کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس در آخرین سه شنبه تابستان 94 ؛ // 31 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس در آخرین سه شنبه تابستان 94 ؛ // 31 شهریور 94

 
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.06.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 288 واحد کاهش به رقم 42525 واحد رسيد. عکس وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 239 واحد افزایش عدد 136366واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 88 واحد کاهش به رقم 24044 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 73 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 54 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد کاهش به رقم 672 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1752 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 15928 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه امروز نشان داد که روی خوش هم دارد اگر اراده ای برای نمایش آن وجود داشته باشد. طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با رشد بیش از 248 واحدی و تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای فعال بازار سرمایه یکبار دیگر خاطرات خوش سال های نه چندان دور را تداعی کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اگرچه رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت ها در معاملات امروز تأثیری بر زیان هنگفت اهالی تالار نداشت اما حداقل اندکی روحیه فعالان بازار سرمایه را در جهت پدیدار شدن کور سوی امید بالا برد تا همچنان باور کنند که رنگ سبز می تواند بازهم تالار حافظ را جلا بخشد.

اما یک نکته ای که باید توجه ویژه ای به آن کرد را از یاد نبریم و آن ضرب المثل معروف نرسیدن بهار با یک گل است. اگر قرار باشد اهالی بازار سرمایه شاهد تداوم روند صعودی به تبع بازگشت اعتماد و نقدینگی به بازار سرمایه باشند باید سهام شرکت ها بتوانند روند صعودی خود را تا رسیدن نرخ سهام به نقاط قبلی خود که روند نزولی شان از آنجا آغاز شد ادامه دهند و این اتفاق میسر نمی شود مگر آنکه تغییری در جهت حل مشکلات و معضلات بازار سرمایه ما شاهد باشیم.

باید خروج از رکود صنایع در صورت های مالی شرکت های فعال در بورس نمایان شود و ما مجدداً شاهد افزایش سود آوری و فعال شدن بخش اعظمی از ظرفیت های تولیدی شرکت ها باشیم.

در اینکه بازار سرمایه پس از یک افت چشمگیر شاخص و قیمت سهام شرکت ها باید چنین روزی را هم می دید شکی نیست اما مهم پایداری این روزها در بازار سرمایه است و اینکه با ورود نقدینگی مجدداً شاهد افزایش حجم و ارزش واقعی معاملات باشیم. بالاخره یک روز خوب دوباره به حافظ برمیگرده.

بنابر این گزارش، امروز خبری از وزیر اقتصاد در خصوص وعده ایشان برای خروج از رکود در اغلب رسانه ها نقش بست که می تواند امیدها را زنده کند اگر برای آن برنامه ریزی مدون مشخص وجود داشته باشد.

چراکه امروز مهمترین موضوع چالش و مشکلات اقتصادی کشور همین بحث رکود می باشد که باید سریعتر از بقیه فاکتورهای مهم اقتصادی به آن پرداخته شود و قطعا اگر بازار سرمایه احساس کند موضوع خروج از رکود از نیمه دوم سال اجرایی می شود شاید کمتر سهامی را بتوان در قیمت های فعلی در بازار سرمایه پیدا کرد. البته همچنان تاکید داریم که سکاندار اقتصادی که تورم بیش از 40 درصدی را کنترل کرد قطعا می تواند مشکل رکود را هم حل کند اگر اراده ای برای آن در بین اعضای هیات دولت به وجود آید.

سخنی کوتاه هم با سهامداران عمده شرکت ها یا همان تماشگر نماهای ارزان خر سهام داریم که در اخبار فردا بطور مفصل بیان خواهیم کرد و فقط در اینجا به این حد بسنده می کنیم که بگوییم "خسته نباشی تماشا چی".// بورس نیوز

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان