کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی>>>کارگزاری بانک کشاورزی اولین کارگزاری بورس آماده پذیرش وعرضه سهام در فرابورس// 26 دی94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی خبر داد

>>> کارگزاری بانک کشاورزی اولین کارگزاری بورس آماده پذیرش وعرضه اولیه سهام در فرابورس// 26 دی94

 

وب سایت بورس نگار - حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی از آمادگی این شرکت برای پذیرش در فرابورس و عرضه اولیه تا ۲۵ درصد سهام خبر داد...

 

اولین کارگزاری بورس آماده پذیرش و عرضه اولیه تا ۲۵ درصد سهام شد  ...
حسین خزلی (خرازی) در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، از ارایه درخواست پذیرش کارگزاری بانک کشاورزی به فرابورس خبر داد و گفت: با توجه به اهداف سهامی عام شدن و بعد از مصوبه هیات مدیره کارگزاری و هیات مدیره بانک کشاورزی، درخواست پذیرش در فرابورس ارایه شده و امیدواریم سازمان بورس هم با پذیرش کارگزاری ها هر چه زودتر موافقت کند تا زمینه حضور این نوع شرکت ها و عرضه سهام آنها در بازار وجود داشته باشد.


وی با اشاره به پذیرش اولین تامین سرمایه در بورس (که ماه گذشته با تامین سرمایه امید انجام شد)، اظهار داشت: بنابراین در نظر است بعد از افزایش سرمایه کارگزاری از 5 میلیارد تومان کنونی به 26 میلیارد تومان و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام، امکان عرضه اولیه 20 تا 25 درصد سهام در فرابورس فراهم شود.به گفته وی تلاش مدیران شرکت فرابورس و کارگزاری این است که در سال جاری کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان نخستین کارگزاری وارد فرابورس شده و سهام آن عرضه اولیه شود.


آثار پذیرش و عرضه سهام کارگزاری
این مقام مسئول درباره آثار این تصمیم توضیح داد: این رویداد باعث تحولی عمیق درفرهنگ سازمانی کارگزاری بانک کشاورزی خواهد شد. این کارگزاری دارای رتبه الف و فعال درهمه بورس ها بوده و با داشتن 22 نمایندگی در استان ها و شهرها و برخورداری از 27 ایستگاه معاملاتی و اتصال 1600 شعبه آنلاین بانک برای صدور و ابطال صندوق یکم، بزرگترین کارگزاری فعّال بازارسرمایه ایران از لحاظ شبکه و شعبه بشمار می رود.خزلی (خرازی) ادامه داد: همچنین به واسطه منابع 56 هزار میلیارد ریالی صندوق یکم ، خدمات متنوع تامین مالی مانند بازارگردانی، تعهد پذیره نویسی و ... هم به مشتریان ارایه می شود. بنابراین یکی ازمسیرهای مناسب برای بزرگ شدن و تبدیل شدن کارگزاری به شرکتی ملی در حد تامین سرمایه ها و شرکتهای جامع خدمات مالی ، پذیرش در فرابورس است.


وی ادامه داد: در مرحله دوم و با توجه به دارایی های ارزشمند کارگزاری بانک کشاورزی مانند برخورداری از 2.5 درصد بورس تهران، یک درصد بورس کالا، 2.5 درصد فرابورس ایران و 2.2 درصد از سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تعداد قابل توجهی از سهام بورس انرژِی، در نظر است تا با هدف استفاده بهینه ازاین دارایی ها ، اقدام به فروش یا تبدیل به افزایش سرمایه تا حدود 70 میلیارد تومان شود.خزلی (خزاری) افزود: با سهامی عام شدن کارگزاری بانک کشاورزی، تک تک همکاران در این شرکت به سود و قیمت سهام آن در تابلو اهمیت ویژه ای خواهند داد که منجر به شکل گیری یکی دیگر از تغییرات بنیادی در فرهنگ سازمانی این نهاد مالی خواهد شد.


این مدیر با اشاره به وجود چندین نهاد نظارتی مانند امور اعضای بورس ها، کانون کارگزاران، سازمان بورس و حسابرس معتمد سازمان و ارایه گزارش های شفاف برای حضور سریع تر و آسان تر و پذیرش شرکت های کارگزاری، ادامه داد: با عرضه سهام کارگزاری بانک کشاوزری در بازار، خریداران سهام آن می توانند مشتری کارگزاری باشند و مشتریان فعلی می توانند سهامدار کارگزاری شوند.وی افزود: عرضه سهام یک کارگزاری در بورس و پذیرش و درج آن می تواند باعث افزایش اعتبار ملی و بین المللی شده و تاثیر شگرفی در برند یک نهاد مالی داشته باشد.


تجربه جهانی و سابقه یک کارگزاری در بورس توکیو
خزلی (خزاری) به تجربه فهرست شدن سهام کارگزاری ها در بورس های جهانی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال طی بازدیدی که 6 سال پیش از بورس توکیو به عمل آمد، یک کارگزاری (دایوا سکوریتی) با قدمت بیش از 100 ساله و با برخورداری از 16 هزار نیروی انسانی و 45 شعبه در کشورهای مختلف و با ارزش بازار 18 میلیارد دلاری، هشتاد و پنجمین شرکت بزرگ فهرست شده در بورس توکیو بود.


وی گفت : بنابراین برای تبدیل شدن نهادهای مالی بازارسرمایه به برندهای ملی و بین المللی و شناخته شدن این گروه نزد افکارعمومی مانند بانک ها، بیمه ها و ... لیست شدن تامین سرمایه ها و کارگزاری ها در بورس­ها  می تواند گام مهم و حیاتی باشد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد شرکت های سبدگردان، مشاورسرمایه گذاری و پردازش اطلاعات مالی هم به زودی آن قدر بزرگ شوند یا در قالب هلدینگ های مالی قرارگیرند و به نحوی که از آمادگی فهرست شدن و پذیرش در بورس ها برخوردار باشند.

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان