کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // دوشنبه 7 دی94 //

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه


>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // دوشنبه 7 دی94 //


 
 

وب سایت بورس نگار - در ادامه نگاهی به جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی و فرابورسی خواهیم داشت...

 

ثشرق 251 ریال سود نقدی تقسیم کرد
موضوع: تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 1394/06/31 شرکت سرمايه گذاري مسکن شمال شرق
الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت براساس آگهی منتشره در سامانه کدال در تاریخ 1394/09/26 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راُس ساعت 09:00 روز یکشنبه مورخ 1394/10/06 درمحل  مشهد- بلوار شهيد کلانتري -جنب پارک صدا وسيما- هتل پرديسان   برگزار گردید و در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم گیری نمود
سود نقدی هرسهم  ۲۵۱ ریال
سازمان حسابرسي  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   سازمان حسابرسي  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.
روزنامه‌ یا روزنامه‌های زیر به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد:دنياي اقتصاد
تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره:مبلغ  8,000,000  ریال بابت برگزاری حداقل  1  جلسه در ماه مصوب شد.
تعیین پاداش هیئت مدیره:مبلغ  1,450  میلیون ریال ناخالص پاداش هیئت مدیره تعیین شد


سایپا خودروی دست دوم مي خرد
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از ورود این شرکت به بازار خودروهای دست دوم خبر داد و گفت: خودروهای دست دوم توسط نمایندگان مجاز خریداری می شود و بعد از این که ایرادات فنی خودرو برطرف شد، با گارانتی یک ساله عرضه می شود.
به گزارش ایرنا تقی زاده در نشست خبری به تشریح دو طرح تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم پرداخت و افزود: هدف از طرح جمع آوری خودروهای دست دوم، بازسازی مشکلات فنی این خودروها و عرضه دوباره بعد از احراز شرایط استاندارد فنی است.
وی گفت: احراز مالکیت و ورود خودروهای دست دوم به چرخه بازسازی از مزایای این طرح است؛ در این طرح از تجربه های گذشته استفاده و ذینفع خرید و فروش را نمایندگی مجاز تعیین کرده ایم و سایپا تنها وارد نظارت بر ارائه گارانتی می شود. و در فاز نخست، ۱۰۰ نماینده برتر از نظر فروش و خدمات، اجازه ورود به این طرح را خواهند داشت و نمایندگان در این طرح مادام العمر نیستند؛ اگر تعهدات را رعایت نکنند در مرحله نخست جریمه و در مرحله بعد، از طرح اخراج می شوند.
وی گفت: براساس این طرح، افرادی که خودروهای دست دوم خود را عرضه می کنند می توانند خودروهای نو را تحویل بگیرند؛ در این شرایط مشتری از تسهیلات ۲۱ درصد بهره مند می شود این در حالی است که اگر خودروی خود را در بازار آزاد عرضه کنند و وجه آن را برای خرید خودرو بیاورند باید تسهیلات با نرخ بیش از ۳۰ درصدی دریافت کنند. وی افزود: در اجرای این طرح هر چه عمر خودروی دست دوم بیشتر باشد، زمان گارانتی و قطعات مشمول گارانتی کاهش می یابد.


موسسه عسکریه ۶۶۰ میلیارد تومانی می شود
مدیرعامل موسسه عسکریه گفت: بانک مرکزی با افزایش سرمایه موسسه عسکریه موافقت کرده و قرار است سرمایه این مجموعه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.  به گزارش بانکداران۲۴ ، حاج سید امین جوادی افزود: در حال رایزنی با سازمان محترم بورس و اوراق بهادار هستیم تا بتوانیم راه تبدیل شدن به بانک را در مجموعه عسکریه هموار کنیم. وی تصریح کرد: برای تبدیل شدن و ارتقای یک موسسه اعتباری، سرمایه بانک حداقل باید ۴۰۰ میلیارد تومان باشد که ما از این مبلغ فراتر خواهیم رفت.


وساخت به مجمع سالیانه مي رود
شركت سرمایه گذاری ساختمان ایران سهامدارانش را براي مجمع عادی سالیانه در تاریخ 14 دی ماه ساعت 10 صبح درمحل تهران سعات آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم،پلاک12، مجموعه نیایش دعوت نموده است//


افزایش سرمایه بيمه البرز از انباشته  
شركت بيمه البرز با انتشار خبر افزايش سرمايه از محل انباشته امروز به صف خريد هم رسيد اين شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی، اقدام به افزایش سرمایه 11 درصدی از محل سود انباشته نموده است. بر همین اساس سرمایه "البرز" از مبلغ 3600 میلیارد ریال به مبلغ 4000 میلیارد ريال افزایش خواهد یافت .


سرمایه گذاری سپه هم افزايش سرمايه مي دهد
سرمایه گذاری سپه برای تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه مجمع فوق العاده سهامداران را در ساعت 9 صبح روز 7 دي به نشانی تهران ،خیابان ولیعصر ،مجتمع فرهنگی و هنری تلاش را میزبانی خواهد کرد.


سیمان کردستان به مجمع می رود
شرکت سیمان کردستان در تاریخ 12 دی ماه جاری به منظور قرائت و تصویب گزارش عملکرد هیات مدیره به سهامداران در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح به نشانی تهران،خیابان مطهری شرق ،بعد از چهارراه سهرودی ،باشگاه بانک سپه مجمع عادی سالیانه خواهد داشت.


افزایش سرمایه "کماسه" روی کدال آمد
شرکت تامین ماسه ریخته گری به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیاز های کشور ،اقدام به افزایش سرمایه 414 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها نموده است.بر همین اساس سرمایه "کماسه" از مبلغ 31500میلیون ریال به مبلغ 162000 میلیون ريال افزایش خواهد یافت .

    
افزایش سرمایه "وبانک" را اینجا بخوانید
شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به منظور جبران سرمایه گذاری های انجام شده در سهام شرکت ها و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت ها،اقدام به افزایش سرمایه 150 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نموده است.بر همین اساس سرمایه "وبانک" از مبلغ 6500میلیارد ریال به مبلغ 16250 میلیارد ريال افزایش خواهد یافت .


زمان مجمع سامان گستر اصفهان مشخص شد
بر اساس این گزارش شرکت سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان در تاریخ 14 دی ماه امسال به منظور گزارش عملکرد هیات مدیره به سهامداران ساعت 14 در اصفهان به نشانی سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه،مجموعه ورزشی شهدای ارتش،سالن کوثر مجمع عادی سالیانه خواهد داشت.


"ولملت" در بورس درج شد  
شرکت واسپاری ملت با نماد معاملاتی "ولملت" و سرمایه ۸۰ میلیارد تومانی در بورس درج شد و به نوبت عرضه اولیه سهام رفت. در حالی هیات‌پذیرش بورس اوراق بهادار 6 تیر ماه با پذیرش شرکت واسپاری ملت موافقت کرده بود که این شرکت از امروز با نماد معاملاتی "ولملت" در بورس درج شد و در نوبت عرضه اولیه سهام قرار گرفت.
 این شرکت وابسته به گروه مالی ملت با پلاک 496 در بخش "واسطه‌گری‌های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی"، گروه "سایر واسطه‌گری‌های مالی" و طبقه "اجاره‌داری مالی" با کد "6591" و با نماد "ولملت (valemelat) " در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.
 واسپاری ملت از اواخر سال 88 آغاز بکار کرده و در حال حاضر با سرمایه ثبت شده 80 میلیارد تومانی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی ملت بشمار می رود. اواخر آبان ماه 94 بود که مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره آن تغییر کردند وطی آن علیرضا ابراهیم پور به نمایندگی از گروه مالی ملت به عنوان مدیرعامل جدید و عضو هیات مدیره جانشین علی شیدایی مدیرعامل پیشین شد. شیدایی اواخر شهریور به مدیرعاملی سرمایه گذاری رنا منصوب شده بود.


مجمع افست برگزار شد
خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه
 بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت افست (سهامی‌عام) در تاریخ 05/10/94 تشکیل شد.
تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه:
صورت‌های مالی سالیانه منتهی به 31/06/94 شرکت مورد تصویب قرار گرفت.
1_سود تقسیمی به ازای هر سهم ‌مبلغ 250 ریال مورد تصویب قرار گرفت.
2_پاداش هیئت‌مدیره به‌مبلغ 400ر1 میلیون ریال تصویب گردید.
3_موسسه حسابرسي فریوران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل و موسسه حسابرسی آزموده کاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس علی‌البدل انتخاب گردید.
4_روزنامه‌ اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت انتخاب گردید.
5_حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره، مبلغ 000ر000ر9 ریال تصویب گردید.
6_اشخاص ذيل به مدت دو سال به عنوان اعضاي هيئت‌مديره شركت انتخاب شدند:
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش
شرکت سرمایه گذاری ملی ایران
آقای محسن چینی فروشان
آقای سید محسن گلدانساز
آقای داوود شایسته خصلت

خنصیر هم افزایش سرمایه دارد
شرکت مهندسی نصیر ماشین طی سال جاری با کاهش 37 درصدی قیمت سهام تا روز گذشته مواجه بود اما اعلام برنامه افزایش سرمایه موجب شد تا این شرکت کوچک بورسی امروز با اقبال بازار و صف خرید همراه شود. براساس این گزارش، هیات مدیره این شرکت که از شهریور سال جاری پیگیر تامین مالی برای اصلاح ساختار مالی بود، گزارش توجیهی در مورد افزایش سرمایه 71 درصدی را به حسابرس ارسال کرده تا در صورت تایید و مجوز سازمان بورس ، سرمایه 5.5 میلیارد تومانی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به بیش از 9.4 میلیارد تومانی برساند.

 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان