کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> خبری مهم برای"وساپا"،"خساپا" و"آکنتور">>> اعلام زمان بازگشایی نماد سایپا و کنتورسازی توسط رئیس اداره نظارت بورس // 18 اسفند94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>> خبری مهم برای"وساپا"،"خساپا" و"آکنتور"

>>> اعلام زمان بازگشایی نماد سایپا و کنتورسازی توسط رئیس اداره نظارت بورس


رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس از زمان بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا و برخی شرکت های وابسته به آن سخن گفت و در عین حال دلیل توقف طولانی نماد معاملاتی کنتورسازی را شفاف سازی کرد.
 
 
علی بیگ زاده در گفتگو با خبرنگار فارس ؛ درباره زمان بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا و سرمایه گذاری سایپا و دیگر زیرمجموعه های آن گفت: بازگشایی نمادها در بورس منوط به تکمیل اطلاعات بر اساس آئین نامه افشا است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد.

 

وی با بیان این که توقف نماد معاملاتی سایپا و برخی از شرکت‌های وابسته به آن پس از ارایه گزارش های مالی بودجه سال ۹۵ و عملکرد سه ماهه سوم ۹۴ بطور خودکار متوقف شده است، افزود: سازمان بورس همزمان با این توقف از ناشران این شرکت‌ها، گزارش‌ها و اطلاعات را مطابق آئین نامه افشاء درخواست کرده و از نظر کارشناسی انتظار بر این است که نماد معاملاتی سایپا و سرمایه گذاری سایپا و دیگر نماد های معاملاتی وابسته بعد از رفع موارد ابهام و اطلاع رسانی صورت گیرد.
 

این مقام مسئول از دلایل توقف طولانی نماد معاملاتی شرکت کنتورسازی ایران نیز سخن گفت و افزود: در برخی نمادهای معاملاتی از جمله کنتور سازی ایران عدم اطمینان از تحقق اطلاعات ارایه شده بجای موضوع ابهام در اطلاعات و گزارش های مالی برای نهاد ناظر بورس مورد توجه قرار می گیرد. ارایه گزارش های مالی با تفاوت چند برابری نسبت به سود قبلی این انتظار را برای نهاد ناظر بازار ایجاد می کند که در جستجوی پاسخ به این پرسش باشد که آیا سود براوردی در دوره‌ای که ناشر آن را پیش‌بینی کرده محقق می‌شود یا خیر؟
 

وی افزود: ذی نفعان بازار سهام از سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر انتظار دارند که با افزایش ضریب اطمینان بخشی از تحقق سود برآوردی برخی ناشران بورسی که از انحراف چندین برابری نسبت به گزارش های قبلی برخوردارهستند، مانع از تضییع حقوق سهامداران در بازار شود.
 

بیگ زاده با بیان اینکه تلاش اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس نظارت شیشه ای برای عموم سهامداران و قابل رویت بودن بررسی ها و نظارت های صورت گرفته در این نهاد است، افزود: مکاتبات سازمان و پاسخ های ناشران روی سایت کدال قرار می گیرد. گاهی میزان انحراف در گزارش های مالی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رقم سود اعلامی نسبت به گزارش‌های قبلی است که در این زمینه سازمان بورس با اعتقاد به افزایش نقدشوندگی سهم، نسبت به بازگشایی نماد اقدام می‌کند اما گاهی به دلیل وجود انحراف های بسیار بالا تنها موضوع اطمینان بخشی از اطلاعات ارایه شده در دستور کار قرار می گیرد تا بازار دچار گمراهی نشود.
 

به گفته وی ناشر "آکنتور" در گزارش هایی که به بازار ارایه کرده از واردات چند قلم کالا در پروژه تعویض صندوق های فروشگاهی در یک ماهه پایانی سال خبر داده است در عین حال واردات صندوق های وعده داده شده، تایید سایر نهادهای ذیربط که متولی راه اندازی این صندوق ها هستند و یا انتظار برای وصول برخی چک ها به منظور تکمیل فرایند فروش موضوعاتی است که می بایست پس از تحقق آنها به افزایش ضریب اطمینان حداقلی نهاد ناظر بورس کمک کند.
 

وی ادامه داد بدون شک ناشر می بایست در برابر این گزارش اعلامی به نهاد ناظر بازار پاسخگو باشد و دلایل خود را به این نحوه اطلاع رسانی ارایه دهد. بیگ زاده گفت: سازمان بورس تلاش می کند با کاهش ابهام ها روند توقف نمادهای معاملاتی در بازار سهام را به کوتاه ترین زمان ممکن برساند.

>> جزئياتي جديد از اقساط وام ١٦٠ ميليوني مسكن >>> تاثير وام جديد ١٦٠ ميليوني بر بازار مسكن چگونه خواهد بود؟

برچسب ها: ,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان