کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> بورس پس از معاملات >>> آیا پیش بینی ها برای برگشت معاملات بورس از فردا محقق می شود؟ // 29 فروردین 95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  
>> بورس پس از معاملات

>>> آیا پیش بینی ها برای برگشت معاملات بورس از فردا محقق می شود؟ // 29 فروردین 95
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  

 

وب سایت بورس نگار - با اتمام ساعات معاملات روز یک شنبه 95.01.29 شاخص کل با 468 واحد کاهش به رقم 77516 واحد رسيد. همچنین در این روز "حکشتی" با 45 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 67 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت. شاخص فرابورس نیز با 10 واحدکاهش به رقم 758 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2955 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2256 میلیارد ریال رسید.


معاملات روز جاری بازار سرمایه در ادامه روند نزولی و اصلاحی روزهای گذشته با کاهش نماگر ها و ارزش سهام اغلب شرکت ها سپری شد و به موجب آن برای معاملات امروز افت بیش از 500 واحدی شاخص کل بورس به ثبت رسید.
طی معاملات روز جاری در حالی قیمت اغلب سهام شرکت ها در مدار نزولی قرار گرفت که با توجه به روند معاملات امروز می توان گفت از فشار فروش سهام و افت قیمت ها نسبت به روز گذشته کاسته شده بود. به گونه ای که طی ساعات ابتدایی معاملات شاهد جمع آوری صف های فروش ایجاد شده در نماد های خودرویی بودیم و این امر موجب شد تا از فشار جو روانی منفی تشکیل شده در بورس کاسته شود. بر این اساس اگر چه معاملات اغلب شرکت ها در محدوده حداقل قیمت مجاز روز انجام شد، اما با توجه به روند معاملات بالا در گروه خودرو به عنوان مطرح ترین گروه بورس، بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که بازار سرمایه طی روز های آتی روند متعادلی را به خود می گیرد و از هیجان منفی این روز ها فاصله خواهد گرفت.


در این میان، در گروه خودرو شاهد رشد قیمت سهام شرکت زامیاد و معاملات سهام آن در مدار صعودی بودیم تا بدان جا که امروز "خزامیا" لحظاتی در حد اکثر قیمت مجاز روزانه خود معامله شد. اهالی تالار معتقدند که این امر به موجب کاهش قابل توجه ارزش سهام این مجموعه طی چند وقت اخیر و نیز برنامه های مدیران ارشد آن جهت همکاری مشترک با شرکت قطعه ساز ایتالیایی شکل گرفته است.
این در حالی بود که صف فروش بیش از 200 میلیون سهمی "خاور" تا پایان معاملات امروز بدون تقاضا باقی ماند و در شرایطی که صف فروش اغلب نماد های خودرویی توسط سهامداران حقیقی و حقوقی آن جمع آوری شد، اما در نماد "خاور" تنها حدود دو میلیون سهم توسط سهامداران خریداری شد.


در این میان افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت سرمایه گذاری رنا که طی روز گذشته روی سامانه کدال به طور رسمی اعلام شد، نتوانست تأثیر مثبتی بر روند قیمتی آن بر جای بگذارد و امروز "ورنا" همپای سایر همگروهی های خود در مسیر نزولی معامله شد.
بر اساس این گزارش، طی معاملات روز جاری روند معاملات گروه های بانک و بیمه نسبت به سایر گروه ها متعادل تر بود، به گونه ای که سهام برخی از بانک ها با رشد قیمتی معامله شدند و فشار فروش سهام طی معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته بود. حال باید دید که آیا پیش بینی ها برای برگشت معاملات بورس از فردا تحقق می یابد یا نه؟ و آیا فردا سوت پایان اصلاح شاخص کل و قیمت ها در بورس زده می شود یا نه؟// بورس نیوز

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان