کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

علت ابطال معاملات مبین چه بود؟ >>> پتروشیمی مبین، حاشیه ساز بازار امروز / 13 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 

علت ابطال معاملات مبین چه بود؟ >>> پتروشیمی مبین، حاشیه ساز بازار امروز / 13 اردیبهشت 94


بورس اوراق بهادار تهران، آغاز اولین روز معاملات هفته جاری را با حاشیه هایی درباره خرید و فروش «مبین» آغاز کرد.

چند دقیقه پس از آغاز معاملات امروز(یکشنبه)، سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار با توقف یک ساعته روبرو شد و در همین زمان، برای معاملات سهم تازه عرضه شده مبین، شایعاتی به وجود آمد.

این شایعه از آن جا نشات گرفت که به محض باز شدن مجدد بازار، سهام مبین بین دو خریدار حقیقی عرضه شد. در حالی که یک صف فروش چندمیلیاردی  برای این سهم چیده شده بود.

یک منبع آگاه پیرامون این موضوع گفت: تاخیر یک ساعته شروع معاملات امروز بورس اوراق بهادار به علت مشکل زیرساختی سایت معاملات است.

به گفته او سایت معاملات چندروزی است که با مشکل روبرو شده است و احتمالا به دلیل این تاخیر، مدت معاملات تمدید می شود.

این فعال بازار سرمایه درباره واگذاری مبین به دو سهامدار حقیقی که شایعاتی را در پی داشت،‌ گفت: برای سهم مبین صف فروش چیده شده بود و با این که هلدینگ خلیج فارس خریدار این سهم است به طور اتفاقی و شانسی،‌ 2 میلیون معامله شد و این دو میلیون معامله به دو نفر حقیقی رسید.

همچنین این منبع آگاه خاطرنشان کرد: این موضوع را می توان کاملا اتفاقی دید. زیرا یک صف خرید 6 میلیونی پشت مبین بسته شده بود. اما این دو نفر بر حسب شانس و یا هر اتفاق دیگری که افتاد، سر صف بودند و 2 میلیون و 440 معامله انجام دادند.

او افزود: البته پیش بینی افزایش 4 درصدی مبین در روزهای آینده نشان می دهد که این دو سهامدار حقیقی، سود خوبی خواهند برد.به گزارش اقتصادی نیوز،‌ گفتنی است این شایعه تا آنجا پیش رفته است که در شبکه های اجتماعی، برخورد طنز و البته انتقادآمیزی با این موضوع شده است و این پیام دست به دست می چرخد که به این شرح است؛ «اطلاعیه مهم در خصوص بسته شدن بازار: طی مصوبه شب گذشته به دلیل ضعف و سستی مسوولان و مدیران بورسی از این به بعد از ساعت 9:30 الی 10:30 زمان صرف صبحانه خواهد بود، لذا از معامله گران عزیز خواهشمند است شما هم صبحانه بزنید.»
 
ناظر بازار،‌صورت مساله را پاک کرد
در ادامه همین حاشیه ها، در نهایت ناظر بازار با ارسال اطلاعیه متوقف نماد معاملاتی مبین،‌ صورت مساله را پاک کرد و به حاشیه ها پایان داد.


 در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس به روند نزولی خود ادامه داد و با افت 545 واحدی به ارتفاع 65 هزار و 88 واحد نزول کرد.
 این گزارش می‌افزاید: توقف نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز به دلیل ابطال معاملات از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود که به گفته معاون عملیات بازار بورس صبح امروز پس از شروع معاملات، سهام این شرکت توسط عده محدودی خریداری شد؛ به طوری که تا ساعت 11:30 دقیقه ، 43 نفر قادر به خرید بیش از 18 میلیون سهم شده بودند که این اتفاق با نظارت های لازم و اعتراض کارگزاران و فعالان مواجه شد و در نهایت قرار شد به دلیل عدم رعایت توزیع منصفانه سهام، معاملات امروز پتروشیمی مبین باطل شود./(ایستانیوز)

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان