کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبري مهم براي سهامداران شبندر >>> نتایج مجمع شبندر منتشر شد // 31 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


خبري مهم براي سهامداران شبندر >>> نتایج مجمع شبندر منتشر شد // 31 مرداد 94  

َ
در نوبت سوم مجمع سالانه پالایشگاه بندرعباس که با تقسیم سود حداکثری همراه بود، تکالیف مهمی هم به هیات مدیره این پالایشگاه لیدر گذاشته شد .


در پی به تنفس کشیده شدن دو مجمع 31 تیر و 14 مرداد پالایشگاه بندرعباس، نوبت سوم این رویداد چهارشنبه گذشته بود که این بار با میزان سود تقسیمی و و تکالیفی مهم برای هیات مدیره به پایان رسید.

 براساس این گزارش، این شرکت 1.38 هزار میلیارد تومانی سود هر سهم سال 93  را با 5 درصد کاهش ، 50 تومان محقق کرده و در نظر داشت 55 درصد از این مبلغ را بین سهامداران توزیع کند اما با توجه به کاهش قیمت شدید هرسهم "شبندر" از سال گذشته تا قبل توقف نماد ، در نهایت مقرر شد همه این سود یعنی همان 50 تومان محقق شده بین سهامداران توزیع شود.

 به این ترتیب سهامداران حقیقی مالک یک تا 500 هزار سهم از اول شهریور، از 500 هزار و یک تا 10 میلیون سهم از اول آبان و از 10 میلیون به بالا از ابتدای دی ماه تا پایان سال جاری با مراجعه به شعب بانک رفاه می توانند سود مصوب را دریافت کنند. سود سهامداران حقوقی هم از اول دی پرداخت خواهد شد.

 همچنین در این مجمع ،اخبار و گزارش های منتشره در مورد پالایشگاه ها از جمله نامه سهامداران به رئیس جمهور و گزارشی از بررسی سودآوری پالایشگاه ها مورد استناد حاضرین قرار گرفت و در تعیین تکالیف هیات مدیره کارساز شد که در صورت اجرایی شدن ، این تکالیف می تواند در شفافیت پالایشگاه ها بسیار موثرباشد .

 این تکالیف مهم شامل تعیین فرصت 3 ماهه برای هیات مدیره جهت نهایی و مشخص کردن قیمت خوراک و همچنین همین مدت 3 ماهه برای پپگیری مطالبات از شرکت ملی پالایش و پخش و ارایه گزارش ، تهیه گزارش ماهیانه درباره وضعیت قیمت ها و خوراک و فروش، هزینه کردن مخارج طرح افزایش ظرفیت از سود انباشته و تقسیم تمام سود، به نتیجه رساندن و نهایی کردن طرح افزایش ظرفیت تا پایان سال با هدف بهبود وضعیت سودآوری و کیفی سازی پالایشگاه بندرعباس و فراهم کردن زمینه های افزایش سرمایه بابت طرح توسعه و موظف شدن هیات مدیره به پیگیری وضعیت موجود هستند.//بورس پرس

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان