کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴درمجمع 1402 پالایشیها چه گذشت؟پالایشیهای بورس چقدرسود تقسیم کردند؟خبرهای مهم مجامع پالایشیها؛«شتران»«شبندر» #شپنا #شبریز/ مرداد1402

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 19 دقيقه


>>> در مجمع 1402 پالایشی های بورس چه گذشت؟ در مجمع پالایشیها چقدر سود تقسیم شد؟ خبرهای مهم مجامع پالایشیها؛ از«شتران» «شپنا» «شبندر» تا«شاوان» «شراز» «شبریز» نحوه دریافت سود سهام پالایشی ها /مرداد1402

 

وب سایت بورس نگار - در مجامع 1402  پالایشگاهی های بورسی چقدر سود نقدی تقسیم شد؟ مجامع 1402 پالایشیهای بورس با برگزاری مجمع امروز #شتران به پایان رسید پیش از این #شراز #شبندر #شاوان #شبریز #شپنا مجامع خود را برگزار کرده بودند در این مطلب خلاصه ای مهمترین برنامه ها و تصمیمات مجامع این شش پالایشگاه بورسی را مرور خواهیم کرد در ادامه با وب سایت بورسس نگار همراه باشید ...


>>> در مجمع 1402 #شتران چه گذشت؟
>> مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالايش نفت تهران:

جدیدترین خبرهای بورسی  - در مجامع 1402  پالایشگاهی های بورسی چقدر سود نقدی تقسیم شد؟ مجامع 1402 پالایشیهای بورس با برگزاری مجمع امروز #شتران به پایان رسید پیش از این #شراز #شبندر #شاوان #شبریز #شپنا مجامع خود را برگزار کرده بودند در این مطلب خلاصه ای مهمترین برنامه ها و تصمیمات مجامع این شش پالایشگاه بورسی را مرور خواهیم کرد در ادامه با وب سایت بورسس نگار همراه باشید ...

✅ در مجمع شتران عنوان شد مدیریت به جدیت پیگیری افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین ها را در دستور کار دارد. تا تعیین تکلیف  زمین های  شتران، با در نظر گرفتن  قابل تجدید ارزیابی بودن حجم زمین ها،  قطعا افزایش سرمایه از این محل در دستور کار شرکت است

✅ نفت خام را از پالایش پخش خریداری می کنیم و پنج فرآورده را به دولت می فروشیم و پول با پول نفت خام تهاتر می شود

✅ در تولید نفت و گاز رشد خوبی داشتیم پروژه سی سی آر پیشرفت ۵۳ درصدی دارد

✅ فرآورده های ویژه البته به دولت تحویل داده نمی شود ، در سال ۱۴۰۱ رشد وکیوم باتوم دیده می شود

✅ در سال ۱۴۰۰ و ۹۸  کاهش خوراک به دلیل اورهال بوده است ، در سال ۹۸ به دلیل کرونا ، محصولات کمتر فروش داشت و کاهش خوراک داشتیم

✅ در سال 1401 رشد خوراک داشتیم ولی در سال 1402  هم احتمالا به دلیل اورهال کاهش خوراک خواهیم داشت

✅ مجاورت پالایش نفت تهران به دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی موجب شده شرکت خط انتقال داشته باشد و سهم بازار سوخت هوایی ۴۱درصد است.

✅ بنزین تولید شده شتران، بنزین پاک بوده و تقریبا مطابق با استانداردهای جهانی است. اکتان بنزین ما ۸۷ است، اما باید ۹۱ باشد.‌ با راه‌اندازی واحد CCR، یک و نیم میلیون لیتر به حجم تولید اضافه می‌شود. یعنی نفتا به بنزین تبدیل می‌شود و مسئله اکتان آن نیز حل خواهد شد.

✅ طی سال‌های ١٣٩٨ تا ١۴٠٠، کاهش خوراک به دلیل تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر بوده و کاهش تولید در سال ۹۹ ناشی از کاهش تقاضا به دلیل شرایط کرونا و تزریق نفت خام سنتزی به خوراک شرکت بوده است.

✅ علت رشد فروش شتران، افزایش ۲۰درصدی متوسط نرخ های جهانی بوده است. ۱۷درصد به دلیل رشد نرخ ارز و ۴درصد به دلیل افزایش ظرفیت پالایشگاه بوده است.

✅ در سال گذشته، شتران در فروش سوخت هوایی و نفت گاز به ازای هر بشکه بیش از ۴۲ دلار سود برده است. نفتا محصولی است که شرکت با ضرر آن را به فروش می‌رساند. نفت کوره نیز نیازمند ایجاد واحد‌های بروزرسانی است. زیرا هم اکنون به ازای هر بشکه ۱۸ دلار ضرر می‌دهیم و باید آن را به محصولات با ارزش‌ بیشتر تبدیل کنیم. وکیوم باتوم هم در واحدهای جدید به محصول با ارزش افزوده بیشتر تبدیل خواهد شد. این محصول را نیز با ضرر به فروش می‌رسانیم.

✅ بهای تمام شده سال ۱۴۰۱ همانند سال ۹۹ شده و کاهشی بوده است.

مجمع شتران:
چهار سناریو احتمالی برای طرح کاهش تولید نفت کوره :
1. فرآیند کک سازی تأخيرى Delayed Coking Unit
2. فرآیند تبدیل مواد سنگین کربنی به گاز سنتز (Gasification Process)
3. فرآیند Flexicoking
4. فرآیند RFCC

✅ کرک اسپرد شتران در سال ۱۴۰۱ بسیار بالاتر از ۱۴۰۰ بوده است.

✅ شتران علیرغم مجاورت با کلانشهر تهران، سال ۹۸ مصرف مازوت داشت. اما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مصرف مازوت به طور کامل قطع شد و اجازه ندادیم یک قطره مازوت در پالایشگاه تهران مصرف و سوخته شود‌ که نتیجه آن ۵هزار تن کاهش انتشار آلاینده زیست محیطی co۲ بوده است. صرفه‌جویی ناشی از بهینه‌سازی مصرف انرژی ۱۷۷۰ تن در سال بوده است. صرفه‌جویی ناشی از بهینه‌سازی مصرف انرژی ناشی از جایگزینی سوخت گازی به جای سوخت ال پی جی، ۳۷۰۰ میلیارد ریال بوده است. جمع کل صرفه‌جویی مستقیم حاصل از عملکرد انرژی ۳۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

✅ سال ۹۹ به ازای هر بشکه نفت خام، سود خالص شرکت ۶.۵۴ دلار و در سال ۱۴۰۰، ۸.۲۲ دلار و در سال مالی گذشته، سود خالص به ازای هر بشکه نفت خام تصفیه شده ۱۳.۱۵ دلار بوده است.

✅ وکیوم باتوم از ارزان‌ترین محصولات شرکت است.

✅ درخصوص پروژه واحدهای تصفیه نفت‌های سنگین و کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گاز مایع گفته شد: بخشی از تجهیزات رسیده است، اما هنوز نصب نشده‌اند.

✅ درخصوص پروژه تصفیه‌خانه جنوب تهران گفته شد: پروژه ۱۰۰درصد راه‌اندازی نشده است، اما بخش‌هایی از آن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

✅درخصوص پروژه ایستگاه گاز CGS جدید که جزء طرح‌های تکمیل شده است، گفته شد: هزینه اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و ظرفیت آن ۲۰۰هزار نرمال متر مکعب در ساعت است. هدف این پروژه تامین گاز مورد نیاز پالایشگاه برای واحدهای موجود و واحدهای در حال احداث و آتی، ارتقاء مصرف گاز طبیعی و حذف سوخت مایع در فرایندهای پالایشی در راستای پایداری تولید، حفظ محیط زیست و اجرای قانون هوای پاک و جلوگیری از وقفه تولید در فصول سرد سال است.

✅ انجمن صنفی به دنبال زنده کردن مطالباتمان است. ولی دولت عملا نمی تواند هیچ پولی به ما بدهد مگر این که تهاتر کنیم. تمام پولهایی که به حساب ما و پالایش پخش واریز می شود به حساب خزانه می رود. این مسایل باید از طریق دولت و مجلس حل شود. همه نامه نگاری ها شده است.

✅ نرخ گاز هم مطلوب ما نیست. سال گذشته نامه نگاری کردیم و جلسات متعدد گذاشتیم که این موضوع به شرکت تحمیل هزینه میکند اما با این افزایش نرخ ها چاره ای نداریم و باید در صورت های مالی منعکس کنیم‌.

✅ هم اکنون ارزش بیمه تاسیسات شرکت ۴ میلیارد یورو است.

✅ گاز سوخت پالایشگاه ۸۰ درصد گران شد.

✅ کاری که انجام داده ایم این است فروش پشت فنس را انجام‌ دهیم که ۹۰ درصد مشکلات ما با شرکت ملی نفت و پالایش و پخش حل می شود. فروش های ما به چندین شکل در حال انجام است. اگر قسمت مالیاتی این بحث حل بشود قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

✅ اگر زمین هایمان امسال به نام شتران شود و حجم زمین ها به جایگاهی برسد که قابل تجدید ارزیابی باشد قطعا در دستور کار شرکت است.


>> نحوه دریافت سود #شتران
#شتران در مجمع 600 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ 21 مرداد به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  10 مهر 1402  با مراجه به بانک تجارت سود خود را دریافت خواهند کرد.

 

>>> در مجمع 1402 #شبندر چه گذشت؟
>> مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالايش نفت بندرعباس:

در این مجمع مطرح شد:

✅ در سال گذشته در عمدۀ محصولات بیش از برنامه عمل کردیم و در مجموع، تولید فرآورده‌ها بیش از بودجه و بیش از ظرفیت عملی محقق شد.

✅ پروژه احداث ۶ دستگاه مخزن جدید ذخیره‌سازی بنزین و نفت گاز که باعث کاهش ریسک‌های عملیاتی شرکت است، تکمیل شده و به زودی تحویل واحدهای عملیاتی می‌شود.

✅ تنها پالایشگاهی هستیم که خوراک را با کشتی دریافت می‌کنیم و این باعث تحمیل هزینه، آلایندگی محیط زیست و ریسک‌های عملیاتی است. برای رفع این مسائل، اقدام به دریافت انشعاب از خط لوله گوره به جاسک کردیم.
 
✅ مسیر انشعاب خط لوله ۳۸ کیلومتر است. پیمانکار تعیین شده، لوله‌ها و تجهیزات تأمین شده و ده کیلومتر از حفاری و جوشکاری انجام شده است. انتظار داریم تا آخر سال، این خط به پالایشگاه برسد. در داخل پالایشگاه کل عملیات انجام شده و آماده رسیدن خط لوله از بیرون است.

✅ دریافت خوراک از خط لوله باعث کاهش ریسک، آلایندگی و هزینه بوده و ۴ فروند کشتی ملکی شرکت که مشغول انتقال خوراک هستند را هم آزاد می‌کند. این پروژه سالانه ۸۱ میلیون دلار منفعت برای شرکت دارد.

✅ مهم‌ترین پروژه شرکت، ارتقای کیفی محصولات سنگین است که الزام قانونی هم دارد. این پروژه سه بخش عمده واحدهای فرآیندی، واحدهای جانبی و واحدهای روغن‌سازی دارد که مجموع اعتبار آن معادل ۲.۲ میلیارد یورو و زمان‌بندی آن ۴۲ ماه است.

✅ پس از برگزاری مجمع مربوطه در سال گذشته، کلنگ پروژه بهمن ماه سال گذشته زده شد و عملیات پروژه کیفی‌سازی دو ماه است که اجرایی شده و فازهای مختلف آن حدود ۱.۵درصد پیشرفت دارند که از برنامه ۱درصدی جلوتر است.

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالايش نفت بندرعباس:

✅ در پروژه کیفی‌سازی ۷۶۵ نفر مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای طراحی و عملیاتی مشغول به کار هستند.

✅ تنها شرکتی هستیم که مجوز مشروط محیط زیست برای طرح کیفی‌سازی را دریافت کرده‌ایم و با همکاری و جلساتی که برگزار شده، امیدوار هستیم تا هفته آینده مجوز قطعی را دریافت کنیم.

✅ تأمین مالی با حمایت بانک رفاه انجام می‌شود و همکاری خوبی بین این بانک، شرکت و پیمانکاران وجود دارد. با این حال با توجه به هزینه سنگین پروژه، مشکل نقدینگی وجود دارد. مطالبات شرکت بالاست، اما نقدینگی مسئله اصلی شرکت است. اخذ تسهیلات داخلی مشکلات خود را دارد و تسهیلات خارجی هم در شرایط بین‌المللی فعلی تقریباً در دسترس نیست.

✅ حداکثر مبلغی که می‌توان از تخصیص سود سالیانه شرکت به پروژه تأمین کرد حدود، ۱ میلیارد دلار در طول چهار سال است. تأمین باقی اعتبار پروژه نیاز به فاینانس بالا دارد. در همین وضع، ما با قانون بودجه مواجه هستیم که در صورت عدم پیشرفت پروژه، تخفیف خوراک قطع می‌شود. این الزام قانونی، ریسک پیش روی ما و کلیۀ پالایشگاهی‌ها است. این در حالی است که شرکت از پالایش و پخش ۲۴ همت مطالبه دارد و در شرایطی که از دولت طلب داریم، برای پیشرفت پروژه مطابق برنامه در تنگنای قانونی قرار گرفته‌ایم.

✅ در سال گذشته با نرخ تسعیر ۲۶۷۴۰۸ ریال، متوسط قیمت خوراک ۸۲.۶۳ دلار، فروش فرآورده ۹۵.۷۲ دلار، هزینه پالایش ۱.۴۱ دلار و سود ناخالص ۱۱.۸۳ دلار در هر بشکه بود.

✅ مکرراً پیگیر ابلاغیۀ اختلاف قیمت نفت و فرآورده‌های صادراتی از پالایش و پخش بوده و هستیم که در پاسخ گفتند که محاسبات زمان‌بر است و هنوز میزان تعدیل مشخص نیست. این مشکل تمام پالایشگاه‌ها است، اما تنها پالایشگاهی هستیم که به این دلیل اظهار نظر مشروط گرفته‌ایم. البته این بند شرط نهایتاً اثر مثبت دارد و در زمان تعیین مبلغ، به سود شرکت افزوده خواهد شد.

در پاسخ به سؤالات مطرح شد:

✅ بحث اسکله شرکت منوط به عملیاتی شدن خط لوله است. با دریافت خوراک از خط لوله، اسکله آزاد می‌شود و می‌توانیم از آن هم برای صادرات فرآورده‌های شرکت استفاده کنیم و هم به سایر شرکت‌ها خدمات بدهیم.

✅ موضوع رفت و برگشت اعلامیه‌های بهره و کارمزد ارز سال‌های گذشته از طرف پالایش و پخش و تلاطماتی که در بازار ایجاد کرد، خارج از اختیار ما بود. در نهایت ما تصمیم گرفتیم با توجه به آخرین اعلامیه پالایش و پخش، این سود را در صورت‌های مالی ١۴٠١ لحاظ کنیم. در حالی که مدیران شپنا تصمیم گرفتند آن را در سال جاری منظور کنند.

✅ خصوصی‌سازی به دلیل اختلافی که درباره سود و جریمه دیرکرد سود پرداختی به سهام عدالت دارد، مانع ثبت مجمع سالانه شده که می‌تواند در جریان عملیات ما تبعاتی داشته باشد. در عین اینکه به حقوق سهامداران عدالت متعهدیم و دادگاه هر تصمیم قانونی در این زمینه بگیرد تمکین می‌کنیم، این طرز استفاده خصوصی‌سازی از قدرت حاکمیتی و اخلال در فعالیت عادی شرکت را صحیح نمی‌دانیم و از طریق کلیۀ مقامات ذیربط پیگیر رفع آن هستیم.

✅ بیمارستان در راستای مسئولیت اجتماعی احداث شده و ٩٩درصد پیشرفت دارد و آخرین تجهیزات هم تهیه شده و در گمرک است. این بیمارستان پس از تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی تحویل می‌شود و هزینه‌های بعدی به عهده ما نیست.

✅ تأییدیه‌های زیست محیطی اخذ شده است و شرکت از عوارض آلایندگی معاف خواهد بود.

✅ نگهداری ۴٠درصد سود برای تکمیل پروژه توسعه تکلیف قانونی است که انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم افزایش سرمایه هم از این محل بدهیم.

 
>> نحوه دریافت سود #شبندر
#شبندر در مجمع 2000 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ 22 مرداد به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  آبان 1402  با مراجه به بانک رفاه سود خود را دریافت خواهند کرد.

 

>>> در مجمع 1402 #شپنا چه گذشت؟
>> مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان:  

مهمترین نکات مطرح شده در جلسه:

✅ راه‌اندازی ۶ شرکت زیرمجموعه در شپنا به منظور توسعه زنجیره ارزش انجام شد.

✅ راه‌اندازی ۶ ماهه DHT، اجرای پروژه RHU، شروع پروژه RFCC و KHT و ۴۵۰ پروژه در حال اجرا از اقدامات شرکت است.

✅ اجرای واحد RHU شرکت سهروردی صفاهان از سال ۱۴۰۱ شروع شده و این واحد سولفورزدایی خوراک را انجام می‌دهد و بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته و از پاییز سال جاری پیشرفت آن سرعت بیشتری می‌گیرد. در این واحد بیش از ۱۰۰۰ تن تجهیزات نصب شده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و تا سال ۱۴۰۸ اصل سرمایه شرکت باز می‌گردد.

✅ ظرفیت خوراک واحد RFCC شرکت سهروردی صفاهان ۹۱ هزار بشکه است که ۸۰ درصد از واحد RHU تهيه می‌شود و از نظر ارکان طراحی و تدارکات ۹ درصد و به لحاظ مهندسی پروژه ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

✅ برای پروژه RFCC مبلغ ۹۰۰ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و بازگشت سرمایه ۴ سال بعد از بهره‌برداری یعنی ۱۴۰۸ اتفاق می‌افتد. محصولات این واحد روزانه ۸ میلیون لیتر بنزین، ۶۰۰ هزار لیتر گازوئیل و گاز مایع (که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کند) است.

✅ باتوجه به پروژه‌های در دست اجرا پیش‌بینی می‌شود سود شرکت از ۳۰ همت سال ۱۴۰۲ به ۱۲۵ همت در سال ۱۴۰۶ برسد.

✅ گازوئیل، بنزین، سوخت کشتی، MTBE و تولید پلی اترپلی اورتان از واحدهای پتروشیمی شرکت سهروردی صفاهان است.

✅ اصلاح و بهبود زیرساخت آب و انرژی، حفظ و تداوم تأمین خوراک و تولید محصولات، مديريت و توسعه زنجیره ارزش، توسعه ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه و ارتقا توان بازرگانی از استراتژی‌های شرکت است.

✅ شرکت برنامه دارد در سال ۱۴۰۴ تولید کودهای شیمیایی گوگردی در شرکت پتروپالایش ملاصدرا صفاهان داشته باشد.

✅ راه‌اندازی حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی دیگر برنامه شپنا در شرکت راهبر ترابر انرژی است.

✅ برنامه داریم شرکت مشعل پویا اسپادانا وارد تولید باتری‌های برقی، فست شارژر و احداث نیروگاه خورشیدی شود.

✅ به غیر از پروژه‌های پتروشیمی به ۴۳.۳۶ درصد چشم‌انداز شرکت رسیدیم.

✅ واحد تصفیه گازوئیل در تابستان ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و افزایش کیفیت محصول دیزل به استاندارد یورو از دستاوردهای آن است.

✅ از ۴۵۰ پروژه در دست اجرا، ۷۰ درصد در شرکت‌های تابعه و ۳۰ درصد در شرکت اصلی است. SPI پروژه‌ها ۹۷ درصد است.

✅ میزان صرفه جویی پروژه DHT ۱۹.۵ همت بوده است.

✅ یکی از مشکلات شرکت آب است و بر این اساس راه‌اندازی کامل پروژه‌های آبی (فاز ۱ و ۲) شروع و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد و بر این اساس ۳۰۰ هزار متر مکعب مخازن استراتژیک برای پالایشگاه ایجاد می‌شود.

✅ تا پایان مهر سال جاری آب مسیرهای آتشفشانی تغییر می‌کند.

✅ نیمه اول سال آینده آب خلیج فارس وارد شرکت می‌شود.

✅ تا نیمه اول ۱۴۰۳، ۷۵ درصد مصرف آب پالایشگاه را کاهش می‌دهیم.

✅ تا سال ۱۴۰۵، ۱۲ درصد مصرف انرژی پالایشگاه کاهش می‌یابد.

✅ از شرکت‌های زیرمجموعه ۵ همت به #شپنا سود می‌رسد.

✅ در حوزه پتروشیمی تا سال ۱۴۰۶ نهایت تا سال ۱۴۰۷، ۵۲۳ هزار تن پلی اتر پلی ارتان تولید می‌شود.

✅ بعد از اتمام پروژه‌ها و رسیدن به چشم‌انداز شرکت ضریب پیچیدگی ۱۶ درصد و ۴.۲ میلیارد دلار سود نصیب شرکت می‌شود.

✅ در پاسخ به گزارش حسابرس توضیح داده شد: درخصوص تجدید ارزیابی زمین شهریور ماه سال ۹۹ این موضوع انجام شد و سه سال بعد از آن شهریور ماه امسال می‌شود که اقدام به تجدید ارزیابی زمین می‌کنیم.

در پاسخ به پرسش سهامداران مطرح شد:

✅ تا ۱۹ تیرماه سال جاری چند اعلامیه درخصوص تعدیل نرخ ارز سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به شرکت ابلاغ شد و بر این اساس شرکت کاهش ۵.۱ همت از سود را در ۲۰ تیر ۱۴۰۲ افشا کرد اما در ۲۱ تیر ۱۴۰۲ که حساب‌ها را بسته بودیم مجدد اعلامیه آمد که ۵ همت به شرکت بازمی‌گردد و بر این اساس این مبلغ در سود سال ۱۴۰۲ محاسبه می‌شود.

✅ علت کاهش سود سه ماهه افت کرک اسپردها بوده است.

✅ بیش از ۱.۱ همت در اختیار بازارگردان است و باتوجه به حجم قابل توجه تعداد سهام شرکت شاید اثرگذاری بازارگردان آنطور که باید مؤثر نباشد و حتما بر روی عملکرد بازارگردان نظارت می‌کنیم.

✅ نماینده بازارگردان: ۱.۶ سهام پالایش نفت در اختیار صندوق بازارگردانی است و ۱۰۷ همت سهم را از بازار جمع کردیم و در اردیبهشت امسال ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات خودمان برای جمع کردن سهم استفاده کردیم. در بعضی روزها هم سهم را به گروه مجموعه خودمان به‌صورت بلوکی برای تأمین نقدینگی در بازار خرد برای انجام تعهدات اختصاص دادیم.

✅ 19 همت از 36 همت مطالبات شپنا از پالایش و پخش است.

✅ نرخ تسعیر ارز ۲۸۵۰۰ است، انجمن صنفی پیشنهاد ۳۸۵۰۰ داد اما سريعا مورد اعتراض قرار گرفت و به ۲۸۵۰۰ بازگشت.

✅ همین الآن ۱.۴ میلیارد دلار درآمد شرکت است.

✅ خریدها در سامانه نیما ثبت و براساس نرخ نیمایی انجام می‌شود.

✅از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو پرداخت پروژه‌ها را داشته‌ایم.

✅ باتوجه به پروژه‌های در دست اجرا و تبدیل LPG به فرآورده‌های پایین دستی می‌توانیم به تکمیل زنجیره ارزش و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر برسیم.

✅ حاشیه سود در سال مالی مورد گزارش ۱۱ درصد بوده و ۶ درصد بیش از تخفیف ۵ درصدی محقق کردیم.

✅ ۵۲۰ کیلومتر از آب خلیج فارس لوله کشی می‌شود.

✅ سه‌شنبه‌ گذشته از وزارت نفت مجوز گرفتیم که روزی ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی را تصفیه کنیم.

✅ ۶ شرکت زیرمجموعه سال آینده وارد بورس می‌شوند.

✅ اورهال واحد بنزین سازی ۷ روزه تمام شد و باعث کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها شد.

✅ کش فلو (cash flow) اولویت مهم شرکت است و کرک اسپرد در اولویت بعدی ماست.

✅ تخفیف ۵ درصد به اینصورت است که هر ۳ درصد پیشرفت پروژه‌ها ۵ درصد تخفیف داده می‌شود البته باتوجه به اینکه شپنا پروگرس خوبی داشته باتوجه به برنامه شرکت تخفیف ارزیابی می‌شود و به‌طور کلی اگر هم به درصد موردنظر نرسد دلایل آن بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

✅ تصمیمی برای خرید پتروشیمی اصفهان نداریم.


>> نحوه دریافت سود سهامداران #شپنا
#شپنا در مجمع 900 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ 19 شهریور به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  10 بهمن 1402  با مراجه به بانک تجارت سود خود را دریافت خواهند کرد.

 


>>> در مجمع 1402 #شبریز چه گذشت؟

>> نحوه دریافت سود #شبریز
#شبریز در مجمع 2270 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ مهر 1402 به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  30 آذر 1402  با مراجعه به بانک تجارت سود خود را دریافت خواهند کرد.

 

>>> در مجمع 1402 #شاوان چه گذشت؟

>> نحوه دریافت سود #شاوان
#شاوان در مجمع 3646 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ 5 شهریور به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  15 مهر 1402  با مراجه به بانک رفاه سود خود را دریافت خواهند کرد.

 

>>> در مجمع 1402 #شراز چه گذشت؟

>> نحوه دریافت سود #شراز
#شراز در مجمع 2940 ریال تقسیم کرد سود سهامداران از تاریخ 19 شهریور به حساب سجام واریز میشود و سهامدارانی که سجام ندارند نیز از تاریخ  25 آبان 1402  با مراجعه به بانک تجارت سود خود را دریافت خواهند کرد.

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان