کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

هنر سهامداری در بورس >>>در بازارسهام، فقط نوک بینی خود را نبینیم!!! درس های مهم از رویکرد ثروتمندترین فرد جهان نسبت به دارایی و زندگی؛ در بازارسهام، فقط نوک بینی خود را نبینیم!!

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه

 
هنر سهامداری در بورس >>>در بازارسهام، فقط نوک بینی خود را نبینیم!!!!

درسهای مهم از رویکرد ثروتمندترین فرد جهان نسبت به دارایی و زندگی؛

 

وب سایت بورس نگار - مردم معمولا تمام رفتارهای میلیاردرهای مشهور را از نزدیک دنبال می‌کنند؛ طبیعی هم هست زیرا آنها مقدار زیادی ثروت اندوخته‌اند و شاید بتوان از آنها چیزی یاد گرفت. در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی فول، نگاه نزدیک‌تری به زندگی بیل‌ گیتس انداخته‌ایم تا رویکرد ثروتمندترین فرد جهان نسبت به دارایی و زندگی کلی‌اش را کشف کرده و درس‌های مهمی را که می‌توان از او آموخت، در اختیار شما قرار دهیم.


تنوع سرمایه‌گذاری
یکی از درس‌های مهمی که سرمایه‌گذاران می‌توانند از بیل گیتس بیاموزند، اهمیت تنوع سرمایه‌گذاری است. برخلاف باور عموم، بیشتر ثروت بیل گیتس را سهام «مایکروسافت» تشکیل نمی‌دهد؛ بلکه در واقع، از آنجاکه بیل گیتس بیشتر سهام خود را طی سال‌های اخیر فروخته، وی اکنون حتی تنها سهامدار عمده مایکروسافت هم محسوب نمی‌شود.


اکنون، بیشتر ثروت بیل‌ گیتس، شرکت سرمایه‌گذاری «Cascad Investment» است. گیتس از طریق این شرکت، طیف وسیع و متنوعی از سرمایه گذاری را انجام می‌دهد که شامل سهام مختلف می‌شود. علاوه‌براین، گیتس، بخش زیادی از سهام Berkshire Hathaway (شرکت تحت مدیریت وارن بافت) را در اختیار دارد.


نکته مهمی که از این رفتار بیل گیتس می‌آموزیم این است که حتی اگر پول زیادی درمی‌آورید، بازهم منطقی نیست که آن را تنها یک‌جا سرمایه‌گذاری کنید چراکه چنین اقدامی سرمایه شما را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد. اما بیل گیتس با تنوع هوشمندانه سرمایه‌گذاری ثروتش، تنها به رشد یکی از سرمایه‌های خود متکی نشده است.


تمرکز بلندمدت
همچنین، با گوش فرا دادن به سخنان افراد موفق نیز می‌توان درس‌های بسیاری آموخت که در این بین بیل گیتس یک استثناست. او در یکی از اظهارات خود به یکی از مفاهیم حیاتی برای ثروت‌سازی موفق اشاره کرده و آن «تمرکز بلندمدت» است. وی در کتاب «راه پیش‌رو» که در سال 1996 منتشر شد گفته است: ما اغلب تغییراتی را که طی دو سال آتی رخ می‌دهند، بیش از حد بزرگ می‌کنیم، درحالی‌که تغییرات 10 سال آینده را دست‌کم می‌گیریم. هرگز به خود اجازه ندهید تا دچار سکون و بی‌خیالی شوید.


این اظهارات از آنجایی بیان شده که کمپانی تحت رهبری گیتس یعنی مایکروسافت، به شدت اتفاقات و تغییرات پیش‌رو را دست‌کم گرفت. مایکروسافت در درک ارزش اینترنت بسیار کند عمل کرد و خیلی دیر متوجه شد که دنیای تلفن‌های هوشمند با چه سرعتی می‌تواند رشد کند. البته لازم نیست که به رایانش ابری و نرم‌افزارهای متن‌باز اشاره‌ای کنیم؛ اما این اشتباهات به بیل گیتس درس‌های سختی را داد.


فقط نوک بینی خود را نبینیم
این اظهارات بیل گیتس برای سرمایه‌گذاران به طرق مختلف می‌تواند کاربردی باشد. این اظهار نظر طبیعتا نخست یادآور این نکته است که وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری در یک کمپانی مطرح است، فقط نوک بینی خود را نبینیم. باید حتما نگاهی انتقادی و گسترده‌ نسبت به حال و آینده کمپانی مورد نظر داشته باشیم. علاوه‌براین، باید نسبت به سرمایه‌گذاری خود نگاهی بلندمدت داشته باشیم. هرگز سهامی را با این امید که طی یک یا دو سال ناگهان رشد می‌کند، خریداری نکنیم زیرا در بازار سهام، طی کوتاه‌مدت هر اتفاقی ممکن است بیفتد.


آگاهی از اهداف بلندمدت مالی خود
اما یکی دیگر از مهم‌ترین درسهایی که یک سرمایه‌گذار می‌تواند از بیل گیتس بیاموزد این است که بیل گیتس آگاهی خوبی از اهداف بلندمدت مالی خود دارد. او صرفا سرمایه‌گذاری نمی‌کند تا اسمش در فهرست 400 ثروتمند جهان در مجله «فوربس» چاپ شود، بلکه برعکس، او به خوبی می‌داند که پول یک ابزار قدرتمند است که به ما اجازه می‌دهد تا به رویاهایمان دست یابیم.


بیل گیتس رویای تبدیل کردن جهان، به دنیایی بهتر برای همگان را در سر دارد و او این هدف را با کمک فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان‌دوستانه موسسه خیریه‌اش «بیل و ملیندا گیتس» دنبال می‌کند. اگرچه بیل گیتس با داشتن این همه ثروت نیازی ندارد که حتی یک روز هم کار کند و هرچه که می‌خواهد را به راحتی می‌تواند فراهم کند، اما تصمیمات او بر پایه اهداف غایی و احساس رضایت قلبی انجام می‌گیرد.


دلیل اهمیت پول درآوردن
دلیل اهمیت پول درآوردن برای ما اینست که نه تنها این پول به ما کمک می‌کند تا زندگی باکیفیت و شاد‌تری داشته باشیم، بلکه این ثروت ما را از جهل دور می‌کند؛ بنابراین، با درک این مهم، متوجه می‌شویم که تصمیمات زودگذر و کوتاه‌مدت، می‌تواند منجر به ضررهای مالی بلندمدت وماندگارشود.

//////////////////////////////////
+++ لینکهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:

هنر سهامداري در بورس >>> هفت معیار طلایی برای تشخیص سهام ارزنده بازار

هنر سهامداري در بورس >>> آنچه سهامداران حقیقی بورس باید بیاموزند ...

هنر سهامداری در بورس >>> در سرمایه گذاری های مالی معمولا افراد اندکی به شکلی معقول رفتار می کنند...

هنر سهامداری در بورس >>> آنچه هر سرمايه‌گذار بازار بورس بايد بداند

هنر سهامداری در بورس>>> قانونهای مفیدی از موفق ترین مرد بورس...

هنر سهامداری در بورس >>> از اشتباهات خود درس بگيريم / يك اشتباه دو ميلياردی!!!

هنر سهامداری در بورس >>> رفتارشناسي بازار سهام (Behavioral Finance)

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان