کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔵وضعیت دلار پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟ بررسی رفتار معامله گران دلار در دو راهی بایدن یا ترامپ؟ خروج نهنگ‌ها از بازار دلار /6 آبان99

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>>>وضعیت دلار پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟ بررسی رفتار معامله گران دلار در دو راهی بایدن یا ترامپ؟ خروج نهنگ‌ها از بازار دلار /6 آبان99

>>> رصد لحظه ای جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا دربخش تابلو اعلانات؛ اینجا "کلیک" کنید

وب سایت بورس نگار - این روزها در آستانه انتخابات امریکا فعالان اقتصادی بازارها با سوالات بسیاری مواجه هستند اینکه شانس ترامپ بیشتر است یا بایدن؟ وضعیت دلار پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟ بازار سکه و طلا، بازار مسکن و خودرو و بازار بورس بعد از انتخابات امریکا چه وضعیتی خواهند داشت؟ اینها بخشی از سوالاتی است که با انتخاب هر کدام از کاندیداها جواب متفاوتی خواهد داشت با ما در ادامه همراه باشید با بررسی این عامل که وضعیت دلار پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟

 

+بیشتربخوانید: رصد لحظه ای جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا دربخش تابلو اعلانات ؛ اینجا "کلیک" کنید

 

بررسی رفتار معامله گران دلار
دلار طی دو روز کاری اول هفته، هزار و ۶۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به مرز ۲۸ هزار تومان رسید. به باور برخی تحلیلگران، ریزش دوباره اسکناس آمریکایی نشان می‌دهد انتظارات معامله‌گران بزرگ بازار معروف به نهنگ‌های ارزی تغییر کرده است. به اعتقاد آنها، تصور معامله‌گران بزرگ نسبت به نتایج احتمالی انتخابات آمریکا تغییر کرده است و شانس بیشتری را برای بایدن قائل شده‌اند که جای ترامپ را در کاخ سفید بگیرد.


خروج نهنگ‌ها از بازار دلار؟
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می‌رسد معامله‌گران بزرگ برای دوری از ریسک انتخابات، قصد خروج از بازار ارز را دارند. برخی معامله‌گران دیگر با قاطعیت نمی‌گویند که ترامپ در انتخابات برنده می‌شود. همین موضوع موجب شده که میزان فروش‌ها در بازار ارز بیشتر شود و قیمت دلار سیر نزولی بگیرد. پس از افت ۶۰۰ تومانی ابتدای هفته، روز گذشته دلار هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. در واکنش به افت قیمت دلار، سکه امامی هم کاهشی شد و با ۵۲۰ هزار تومان افت به ۱۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. اونس طلا هم در اولین روز کاری بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر نوسان زیادی نداشت که قیمت فلز گرانبهای داخلی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

 

+بیشتربخوانید: تاثیر افزایش جدید نرخ گاز بر سودآوری صنایع مختلف بورسی چقدر است؟ بهمن99


زمان تردید در بازار ارز و دو راهی بایدن یا ترامپ؟
برخی تحلیلگران اما باور دارند دلیل اینکه روند قیمت‌ها در بازار ارز تغییر کرده، دگرگونی نسبی انتظارات معامله‌گران نسبت به نتایج احتمالی انتخابات آمریکاست. تا چند هفته پیش، بیشتر معامله‌گران بازار داخلی باور داشتند که ترامپ برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، با این حال، در روزهای اخیر وزن انتظارات نسبت به نتایج آتی انتخابات آمریکا تغییر کرده است. به نظر می‌رسد معامله‌گران بیشتر از قبل نسبت به نظرسنجی‌های خارجی باور پیدا کرده‌اند و به‌خصوص معامله‌گران بزرگ دچار هراس شده‌اند که بایدن رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد.  در این میان، عده‌ای هم باور دارند نظر معامله‌گران نسبت به پیروز انتخابات تغییر نکرده ولی ترجیح می‌دهند در آستانه انتخابات ریسک خاصی نکنند و بخشی از ارزهای خریداری شده در قیمت‌های پایین‌تر را به فروش برسانند. یکی از معامله‌گران بازار می‌گفت، نباید طمع کرد و بهتر است بخشی از سودهای خریدهای گذشته را برداشت کرد. در واقع این گروه نسبت به برنده انتخابات تردید دارند ولی حاضر نیستند برای آن ریسک کنند.  به نظر می‌رسد، در روزهای اخیر بازار بیشتر از همیشه نسبت به وضعیت انتخابات آمریکا حساس شده و روند حاکم بر آن را دنبال می‌کند. زمانی که بازار در اصطلاح معامله‌گران «خبری» می‌شود، انتظار افزایش نوسانات در بازار هم افزایش پیدا می‌کند.


پس از انتخابات آمریکا، وضعیت دلار چه می‌شود؟
برنده یک هفته آتی بازارها، معامله‌گرانی خواهند بود که موج قوی‌تر خبری در بازار ایجاد کنند یا در واقعیت، اتفاقاتی در انتخابات آمریکا رخ دهد که پیروز میدان انتخابات بیش از گذشته مشخص‌تر شود.  در شرایط کنونی معامله‌گران باور دارند که حضور بایدن در کاخ سفید منجر به افزایش فروش‌های ارزی در بازار خواهد شد. این در حالی است که برد ترامپ از نگاه آنها منجر به افزایش قیمت دلار می‌شود.  گروه اول باور دارند که با برد بایدن، فشارها بر ایران کاهش خواهد یافت و حداقل فروش نفت برای کشور با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت. البته برخی هم باور دارند که بایدن به برجام بازخواهد گشت و این مساله انتظارات مثبتی را میان برخی معامله‌گران ایجاد کرده است.  گروه دوم اعتقاد دارند با ماندن ترامپ در کاخ سفید تاکتیک فشار حداکثری ادامه خواهد یافت و این مساله دسترسی ایران به منابع ارزی خود را دشوارتر خواهد کرد.

با این حال سناریوهای پیچیده‌تری هم وجود دارد؛ به‌عنوان مثال عده‌ای باور دارند، ممکن است حتی با وجود برد ترامپ هم دلار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان بازنگردد. این گروه بر این موضوع تاکید دارند که ارزش واقعی دلار حدود ۲۲ هزار تومان است و در نتیجه نرخ‌های بالاتر را حبابی می‌دانند. در ضلع مخالف عده‌ای عنوان می‌کنند، برد بایدن هم نمی‌تواند زمینه‌ساز افت قابل‌توجه دلار شود. از نگاه این گروه بازار تا حدی اثرات برد بایدن را پیشخور کرده است.


نظر صرافان درباره نوسان دلار
فعالان بازار ارز نوسانی که از چند روز پیش در بازار آغاز شده را پایان یافته نمی‌دانند و آن را تا زمان انتخابات امریکا برقرار قلمداد می کنند برخی از صرافان نیز در جواب این سئوال که چه عاملی قیمت ها را دستخوش تغییر کرد، به ماجرای آزاد شدن منابع بلوکه شده در عراق و برخی از کشورها اشاره کردند . هنوز کاملا مشخص نیست دلیل این نوسان که از سوی فعالان اقتصادی نوسانی مخرب تلقی می شود، چیست؟ برخی دیگر این این نوسان را ناشی از جو روانی ایجاد شده برای انتخابات امریکا می دانند .  فعالان بازار معتقدند دلار پس از انتخابات امریکا ، فارغ از هر نتیجه ای با تخلیه جو روانی دستخوش کاهش می شود


۱۶۰۰ تومان کاهش طی ۲ روز
در دومین روز کاری هفته، دلار و سکه به نزول خود ادامه دادند؛ دلار به ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی رفت و سکه زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی مورد معامله قرار گرفت.

دیروز اسکناس آمریکایی هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. این ارز روز شنبه هم ۶۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود. هزار و ۶۰۰ تومان نزول دلار طی ۲ روز چنین شائبه‌ای را در بازار ایجاد کرده است که معامله‌گران بزرگ یا همان نهنگ‌های ارزی در حال خروج از بازار هستند. از نگاه این گروه، دلار، تنها در حالتی می‌تواند چنین میزان افتی را تجربه کند که معامله‌گران بزرگ دست از خرید ارز کشیده و در موقعیت فروش قرار گرفته باشند. دلار پنج‌شنبه دو هفته پیش، روی عدد ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفته بود. ۴ کانال ریزش طی حدود ۱۰ روز می‌تواند نشانگر آن باشد که در بازار تغییرات بنیادی رخ داده است. این تغییر بنیادی می‌تواند همان خروج معامله‌گران بزرگ از بازار ارز باشد.  در بازار سکه هم دیروز تمایل زیادی برای خرید وجود نداشت و سکه عمدتا بین ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در رفت و آمد بود. این در حالی است که روز پنج‌شنبه فلز گرانبهای داخلی تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رشد کرده بود. گفته می‌شد که در ساعات انتهایی روز سکه حتی ارقام فروش بسیار پایین‌تری را نیز به ثبت رساند./منبع دنیای اقتصاد گردآوری و تنظیم وب سایت بورس نگار

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان