کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بلوک بترانس را چه کسی خرید؟ >>> سینا فرایند نیرو از ترکیب سهامداری ایران ترانسفو خارج شد // 26 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


بلوک بترانس را چه کسی خرید؟ >>> سینا فرایند نیرو از ترکیب سهامداری ایران ترانسفو خارج شد // 26 مرداد 94  


طی معاملات روز جاری عرضه عمده سهام شرکت ایران ترانسفو از سوی شرکت سینا فرآیند نیرو انجام گرفت که در نهایت این بلوک به فروش رسید.

به گزارش بورس نیوز، روز جاری تعداد 425 میلیون سهم معادل 28.38 درصد از سهام شرکت ایران ترانسفو از طرف سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت سینا فرآیند نیرو به صورت یکجا به قیمت پایه 8200 ریال در نماد "بترانس 4" عرضه شد که در نهایت این بلوک به همان قیمت فروش رفت.

با پیگیری های انجام شده گویا شخصی حقیقی اقدام به خرید سهام این شرکت کرده و به نظر می رسد با انجام این معامله سینا فرآیند نیو از ترکیب سهامداری "بترانس" خارج شده باشد. چراکه با توجه به سابقه سهامداران ایران ترانسفو، شرکت سینا فرآیند نیرو مقدار 28.40 درصد سهام را در اختیار داشت که با انجام این معامله عمده تنها 0.02 درصد از سهام این شرکت در مالکیت سینا فرآیند نیرو باقی مانده است. گرچه با توجه به حجم معاملات سهام این شرکت که روی تابلوی معاملات خرد حدود 5 میلیون بوده و حجم فروش سهامدار حقوقی نیز نزدیک به 962 هزار سهم می باشد، این احتمال وجود دارد که سینا فرآیند نیرو در بازار امروز به صورت کامل از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شده باشد.

 

از طرفی به گزارش فارس؛ امروز دوشنبه سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت سینا فرآیند نیرو تعداد 425 میلیون و 808 هزار و 935 سهم معادل 28.38 درصد از کل سهام شراکت ایران ترانسفو را به قیمت پایه هر سهم 820 تومان روی میز فروش بورس گذاشت که در نهایت بدون رقابت با همان قیمت پایه از سوی یک شخص حقیقی فعال در بازار سرمایه خریداری شد.

براساس این گزارش سازمان خصوصی سازی از طریق شرکت کارگزاری نهایت نگر این بلوک را عرضه کرد که کارگزاری آراد ایرانیان به وکالت از خریدار حقیقی این دارایی را خریداری کرد.

به گزارش فارس سازمان خصوصی سازی نخستین بار در 27 اسفند ماه پارسال بلوک 28.38  درصدی سهام ایران ترانسفو را به قیمت پایه هر سهم مبلغ 8699 ریال با شرایط 30 درصد نقد و مابقی در اقساط 3.5 ساله روی میز فروش گذاشت که در یافتن خریدار ناکام بود.

 پس از آن در 22 اردیبهشت ماه امسال یکبار دیگر این بلوک اما به قیمت پایه هر سهم 8343 ریال روی میز فروش بورس گذاشت که پرداخت 15 درصدی ارزش نقدی معامله و مابقی در اقساط 5 ساله از شروط آن بود.این عرضه نیز بی نتیجه ماند تا اینکه سازمان خصوصی سازی برای سومین بار بلوک 28.38  درصدی سهام ایران ترانسفو را با کاهش قیمت پایه به مبلغ 8200 ریال اما با همان شرایط تسویه عرضه اول خود روی میز فروش گذاشت که یک شخص حقیقی آنرا خرید.براساس مقررات بورس این معامله زمانی قطعی تلقی خواهد شد که خریدار حصه نقدی آن ا ظرف مدت 9 روز آینده به اتاق پایاپای پرداخت کند.ارزش کل معامله بلوکی سهام شرکت ایران ترانسفو بالغ بر 349 میلیارد و 163 میلیون و 326 هزار و 700 تومان شد که خریدار باید با توجه به لزوم پردخت حصه 15 درصدی این معامله برای قطعی شدن آن مبلغ 52 میلیارد و 374 میلیون و 499 هزار  تومان به بورس تا 9 روز آینده پرداخت کند.

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان