کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> قیمت سیمان در مرز ایران و عراق چند دلار است؟ >>> جزئیات جلسه سیمانی‌‌ها با وزیر درباره تعیین تکلیف صادرات به عراق // 17 اردیبهشت 95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


>> قیمت سیمان در مرز ایران و عراق چند دلار است؟

>>> جزئیات جلسه سیمانی‌‌ها با وزیر درباره تعیین تکلیف صادرات به عراق // 17 اردیبهشت 95


>> عضو انجمن سیمان خبر داد: صادرات به عراق سهمیه‌بندی می‌شود
عضو انجمن سیمان با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان سیمان با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه قرار شد بمنظور جلوگیری از دمپینگ سیمان در بازار عراق، صادرات این محصول برای کارخانه‌های داخلی سهمیه‌بندی شود.


علی‌ محمد بد در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: در جلسه‌ای که تولیدکنندگان سیمان با وزیر صنعت داشتند، موضوع اعتراض کارخانه های سیمان عراق نسبت به دمپینگ سیمان توسط تولیدکنندگان ایرانی در بازار این کشور مطرح و قرار شد صادرات سیمان ایران به عراق سهمیه‌بندی شود. وی تصریح کرد: رکود بازار داخلی باعث تلاش تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات سیمان به عراق شده و همین مسئله قیمت سیمان را در بازار این کشور کاهش داده است.


عضو انجمن سیمان با بیان اینکه برای ساماندهی صادرات سیمان ایران به عراق جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت برگزار شد، گفت: مقرر شد میزان صادرات کارخانه‌های سیمان ایران به عراق سهمیه‌بندی شود تا سیمان اضافه به این کشور صادر نشود و در نتیجه قیمت صادراتی افزایش یابد. وی متوسط قیمت سیمان در مرز ایران و عراق را حدود 28 دلار عنوان کرد و گفت: قیمت سیمان در داخل کشور نیز در همین حدود است که البته بر اساس کیفیت محصول و محل عرضه اختلاف‌هایی ایجاد می‌شود.


عضو انجمن سیمان درمورد نحوه سهمیه‌بندی صادرات سیمان برای کارخانه‌های ایرانی نیز گفت: این سهمیه‌بندی بر اساس سوابق گذشته کارخانه‌ها و عملکرد آنها در صادرات سیمان صورت می‌گیرد. به گفته وی، سال گذشته حدود 8 تا 9 میلیون تن سیمان از ایران به عراق صادر شده که 50 درصد صادرات سیمان ایران را شامل می‌شود و علاوه بر این، تولیدکنندگان ایرانی توانستند به کشورهایی مانند افغانستان، کویت، قطر، ترکمنستان و روسیه نیز صادرات داشته باشند.


وی تقاضای بالای بازار عراق را عاملی برای توجه بیشتر تولیدکنندگان ایرانی به صادرات سیمان به این کشور عنوان کرد و گفت: اخیراً با ایجاد رکود در بخش ساخت و ساز عراق، نیاز این بازار مقداری کاهش یافته که روی صادرات سیمان ایران تأثیر داشته است.


عضو انجمن سیمان ادامه داد: ممکن است با قیمت‌گذاری و سهمیه‌بندی جدید صادرات سیمان به عراق، میزان صادرات سیمان ایران به این کشور کاهش یابد اما در نهایت، قیمت سیمان صادراتی افزایش می‌یابد و درآمد بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد.وی ادامه داد: طرح سهمیه‌بندی صادرات سیمان از سوی انجمن سیمان به وزارت صنعت ارائه خواهد شد.

برچسب ها: ,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان