‌های معدنی بررسی شود.

✅حجم سرمایه‌گذاری‌های اخیر سال گذشته، در ٢٠ سال گذشته بی‌سابقه بوده و ظرف یک یا دو سال آینده، اختلاف سود به سرمایه‌گذاری که مربوط به پروژه ورق است، این اختلاف را پوشش خواهد داد.

✅در نظر داریم در گهر زمین پروژه‌های جدید تعریف کنیم.

✅افزایش سرمایه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر از ۱۴۵هزار میلیارد ریال به ۱۹۰هزار میلیارد ریال، بهره‌برداری از کمپرسور فرایندی بومی‌سازی شده در واحد کوثر و پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۴درصد پروژه فولادسازی نورد گرم و پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۴درصدی پروژه ایلیا سوم با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰هزار تن تولید سالیانه آهن اسفنجی بخشی از عملکرد شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر است.

✅افزایش سرمایه شرکت جهان فولاد سیرجان، پیشرفت بیش از ۶۳درصدی در پروژه احیای شماره ۲ به ظرفیت یک میلیون و ۵۰هزار تن آهن اسفنجی، پیشرفت بیش از ۴۸درصدی در پروژه احیای مستقیم مگامدول به ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰هزار تن آهن اسفنجی در سال، پیشرفت بیش از ۳۵درصدی در پروژه خط کلاف به ظرفیت اسمی تولید ۳۰۰هزار تن تولید کلاف میلگرد در سال و پیشرفت ۹درصدی در پروژه افزایش ظرفیت ذوب و ریخته‌گری شماره ۲ به ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن تولید اسلب در سال، بخشی از عملکرد شرکت جهان فولاد سیرجان است.

✅‌گسترش حمل و نقل در حوزه‌های جاده‌ای و ریلی، تمدید گواهینامه‌ها و توسعه کارگاه سنگین، افزایش واحدهای تعمیراتی جهت افزایش راندمان و بهره‌وری ماشین آلات، نصب GPS بر روی کلیه خودروهای سبک و سنگین بخشی از عملکرد شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گوهر ترابر سیرجان است.

✅افزایش سرمایه از رقم ۳۷هزار میلیارد ریال به ۶۰هزار میلیارد ریال، بازدهی ۶۱درصدی سبد سرمایه‌گذاری شرکت در بازار سرمایه و کنترل نظارت بر پروژه‌های احداث کارخانه تولید مفتول و طناب فولادی بخشی از اقدامات و عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر است.


✅بخشی از تامین مالی پروژه‌ها به صورت ریالی از سود حاصل از شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده و بخشی از طریق ارز حاصل از فروش صادرات تامین شده است، اما با توجه به نرخ تورم ممکن است است اعداد و ارقام پیش‌بینی شده کافی نباشد.

✅مالیات عملکرد کگل تا پایان سال ۹۹ قطعی شده و مالیات ۱۴۰۱ پرداخت شده است. مالیات تشخیصی سال ۱۴۰۲ با توجه به افزایش سرمایه صفر است و بدهی مالیاتی نداریم. لذا بهترین وضعیت مالیاتی را داریم.

✅گل‌گهر به سمت شرکت‌داری و فعالیت به عنوان یک هلدینگ می‌رود. و در آینده، کگل یکی از هلدینگ‌های قوی صنعت فولاد کشور خواهد بود.

✅امسال دو مورد از احیاهای شرکت‌های زیرمجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

✅در  پایان سال ۱۴۰۲ یا ۳ماهه سال بعد در نظر داریم اگر وضعیت بازار مناسب باشد، شرکت توسعه آهن و و فولاد را به بازار سرمایه بیاوریم.

✅قیمت فروش گندله در ۳ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود که در ۳ماهه نخست امسال به طور میانگین ۳۰درصد رشد داشته است. از سوی دیگر، امسال در قیمت کنسانتره نیز در حدود ۱۵درصد رشد قیمت داشتیم و براساس گزارشات ماهانه منتشرشده در ۳ماهه امسال در مقایسه با ۳ماهه سال قبل ۶۰درصد رشد ارزش فروش داشتیم.

✅بیشترین موجودی کالای شرکت، کنسانتره است و با توجه به رشد ۱۵درصدی قیمت کنسانتره، قصدی برای فروش نداریم و می‌خواهیم آن را به گندله تبدیل کنیم.

✅درخصوص عوارض صادراتی گفته شد: عوارض صادراتی سال قبل از ۵درصد به ۲۵درصد و مجددا به ۵درصد رسید و الان نیز تقریبا براساس سامانه متشکل ارزی همان ۵درصد است.


✅ریکاوری سنگ خریداری‌شده ما از گهر زمین، پایین بود و این نسبت را در بحث کنسانتره پایین می‌آورد و پول کمتری هم پرداخت کردیم؛ ۷۰۰ میلیارد تومان کمتر پرداخت شد.

✅حق انتفاع به دلیل اینکه پروانه تمام معادن برعهده ایمیدرو بوده، افزایش یافته زیرا حقوق دولتی را سال گذشته افزایش دادند، اما طی مذاکراتمان با ایمیدرو، امتیازی که در این خصوص گرفتیم در مورد معدن شماره ۷ است.

✅اولین شرکتی هستیم که نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی را تا شهریورماه افتتاح می‌کنیم.

✅گل گهر با تولید ۳۵ در صد کنسانتره، ۲۸ درصد گندله، ۱۳ درصد آهن اسفنجی و ۴ درصد شمش فولاد کشور سرآمد ترین هلدینگ معدنی است که کل زنجیره تولید فولاد را در اختیار دارد. همچنین با بهره برداری از واحد تولید ورق تا ۲ سال آینده، گل گهر به منحصر به فرد ترین شرکتی تبدیل می شود که از سنگ آهن تا ورق را تولید می کند.

✅امسال محدودیت برق نخواهیم داشت و دو نیروگاه گازی داریم که می‌تواند زیرساخت تولید برق منطقه را تامین کند. پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال قبل، عدم‌النفع تولید از محل قطعی برق کمتر باشد.


✅در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کگل به ازای هر سهم 39 تومان معادل 65 درصد سود نقدی تقسیم شد که طی هفته آینده پرداخت خواهد شد که سهامداران بتوانند در افزایش سرمایه شرکت کنند.

+  اثر نرخ گاز 7هزارتومانی بر سود پتروشیمی های متانول ساز و اوره ساز بورسی چقدر است؟ تیر1402
برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان