کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبری مهم برای سهامداران شبریز >>> بعد از شاوان، شبریز هم تعدیل منفی داد // 10 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


خبری مهم برای سهامداران شبریز >>> بعد از شاوان، شبریز هم تعدیل منفی داد // 10 مرداد 94
 

با انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی گذشته پالایشگاه لاوان در هفته پیش، مشخص شد شرکت ملی پالایش و پخش نقره داغی را به این پالایشگاه زده تا این شرکت به جای سود با زیان سنگین 44.2 میلیارد تومانی ،پرونده سال گذشته را ببندد. چرا که طبق صورت های مالی حسابرسی، سود 193 ریالی هر سهم "شاوان" برای سال مالی اسفند 93 به زیان 2 هزار و 303 ریالی تغییر کرده که رویدادی غیر قابل پیش بینی و همراه تعجب و حیرت است.

براساس این گزارش، حال با انتشار صورت های مالی حسابرسی شده سال 93 پالایشگاه تبریز هم مشخص شده که سود 372 ریالی هر سهم آن با 41 درصد تعدیل منفی مواجه شده و به 219 ریال کاهش یافته است.

این تعدیل منفی سود " شبریز" ناشی افزایش 183 درصدی هزینه کاهش موجودی فرآورده ها در پایان سال 93 بوده که طی آن از 19.1 میلیارد تومان در گزارش قبلی به 54.1 میلیارد تومان بالغ شده است.

طبق اظهار حسابرس این شرکت " سرفصل دارایی های ثابت مشهود شامل 207ر1 میلیارد ریال مانده حساب سفارشات و پیش پرداخت های سرمایه ای بابت پروژه بنزین سازی است که از دی ماه 1392 به بهره برداری رسیده است ولی مانده سفارشات و پیش پرداخت های مذکور درمورد کالاها و خدمات دریافتی تعدیل نشده و به دارایی های ثابت درحال بهره برداری منتقل نشده و ذخیره استهلاک آن ها در سرفصل سایر حساب ها و اسناد پرداختنی منظور شده است. به علت مشخص نشدن مبلغ دقیق کالا و خدمات دریافت شده مورد بهره برداری تا تاریخ ترازنامه، تعیین تعدیلات مورد نیاز از این بابت بر صورت های مالی مورد گزارش میسر نشده است."

همچنین " شرکت پتروشیمی تبریز که در سرفصل حساب های دریافتنی تجاری 564 میلیارد ریال بدهکار است در پاسخ درخواست تاییدیه ارسالی بدهی خود را 197 میلیارد ریال کمتر اعلام کرده است. پاسخ درخواست تاییدیه ارسالی برای شرکت ناوک آسیا کیش نیز که در سرفصل حساب های پرداختنی تجاری 579 میلیارد ریال بستانکار است تاکنون دریافت نشده است. تعیین آثار احتمالی ناشی از موارد بالا در حال حاضر امکان پذیر نیست."

در بند 7 گزارش حسابرس هم آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور برای مالیات عملکرد سال های 1390 تا 1392 جمعا مبلغ 323 میلیارد ریال بیشتر از مبالغ ذخیره و پرداخت شده مطالبه کرده است. همان گونه که در یادداشت توضیحی 1-15 درج شده شرکت نسبت به برگ های تشخیص مالیات اعتراض کرده و موضوع در هیات حل اختلاف مالیاتی در دست رسیدگی است. برای مالیات عملکرد سال مالی مورد گزارش نیز ذخیره منظور نشده است. وضعیت نهایی مبالغ قابل پرداخت برای مالیات سال های یادشده در حال حاضر مشخص نیست. اظهارنظر این موسسه در اثر مفاد این بند مشروط نشده است.

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان