کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جزئيات ماجرای اختلاف بانک ایران زمین و بانک سپه >>> بانک مرکزی برای وصول مطالبات موسسه مولی الموحدین همکاری نکرد // 3 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


جزئيات ماجرای اختلاف بانک ایران زمین و بانک سپه >>>

بانک مرکزی برای وصول مطالبات موسسه مولی الموحدین همکاری نکرد // 3 شهریور 94


مدیرعامل بانک ایران زمین روزگذشته در مصاحبه با خبرنگار اخبارپول گفته بود که رقم دقیق مطالبات بانک سپه از این بانک مشخص نیست ومنتظر گزارش حسابرسی شده هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، سیدکامل تقوی نژاد صبح امروز در نشست خبری که در وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در این باره تصریح کرد: بانک ایران زمین به این بدهی واقف است. اما توان پرداخت آن را ندارد.

تقوی نژاد تاکید کرد: درست است که ضمانت نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی بانک ایران زمین با دستور بانک مرکزی برای بانک سپه صادر شده، اما بانک مرکزی برای وصول مطالبات موسسه مولی الموحدین همکاری نکرد.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد: در حال حاضر این پرونده در دادگاه درحال رسیدگی است و ما فعلا تصمیمی برای اقدامات مشابه در این زمینه نداریم ولی بهرحال تصمیمی بود که آن زمان گرفته شد.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص پرداخت وام ازدواج در این بانک گفت: بیش از ۴۳ هزارفقره وام ازدواج پرداخت شده یا در حال پرداخت است و ۵۳۰۰ فقره پرونده وام ازدواج در حال تکمیل پرونده است.

مدیر عامل بانک سپه همچنین با اشاره به جهش ۹۰۰ درصدی سرمایه این بانک طی دو سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۲ مجموع سرمایه بانک سپه معادل هشت هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بود که این رقم در اسفند همان سال به ۷۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال و در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیر عامل بانک سپه با بیان اینکه میزان حقوق صاحبان سهام بانک سپه از اسفند سال ۱۳۹۲ تا اسفند سال ۱۳۹۳ افزایشی ۱۷ برابری را تجربه کرده است، گفت: حقوق صاحبان سهام بانک سرمایه از چهار هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در اسفند ۱۳۹۲ به ۸۰ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال در اسفند سال بعد افزایش یافته است.
تقوی نژاد همچنین با بیان اینکه میزان کفایت سرمایه بانک سپه از منفی ۱۹ صدم درصد در اسفند سال ۱۳۹۲ به مثبت ۵.۲۱ درصد در اسفند سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است، اظهار داشت: در این زمینه ما از گردنه خطرناکی عبور کردیم، گر چه هنوز فاصله معناداری تا وضع مطلوب داریم.
وی در زمینه شاخص "بهبود نسبت مانده خالص دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام” در بانک سپه با بیان اینکه بانک مرکزی حد مطلوب این شاخص را ۴۰ درصد تعیین کرده است، گفت: میزان شاخص "بهبود نسبت مانده خالص دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام” در مرداد سال ۱۳۹۲ در بانک سپه، ۲۴۱ درصد بود که در اسفند ماه همان سال به ۹۵.۵ درصد کاهش یافت و در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نیز هنوز همین نسبت حفظ شده که به معنای ۱۵۰ درصد بهبود عملکرد است.

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان