کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات>>>بازگشت عیسی رضایی به بورس با شرکت سرمایه گذاری راهبرد مبین کوثر؛ نگاهی به اتفاقات بازار یکشنبه//5 مهر94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


بورس پس از معاملات>>> نگاهی به اتفاقات بازار یکشنبه//5 مهر94

بازگشت عیسی رضایی به بورس با شرکت سرمایه گذاری راهبرد مبین کوثر

 
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.07.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 40 واحد افزایش به رقم 42799 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 29 واحد کاهش عدد 136271 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 12 واحد افزایش به رقم 24115 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 27 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 14 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 681 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1144 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1679 میلیارد ریال رسید.

امروز شاخص بورس با رشد اندک 32 واحدی مواجه شد تا همچنان نوسانات شاخص کل در مدار 61 هزار واحدی ادامه دار باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در خبرها خواندیم که مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر و مدیر عامل سابق شرکت مهر اقتصاد ایرانیان مجدداً وارد بازار سرمایه شده و قصد دارد برای حمایت از بازار سرمایه به پا خیزد. این خبر در نگاه اول بسیار خبر خوب و امید بخشی است چرا که عیسی رضایی فردی نام آشنا و با سابقه درخشان در بازار سرمایه است و معمولاً به اهداف مورد نظر خود در بورس دست یافته است.

اما واقعاً بازار سرمایه می تواند با حضور رضایی و نقدینگی موجود در دست هایی که قرار است از طریق شرکت سرمایه گذاری راهبرد مبین کوثر وارد بورس شود، از بحران فعلی نجات پیدا کند؟

واقعیت این است که تا زمانی که اعتقاد و اراده ای برای حمایت و رهایی بازار سرمایه از شرایط فعلی به وجود نیاید هر گونه اقدام و یا وارد کردن نقدینگی به بورس فقط تأثیر کوتاه مدت دارد و در نهایت بورس به روند اصلی خود که همان راه نزول است باز خواهد گشت.

قطعاً مرد خوشنام بورس می داند که امروز بازار سرمایه در شرایطی قرار دارد که کوچکترین عملی از سوی ایشان با عکس العمل سریع بازار سرمایه مواجه خواهد شد.

امروز آنان که در بازار سرمایه مانده اند و همچنان تلخی این بازار را تحمل می کنند بخاطر امید به کسب سود و افزایش میزان دارایی هایشان نیست. جا ماندگان در بورس کسانی هستند که آنچنان ضربه کاهش قیمت سهام و ضرر به سرشان سنگین بوده که نای تکان خوردن ندارند.

جناب رضایی، دو سالی که شما از بازار سرمایه به دور بودید آنچنان بر سهامداران سخت گذشت که امروز اغلب آنها برای رسیدن به اصل سرمایه های خود و نه کسب سود باید به انتظار رشد قیمت های بیش از 100 درصدی بمانند.

امروز مقایسه ارزش سهام بورس از سالی که شما رفتید تا به روز جاری نشان از آنچه که بر سر سرمایه مردم آمد دارد، 568 هزار میلیارد تومان کجا و 263 هزار میلیارد تومان کجا.

جناب رضایی شما امروز با سهامداران دو سال پیش طرف نیستید شما امروز با زخم خوردگانی طرف هستید که حاضرند عطای بورس را به لقایش به بهای زیان کمتر از 50 درصدی ببخشند و پس از رفتن پشت سرشان را هم نگاه نکنند.

قطعاً با خبر هستید که آنچه امروز بورس را به این حال و اوضاع انداخته کمبود نقدینگی نیست اقداماتی است که با از بین بردن اعتماد و اطمینان نقدینگی ها را فراری داد و امروز همچنان آن اقدامات هنوز بر سر جای خود با قدرت باقی هستند.

آقای دکتر در زمانی که شما نبودید پتروشیمی ها رانت خوار شناخته شدند و قیمت خوراک آنها از 2.7 سنت به 13 سنت آن هم به یکباره افزایش یافت تا دیگر رانت نخورند.

پالایشی های بورس را که یادتان هست؟! چماق کیفی سازی آنچنان بر سرشان خورد که مجبور شدند در 4 سناریو هم سود بدهند هم زیان هنوز هم معلوم نیست کجای کار هستند. فقط می دانیم چشمشان به دستان شرکت ملی پالایش و پخش است.

یادش بخیر، فولاد مبارکه را که می شناسید، همانی که روزی لیدر بورس بود و شما هم به خاطر پتانسیل های بالای این شرکت روزگاری برای خرید سهامش تلاش فراوان کردید، مطمئن باشید اگر امروز "فولاد" را ببینید نمی شناسیدش، قیمت سهامش به رقم اسمی رسیده و ارزش بازار آن حدود 5 هزار و 400 میلیارد تومان است. چون تعرفه واردات فولاد امروز با نبودنش تفاوت چندانی ندارد. سهامدار عمده هم که می شناسیدش ظاهراً از روند پیش آمده ناراضی نیست.

جناب رضایی، فولاد مبارکه فقط مشتی از خروارها سهام و صنایع فلج شده می باشد که امروز سهامداران بیشماری را به انتظار رنگ سبز با خود نگه داشته است.

راستی حقوقی های امروز تفاوت های زیادی با همکاران دو سال پیش شما کرده اند.

امروز بیشتر از حقیقی های سفته باز باید از حقوقی های نوسانگیر بترسید چون آنچنان از شما نوسان گیری می کنند که فکرش را هم نکنید.

جناب دکتر عیسی رضایی فقط خواستیم صرفاً جهت اطلاع شما عرض کنیم. پولی را که قصد وارد کردنش به بورس را دارید نه تنها صرف حمایت از بورس و بازگشت دماسنج اقتصاد به روزهای خوشی که شما به یاد دارید نمی شود بلکه فرصت خروجی خواهد بود برای عده کثیری از حقوقی های فرصت طلب و عده قلیلی از حقیقی های به خاک سیاه نشسته و در نهایت شما خواهید ماند و مشتی سهام مانده در سراشیبی سقوط. // بورس نیوز

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان