کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴در مجمع 1402 «فولاد» چه گذشت؟ از اعلام زمان افتتاح پروژه انتقال آب از دریای عمان و رونمایی ابرپروژه های #فولاد تا خرید سنگ از افغانستان/ تیر1402

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 12 دقيقه


🔵 در مجمع 1402 «فولاد» چه گذشت؟ از اعلام زمان افتتاح پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و رونمایی ابرپروژه های #فولاد تا خرید سنگ از افغانستان و تقسیم 50 تومان سود نقدی در مجمع فولاد / تیر1402
#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار


>>> مشروح کامل اتفافات مجمع 1402 فولاد مبارکه  
>> در مجمع فولاد مبارکه 500 ریال سود نقدی تصویب شد
>> زمان و نحوه دریافت سود سهامداران فولاد مبارکه چگونه است؟
>> مدیرعامل فولاد مبارکه: علیرغکم رکود بازار فولاد رکورد تولید را شکستیم
>> طیب نیا: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی و نورد گرم ۲ ابرپروژه های شرکت هستند
>> طیب نیا: نیروگاه فولاد ماه آینده در مدار تولید خواهد بود که منافع هزاران میلیاردی برای سهامداران دارد
>> مدیرعامل فولاد مبارکه: آغاز فعالیت استخراج معدن آهن روباز شماره سه ساغند
>> اعلام زمان افتتاح پروژه انتقال آب از دریای عمان به شهر اصفهان در مجمع

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار

وب سایت بورس نگار - امروز مجمع 1402 فولاد مبارکه بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بورس تهران برگزار شد قیمت سهام فولاد از زمان مجمع سال پیش که 947 تومان بود علیرغم دو افزایش سرمایه 80 و 50 درصدی به 546 تومان رسیده که در بازار رکودی بازدهی مناسبی محسوب میگردد در ادامه خلاصه ای از برنامه ها، خبرهای مهم و اتفاقات و حواشی مجمع 1402 #فولاد مبارکه را مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

 

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار
جدیدترین خبرها از مجامع بورسی -  امروز مجمع 1402 فولاد مبارکه بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بورس تهران برگزار شد قیمت سهام فولاد از زمان مجمع سال پیش که 947 تومان بود علیرغم دو افزایش سرمایه 80 و 50 درصدی به 546 تومان رسیده که در بازار رکودی بازدهی مناسبی محسوب میگردد در ادامه خلاصه ای از برنامه ها، خبرهای مهم و اتفاقات و حواشی مجمع 1402 #فولاد مبارکه را مرور می کنیم پس با وب سایت بورس نگار همراه باشید ...

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار

#اخبار_مجمع_فولاد وب سایت بورس نگار
📌 گزارش مجمع 1402 سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

حاضرین مجمع 1402 فولاد وب سایت بورس نگار

>>> حاضرین در مجمع 1402 فولاد مبارکه - وب سایت بورس نگار

>> خلاصه مهم مباحث مجمع #فولاد:

📌دستیابی به ۵۵ میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت و ۲۵ میلیون تن به صورت ملکی

📌اتمام فاز اکتشاف تفصیلی ۴ محدوده و شروع فاز دریافت گواهی کشف ۳ محدوده منتج از پهنه انارک

📌 ایجاد ظرفیت بیش از ۱،۸۰۰،۰۰۰ تن سنگ آهن

📌 استخراج ۳،۴۰۰،۰۰۰ تن ماده معدنی و باطله و ۶۲۰،۰۰۰ تن سنگ آهن
📌 تأمین و حمل ۶۶۰،۰۰۰ تن سنگ آهن
📌 تأمین ۲۵۰،۰۰۰ تن سنگ آهن با واسطه شرکتهای گروه

📌 انجام بیش از ۴۶ هزار متر حفاری استخراجی
📌 تأمین انرژی و ایجاد زیر ساخت برای ۴ معدن ملکی گروه

📌 تأمین ۱،۷۰۰،۰۰۰ تن کنسانتره تبدیلی
📌 مشارکت در احداث پروژه گندله سازی ۸۰۰،۰۰۰ تن فولاد کاوان
📌 خرید و تملک مجموعه معدنی سنگ آهن نرم آفتاب

📌 تجهیز کارگاه و آغاز فعالیت استخراج معدن آهن روباز شماره سه ساغند
📌 آغاز فعالیت استخراج از معدن پلاسری حدید ۲ در منطقه سنگان

 

>>خلاصه عملکرد تولید گروه فولاد مبارکه در سالی که گذشت از زبان طیب نیا مدیرعامل #فولاد:

📌 در فولاد صبا ، مبارکه و سایر شرکت های گروه رکوردهای ماهانه و روزانه بالغ بر ۶۱ رکورد تولید بود.

📌 ظرفیت گروه فولاد مبارکه ۱۰.۳ میلیون تن است که هدف‌گذاری شده با در مدار قرار گرفتن سفید دشت، تا افق ۱۴۰۴ و ۱۴۰۴ دستیابی به ۱۸میلیون تن فولاد های کیفی در دستور کار باشد.

📌 نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی در کنار فنس فولاد مبارکه بنا شده، پس از ۱۶ ماه فاز یک گازی این پروژه آماده شده و امیدواریم ، ماه آینده پروژه نیروگاه در مدار تولید قرار بگیرد.  امیدوارم فاز بخار آن هم به زودی وارد مدار شود.

📌 سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی ۵۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال، معادل ۲۵۶ میلیون یورو بوده است.

📌 این پروژه ارزشمند هم‌اکنون توسط گروه مپنا در حال تکمیل است و بخش قابل توجهی از نیاز فولاد مبارکه به انرژی را تامین خواهد کرد.

+ در مجمع 1401 #شیران چه گذشت؟ خبرهای مهم و جرئیات مجمع #شیران "کلیک" کنید
+ در مجمع 1402 #وبملت #وتجارت #وبصادر چه گذشت؟ از تقسیم سود 3 برابری و افزایش سرمایه تا مجوز دقیقه 90 
+ در مجمع 1402 #کچاد و #کگل چه گذشت؟ از نیروگاه سیکل ترکیبی وکارخانه ذوب تا پروژه مگامدول ونیروگاه خورشیدی
+ در مجمع 1402 سایپا و ایران خودرو چه گذشت؟ جزئیات برنامه های مهم #خودرو و #خساپا را اینجا بخوانید

 

✅سال گذشته صنعت فولاد با یک رکود جهانی مواجه بود. این در حالی بود که شرکت پروژه‌هایی را شروع کرده بود. بنابراین استراتژی‌هایی که در دستور کار داشتیم، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بود. همچنین توسعه کمی و کیفی و متوازن، دیگر استراتژی ما بود.

✅بیش از ۶۱ رکورد تولیدی را در بخش‌های مختلف داشتیم و‌ موفق شدیم از مرز ١٠.٢ میلیون تن تولید فولاد خام عبور کنیم. در سال گذشته، سه ماه قطعی گاز و محدودیت برق داشتیم‌ و کار سخت‌تر از گذشته بود، اما در نهایت افزایش تولید را به ثبت رساندیم.

✅در یک سال به میزان ظرفیت یک کارخانه تولیدی، افزایش تولید داشتیم.

✅در مقایسه با سال قبل در تمام واحدهای تولیدی افزایش تولید داشتیم؛ در حالی که قیمت‌های جهانی کاهشی بود و موانع تولید کم نشده بود.

✅هدف گذاری شرکت با در مدار قرار گرفتن سفید دشت در سال جاری، دستیابی به ظرفیت ١١.١ میلیون تن است.

✅از پروژه‌های اصلی شرکت می‌توان به پروژه سیکل ترکیبی و نورد گرم ۲ اشاره کرد. امیدواریم ماه آینده بتوانیم این نیروگاه را در مدار تولید ببینیم. زیرا برگشت منافع آن هزاران میلیاردی است. یکی از زیان‌هایی که دادیم، افت تولید ناشی از محدودیت برق بود.

✅حدود ۵ میلیارد دلار پروژه توسعه‌ای در دست داریم. در پروژه‌های مختلف ۵۷ همت و ٣.۶ یورو در بخش ارزی، سرمایه‌گذاری انجام‌ شده پروژه‌ها است.

✅آن چیزی که از فولاد انتظار می‌رود، شتاب دادن به توسعه‌ها است. سال گذشته ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد. امسال باید با سرعت بیشتری به طرح‌ها پول تزریق کنیم.

✅دستیابی به ۵۵ میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت، ۲۵ میلیون تن به صورت ملکی و همچنین اتمام فاز اکتشافی تفصیلی ۴ محدوده، شروع فاز دریافت گواهی کشف سه محدوده منتج از پهنه انارک و همچنین ایجاد ظرفیت بیش از یک میلیون و ٨٠٠هزار تن سنگ آهن، استخراج ۳ میلیون و ۴٠٠هزار تن ماده معدنی و باطله و ۶۲۰هزار تن سنگ آهن، بخشی از اقدامات انجام شده فولاد مبارکه در حوزه معدن است.

✅تامین ۲۵۰هزار تن سنگ آهن با واسطه شرکت‌های گروه، انجام بیش از ۴۶هزار متر حفاری استخراجی، تامین انرژی و ایجاد زیرساخت برای چهار معدن ملکی گروه و تامین یک میلیون و ۷۰۰هزار تن کنسانتری تبدیلی از دیگر اقدامات انجام شده فولاد در بخش معدن خوانده شد.

✅مشارکت در احداث پروژه گندله‌سازی ۸۰۰هزار تنی فولاد کاوان، خرید و تملک مجموعه معدنی سنگ آهن نرم آفتاب، تجهیز کارگاه و آغاز فعالیت استخراج معدن آهن روباز شماره ۳ ساغند و آغاز فعالیت استخراج از معدن پلاسری حدید ۲ در منطقه سنگان دیگر اقدامات انجام شده فولاد است.

مجمع #فولاد

✅امروز، برداشت شرکت از آب رودخانه ۱۴ میلیون متر مکعب است. این اتفاق ارزشمندی است. امروز، مصرف آب شرکت از پساب فاضلاب است و طی دو سال آینده برداشت از رودخانه به صفر می‌رسد.

✅در سه سال گذشته، قیمت برق ۸ برابر شده است. قیمت گاز طی سه سال گذشته، ٨.٨ برابر شده است. امسال هر متر مکعب گاز ۴هزار تومان برای شرکت محاسبه شد و مشخص نیست در آینده به چه صورت خواهد بود. بنابراین لازم است این پروژه‌ها را دنبال و راه‌اندازی کنیم.

✅فولاد مبارکه باید به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل شود.

✅با توجه به توقف ۴ ماهه صادرات در سال گذشته، در ۸ ماه باقیمانده این عقب‌ماندگی را جبران کردیم.

✅بالای ۵۰درصد صنعت کشور به فولاد مبارکه وابسته است. سال گذشته، محصول ورق گرم ۱۵درصد افزایش عرضه در بازار داشت که با کاهش صادرات و افزایش تولید انجام شد.

✅در قیمت فروش علیرغم تورم ١درصدی هم کاهش داشتیم، اما درآمد افزایش یافت. زیرا افزایش بهره‌وری و افزایش تولید را تجربه کردیم. درآمدهای عملیاتی هم رشد ۱۰درصدی داشت، اما سود خالص ۱۵ همت کاهش یافت.

✅درآمد از دست رفته شرکت ناشی از قطع گاز و برق، حدود ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است. کاهش درآمد ناشی از کاهش تولید کلاف گرم نیز ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

✅توزیع ۵۰ همت سود کار دشواری بود.

✅محدودیت انرژی در فصول تابستان و زمستان همچنان به طور جدی تولید را با مشکل مواجه می‌کند، اما بهتر مدیریت کردن را یاد گرفته‌ایم.

✅در تامین پایدار سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی با توجه به توسعه‌های گروه فولاد مبارکه با چالش‌هایی مواجه هستیم.

✅عدم دستیابی به برنامه توسعه زیرساخت کشور در حوزه ریل جاده و اسکله جهت تحقق برنامه چشمانداز فولاد، چالش دیگر شرکت است. بنابراین سال گذشته ۵۰ لوکوموتیو خریدیم و امسال ۸۰ لوکوموتیو دیگر هم اضافه می‌کنیم تا در حمل ماده اولیه مشکل نداشته باشیم. زیرا ناچار هستیم وارد این حوزه شویم.

✅در صادرات و واردات محدودیت داریم‌.

✅در بحث تامین نقدینگی هم چالش داریم‌. باید برای پروژه‌های خود ۵۵ همت سرمایه‌گذاری انجام دهیم و به کمک سهامداران نیاز داریم.


>>> مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

✅پیشرفت پروژه‌ها دقیقا منطبق بر برنامه نیست؛ چون مشکلات زیادی در مسیر قرار دارد. در پروژه نورد گرم که اساسی‌ترین پروژه کشور است، نتوانستیم تخصیص ارز را رفع تعهد کنیم. پروژه ۶ ساله است، اما بانک مرکزی انتظار دارد ۶ماهه رفع تعهد کنیم. این پروژه ۱۳ تا ۱۴درصد پیشرفت دارد که باید بيشتر باشد. با یک‌ تیم چینی در حال همکاری هستیم که استانداردهای رویکرد دو‌ کشور متفاوت است و یکسان‌سازی این استانداردها، زمان‌بر می‌شود.

✅درخصوص خرید ومعادن گفته شد: نگاه ما به ومعادن استراتژیک است و در حال همسو کردن و اصلاح استراتژی‌های ومعادن هستیم. این نگاه باید بلند مدت باشد.
 
✅نیروگاه سیکل ترکیبی ٩١۴ مگاواتی و نورد گرم ٢، دو ابرپروژه مهم هستند که به سرعت در حال تکمیل آن‌ها هستیم؛ راه‌اندازی این پروژه‌ها، سود ۵ تا ١٠هزار میلیارد تومانی برای فولاد مبارکه به همراه خواهد داشت. اگرچه با مشکلاتی همچون تخصیص ارز و رفع تعهد ارزی در پروژه نورد گرم ٢ مواجه هستیم، اما امیدواریم این چالش‌ها با همکاری دولت مرتفع شود.

✅پروندهای مالیاتی سال گذشته شرکت بسته شد. لازم به ذکر است گزارش حسابرسی صورت‌های مالی بعد از ۶ سال بدون بند شرط است‌.

✅ارزش پروژه نورد سرد کمتر از نورد گرم نیست و برای بی‌نیازی کشور از محصولات عریض است. هدف ما این است که امسال این پروژه را در مدار قرار دهیم.

✅واردات سنگ از افغانستان به صورت جدی در حال پیگیری است و از سال گذشته یکی دو معدن را در حال بررسی داریم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

✅سرمایه‌گذاری سنگینی در سنگان کردیم و در سال‌های آتی مشاهده خواهید کرد که تا چه حد این سرمایه‌گذاری درست بوده است. هم اکنون در احیاها، ظرفیت‌سازی به میزانی است که گندله‌ها را جذب کند و چنین چیزی در کشور نداشتیم. بنابراین گندله مازاد در کشور پیدا می‌کنیم. در سنگان سرمایه‌گذاری کردیم و این منطقه معاف از مالیات بوده و ١٠٠درصدی است. سال گذشته می‌توانستیم ۵ میلیون‌ تن تولید کنیم‌، اما نتوانستیم؛ چون قادر به حمل سنگ آن نبوديم. هزینه حمل هم تفاوتی ندارد. سال گذشته از گل گهر و گهر زمین خرید کردیم.

✅به شرط حمایت سهامداران، تا پایان سال هدف‌گذاری کرده‌ایم که فاز اول پروژه انتقال آب از دریای عمان به شهر اصفهان را افتتاح کنیم و ٧٠ میلیون متر مکعب آب را به اصفهان برسانیم. بحث کم‌ آبی و خشکسالی اصفهان حل خواهد شد و به نوعی کمک به رودخانه زاینده رود است.

✅در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی مکاتبه کردیم. متولی اصلی پیگیری این حوزه، ایمیدرو است که به شدت در حال پیگیری است. اگر فرض کنیم که امسال هم نرخ گاز و برق گران نشود، متاسفانه به دلیل نگاهی که در کشور وجود دارد، در سال‌های آینده همین داستان تکرار خواهد شد. از این رو باید ٨٠ مگاوات از نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه تا پایان سال به مدار بیاید. به طور حتم برق مجانی برای فولاد مبارکه خواهیم داشت و موحب رشد سود می‌شود.

✅١۴ محصول جدید را اضافه کردیم. اگر این روند فعلی را ادامه دهیم، محصولاتی خواهیم داشت که ارزش آنها به ۵‌هزار دلار می‌رسد؛ مانند ورق الکتریکی، نورد سرد و غیره. در آن زمان، گاز ۴هزار تومانی هم به ما آسیبی وارد نمی‌کند. قطعا در نیمه‌دوم سال، استنلس استیل را به میزان ۲۵هزار تن تولید می‌کنیم. کار آسانی نیست، اما با حمایت سهامداران شدنی است.


>> زمان و نحوه دریافت سود سهامداران فولاد مبارکه چگونه است؟
سود سهامداران فولاد مبارکه به میزان 50 تومان از تاریخ 20 شهریور 1402 از طریق سجام واریز خواهد شد نحوه دریافت سود سایر سهامدارانی که سجامی نیستند متعاقبا اعلام خواهد شد . / گردآوری و تنظیم وب سایت بورس نگار منابع: کدال وب سایت فولاد همفکران

 

+بیشتربخوانید: برای مشاهده سود نقدی سهام همه شرکتها در سال 1402+زمان و چگونگی دریافت آن اینجا کلیک کنید
+بیشتربخوانید: چه خبر از مجامع سال 1402 شرکتهای بورسی؟ برای اطلاع ازجدیدترین مجامع 1402 اینجا "کلیک" کنید 
+بیشتربخوانید: چه خبر از افزایش سرمایه های جدید و در دست اقدام شرکتهای بورسی در سال 1402؛ "کلیک" کنید 

 

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان