کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

هنر سهامداري در بورس >>> فیشر: سرمایه‌گذاران اغلب وقت خود را درنگرانی به مسائل اشتباه هدر می‌دهند!!

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


هنر سهامداري در بورس >>> فیشر: سرمایه‌گذاران اغلب وقت خود را درنگرانی به مسائل اشتباه هدر می‌دهند!!


سرمایه‌گذاران درباره چه چیزهایی اشتباه می‌کنند؟

فیشر در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاران از کجا بفهمند کدام اخبار اهمیت دارد و از کدام اخبار باید بی‌تفاوت گذر کنند؟ گفت: بازارهای اغلب در اطلاعات تعیین پیش‌قیمت که طی سه تا 30 ماه آتی اتفاق می‌افتد، بسیار فعالند... 


وب سایت بورس نگار- سرمایه گذاران، به‌خصوص سرمایه‌گذاران جوان که تجربه کافی ندارند، اغلب خود را مشغول اخباری می‌کنند که هیچ تاثیری در آینده سرمایه گذاری آنها ندارد و اغلب گام بعدی سرمایه گذاری خود را نیز مبتنی بر همین اشتباهات قرار می‌دهند.


سرمایه‌گذاران و تجار اغلب به اخبار گوش می‌دهند و سپس با توجه به این اخبار، گام بعدی خود را برمی‌دارند. آنها مدام به‌دنبال این هستند که بدانند چه زمانی فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد؟ آیا بازار مسکن احیا می‌شود؟ آیا گزارش‌های بازار کار ناامیدکننده خواهد بود؟


اما «کن فیشر»، مولف کتاب «جمعیت را کنار بزن» و مدیرعامل موسسه سرمایه‌گذاری «فیشر» ترفند اصلی هدایت موفق بازار را در بی‌توجهی کامل به آن می‌داند. به گزارش اقتصادنیوز، فیشر که شرکتش بیش از 64 میلیارد دلار دارایی را اداره می‌کند، می‌گوید: سرمایه‌گذاران اغلب وقت خود را درنگرانی راجع به مسائل اشتباه هدر می‌دهند. وی در گفتگو با واشنگتن‌پست می‌گوید که سرمایه‌گذاران به‌جای نگرانی بی‌مورد راجع به مسائل بی‌اهمیت، توجه خود را روی چه مسائلی متمرکز کنند.


فیشر در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاران از کجا بفهمند کدام اخبار اهمیت دارد و از کدام اخبار باید بی‌تفاوت گذر کنند؟ گفت: بازارهای اغلب در اطلاعات تعیین پیش‌قیمت که طی سه تا 30 ماه آتی اتفاق می‌افتد، بسیار فعالند. آنها نسبت به اتفاقات 10 تا 15 سال آینده اشتیاقی نشان نمی‌دهند و تمایلی هم به اتفاقات هفته آینده ندارند. این موارد شامل: تاثیر هشدارها نسبت ورشکستگی ادارات تامین اجتماعی یا مسایلی از این دست می‌شود. برای آنها جواب این سوالات اهمیتی ندارد. بازارها هم‌اکنون نمی‌توانند این مسایل را از حالا پیش‌بینی کنند؛ چراکه اتفاق این رویدادها خیلی دور است. همچنین، اتفاقاتی که ممکن است به‌زودی برای شما بیفتند، خیلی نزدیک هستند و موج اندکی را برایتان ایجاد خواهند کرد.


فیشر درباره چگونگی آمادگی افراد برای رویدادهای پیش‌رو این‌گونه می‌گوید: شما اغلب با این فرض کاری را شروع می‌کنید که هرکسی نگرانی خاص خود را دارد. اما نباید نگران باشید؛ زیرا دیگران این وظیفه را به‌جای شما انجام می‌دهند. پس شما باید نگران مسائل دیگر باشید.


از فیشر پرسیده شد که سرمایه گذاران درباره زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دغدغه دارند، آیا نگرانی آنها بجاست؟ وی اینگونه پاسخ داد: همیشه درباره تبعات افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو صحبت‌های بی پایانی وجود دارد. بسیاری از مردم به یک نتیجه‌گیری مشترک رسیده‌اند که این نتیجه‌گیری آنها با راهی که به آنها پیشنهاد می‌کنم تا به آن فکر کنند، کاملا در تضاد است. سوال اینجاست که آیا فدرال رزرو تاکنون و تا پیش از شروع نخستین چرخه تجاری، نرخ بهره کوتاه‌مدت را افزایش داده‌است؟ در این‌‌صورت، واکنش بازارها به این افزایش نرخ بهره چه‌ بوده‌است؟ من به شما می‌گویم که فدرال رزرو برای نخستین بار در یک چرخه تجاری نرخ بهره کوتاه‌مدت را افزایش داد و این کار را طی چرخه‌های واحد انجام داد. حالا به‌راحتی می‌توانید تخمین بزنید که بعد از سه الی 60 ماه از این اقدام، چه اتفاقاتی رخ داد. حالا متوجه می‌شوید که افزایش نرخ بهره برای نخستین بار در یک چرخه هرگز اتفاقات آینده را پیش‌بینی نمی‌کند. پس مردم درحال حاضر، بی‌خود نگران اتفاقی هستند که سال‌های پیش درباره آن نگرانی وجود داشت. تاریخ نشان می‌دهد که اصلا نباید نگران این مساله باشیم.


فیشر در توصیه به سرمایه‌گذاران جوان گفت: جوانان تجربه‌ای که آنها را با تعصب به سمت و سویی خاص گرایش دهد، ندارند. اما قسمت بد قضیه این است که آنها حتی تجربه‌ای کارآمد و کمک‌رسان هم ندارند. این مهم‌ترین دلیلی است که توصیه می‌کنم جوانان تا جایی که می‌توانند مطالعه کنند، و از تجربیات گذشتگان درس بگیرند. این سوالی است که همیشه از من می‌پرسند: اگر شما یک سرمایه گذار جوان بودید در چه چیزی سرمایه گذاری می‌کردید؟ توصیه من این است که اگر سرمایه‌گذار جوانی هستید، بهترین چیزی که باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، خودتان هستید. سرمایه خود را بسازید و ظرفیت‌های خود را بشناسید.


وی ادامه داد:‌طبیعت انسان این است که کاری را که بکنند که پشیمانی به بار نیاورد و در عوض منجر به غرور آفرینی شود. غرور آفرینی یعنی فلان چیز را خریدم پس من خیلی زرنگم! پشیمانی یعنی فلان چیز را خریدم؛ و اشتباه کردم؛ قربانی شدم؛ تقصیر من نبود! اگر قصد دارید این رویه را تغییر دهید، نگاهی به موفقیت‌های خود بیندازید. خواهید فهمید که در برخی از آنها هم کمی خوش‌شانس بوده‌اید. اما درباره شکست هایتان، به اشتباهاتی که کرده‌اید نگاه کنید. این اشتباهات اغلب همان‌هایی هستند که انسان‌ها به‌طور طبیعی مرتکب می‌شوند، اما این اشتباهات طبیعی زمینه را برای کاهش اشتباهات بزرگ‌تر فراهم می‌کنند.

.....................................................................

در همین رابطه بخوانید:

هنر سهامداري در بورس >>> هفت معیار طلایی برای تشخیص سهام ارزنده بازار

هنر سهامداري در بورس >>> آنچه سهامداران حقیقی بورس باید بیاموزند ...

هنر سهامداری در بورس >>> در سرمایه گذاری های مالی معمولا افراد اندکی به شکلی معقول رفتار می کنند...

هنر سهامداری در بورس >>> آنچه هر سرمايه‌گذار بازار بورس بايد بداند

هنر سهامداری در بورس>>> قانونهای مفیدی از موفق ترین مرد بورس...

هنر سهامداری در بورس >>> از اشتباهات خود درس بگيريم / يك اشتباه دو ميلياردی!!!

هنر سهامداری در بورس >>> رفتارشناسي بازار سهام (Behavioral Finance)

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان