کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> راهنمای بهترین خرید در بازار >>> با اشتباهات رایج در زمان خرید خودروی جدید آشنا شویم

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>> راهنمای بهترین خرید در بازار >>> با اشتباهات رایج در زمان خرید خودروی جدید آشنا شویم


وب سایت بورس نگار - «خودروی جدید»، کلمه‌ای که هر از گاهی ذهن دارندگان خودرو را به خود معطوف می‌کند. طبق آمارهای تحلیلگران هر 4 تا 7 سال افراد اقدام به تعویض خودروی سواری خود می‌کنند. جذابیت طراحی‌های جدید، امکانات و آپشن‌های خاص، چشم و هم‌چشمی‌های فامیلی و دوستانه یا احساس نیاز برای به‌روز بودن و... موجبات شکل‌گیری انگیزه تغییر خودرو سواری در افراد می‌شود.

 
تغییراتی ولو در ابعاد کوچک یعنی در حد ارتقای مدل سال ساخت یا رنگ خودرو نیز می‌تواند احساس خوبی را تا مدت‌ها برای مالک به ارمغان بياورد؛ اما در این میان باید با دقت فراوان گام برداشت تا حلاوت خرید خودروی جدید به کام خریدار تلخ نشود. گاه اشتباهات و عادت‌های نادرستی در معاملات خودرو صورت می‌پذیرد که هم از بعد مادی و هم از جنبه روانی بسیار گران تمام می‌شود. اشتباهات و عادت‌هایی که خیلی پیچیده و تخصصی هم نیستند.با گردآوری تعدادی از این اشتباهات رایج که ماحصل سال‌ها تجربه کارشناسی است و با رعایت این نکات از طرف خریداران خودرو، می‌توانیم شاهد باشیم که خریداران در معاملات خودرویی خود کمتر مغبون شوند.یکی از شایع‌ترین اشتباهات و مسائلی که در بیشتر معاملات شاهد آن هستیم اکتفا و اعتماد کردن به گفته‌های فروشنده خودرو است. این اعتماد نابه جا، بعضا باعث از دست رفتن پس‌انداز و زحمات خریدار خواهد شد.لزوم بررسی خودرو قبل از خرید، دارای اهمیت بسیار بالایی است و خرید خودروی دست دوم بدون مشورت با یک فرد متخصص از لحاظ صحت و سلامت فنی و بدنه خودرو قطعا ضررهای فراوانی را متوجه خریدار می‌کند کما اینکه خودرویی با ظاهر بسیار مناسب و فریبنده و دارای ایرادهای فنی پرهزینه که از نظر پنهان است و خریدار قادر به تشخیص آن نیست یا دستکاری کیلومتر خودرو که تا حد زیادی در معاملات خودرو مشاهده می‌شود که جدا از تاثیر روی قیمت خودرو، از لحاظ زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای هم خریدار را به اشتباه انداخته و حتی می‌تواند باعث بروز حوادثی نیز بشود.


البته این امر با شکل‌گیری شرکت‌های کارشناسی «ماتریس خودرو» تا حد زیادی مرتفع شده و خریداران می‌تواند تنها با یک تماس تلفنی کارشناس خود را در اسرع‌وقت در زمان و مکان موردنظر خود در اختیار داشته باشد و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته بازرسی از کم‌وکیف و وضعیت سلامت خودروی موردنظر خود آگاه شود؛ زیرا در زمینه خرید خودرو، چه در قامت فروشنده خانگی و چه در زمینه خرید از فعالان بازار، هرگز فروشنده نمی‌تواند مشاور خوبی برای خریدار باشد و همچنین بررسی عیوب خودرو به‌صورت سنتی و بدون تجهیزات لازم نیز فاقد کارآیی لازم است.یکی دیگر از نکات درباره خرید اقساطی خودرو است و آن اینکه برای خرید خودروی جدید حتما از ابتدا باید بودجه خرید تعریف شود و سپس در بازه قیمتی مشخص شده از نظر قیمتی، خودرو‌های موردنظر در یک دسته‌بندی قرار بگیرد و پس از در نظر گرفتن اولویت‌های خود از نظر ابعاد، میزان مصرف سوخت، امکانات، هزینه نگهداری و... اتومبیل انتخاب شود و در ضمن در صورت خرید اقساطی باید توان پرداخت ماهانه در نظر گرفته شود و ذکر این نکته حائز اهمیت است که خریداران خودروهای قسطی اکثرا تمایل به پرداخت اقساط در بازه زمانی طولانی‌تر دارند که در این شرایط قیمت تمام‌شده خودرو در پایان دوره اقساط بسیار بالا بوده و با توجه به افت قیمت سالانه در نهایت شما با خودرویی روبه‌رو هستید که ارزشی معادل نیمی از پرداخت‌های شما را دارد.


در ضمن در تمامی معاملات اعم از خودرو و... از امضا کردن قرارداد بدون مطالعه کامل و حضور فرد مطلع یا مشاور به همراه خود پرهیز کرده و این اصل معاملات را که در طول سال‌ها بارها در مقالات یادآور شده‌ایم را به‌خاطر داشته باشد که سفید امضا نکنید، نخوانده امضا نکنید و حتما از مالکیت فروشنده مطمئن شوید و اصطلاحا رودربایستی را کنار بگذارید و تمام سوالاتی را که در ذهن دارید نپرسیده باقی نگذاريد. در ضمن در هنگام پرداخت بیعانه از فروشنده رسید دریافت کرده و خودرو را در پارکینگ‌های عمومی پارک کرده و با دریافت قبض دو برگی از متصدی پارکینگ، مانع از خروج خودرو از پارکینگ بدون حضور خود بشوید و نیز به طمع خرید خودرو زیر قیمت بازار و اکازیون، از پرداخت مبلغ بیعانه زیاد پرهیز کنید؛ به‌خصوص اینکه معامله در خارج از مکان‌هایی معتبر و رسمی و دارای جواز کسب صورت بپذیرد و برای مطلع شدن از دامنه قیمتی یک اتومبیل خاص حتما باید از چندین منبع مختلف مانند سایت‌های خرید و فروش خودرو، آگهی جراید و...استعلام کرده و با مقایسه آیتم به آیتم موارد پیشنهادی به قیمت واقعی خودرو برسید. هرگز در زمان خرید خودرو، تسویه بدهی‌های خودرو، هزینه انتقال سند، پرداخت خلافی، هزینه عوارض شهرداری و... را شما به عهده نگیرید. به یاد داشته باشید که جمله «زاپاس استفاده نشده است» هیچ تاثیری روی سلامت خودرو ندارد و فقط یک مانور تبلیغاتی از طرف فروشنده است که در اکثر مواقع هم جواب می‌دهد.// امیررشیدمهرآبادی

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان