کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> رموز موفقيت در کسب‌و‌کار >>> چرا مایکروسافت لینکدین را خرید؟ ؛میلیاردر شدن "رید هافمن" موسس لینکدین برترین سرویس شبکهٔ اجتماعیِ تجاری

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه


>> رموز موفقيت در کسب‌و‌کار >>> چرا مایکروسافت لینکدین را خرید؟ ؛

میلیاردر شدن "رید هافمن" موسس لینکدین برترین سرویس شبکهٔ اجتماعیِ تجاری متخصصین حرفه ای

 


موسس لینکدین میلیاردر شد
رید هافمن (Reid Hoffman) موسس لینکدین و مالک بیشترین تعداد سهام این شبکه اجتماعی، با توجه به افزایش ارزش سهام لینکدین هنگام خرید مایکروسافت، به سرمایه چند میلیارد دلاری دست یافته است. به‌گزارش وب‌سایت Time، هافمن در پایان ماه مارس و در حالی که همچنان در سمت رئیس هیات‌مدیره لینکدین مشغول به فعالیت بود از در اختیارداشتن سهام این شبکه اجتماعی به ارزش 49/ 14 میلیون دلار خبر داده بود.  این در حالی است که بر اساس توافق روز دوشنبه شرکت مایکروسافت برای خرید لینکدین در ازای پرداخت 96 دلار به ازای هر سهم، حالا ارزش مجموع سهام هافمن به 84/ 2 میلیارد دلار رسیده است.  هنگام عرضه عمومی سهام لینکدین در ماه می ‌سال 2011 میلادی، هافمن چیزی در حدود 95/ 18 میلیون دلار از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار داشت و این در حالی است که در زمان یادشده، مبلغ 45 دلار برای هر سهم این شرکت درنظر گرفته شده بود.


چرا مایکروسافت لینکدین را خرید؟
بمب خبری دو روز گذشته حوزه تکنولوژی خرید 2/ 26 میلیارد دلاری لینکدین توسط شرکت مایکروسافت بود. به گزارش وب‌سایت CNBC، بر این اساس مبلغ پیشنهادی مایکروسافت، 196 دلار به ازای هر سهم شرکت لینکدین خواهد بود. پس از انتشار این خبر، ارزش سهام لینکدین با افزایش 48 درصدی همراه شد اما ارزش سهام مایکروسافت، 4 درصد کاهش داشته است. البته داد و ستد سهام مایکروسافت نیز پیش از اعلام خبر رسمی خرید نقدی لینکدین توسط این شرکت، به‌طور مقطعی متوقف شده بود. پس از نهایی شدن واگذاری، جف وینر همچنان به‌عنوان مدیرعامل لینکدین به فعالیت خود ادامه خواهد داد. خبر این توافق توسط هیات مدیره هر دو طرف حاضر در این قرارداد تایید شده و تا پایان سال جاری میلادی فرآیند خرید جدید مایکروسافت نهایی خواهد شد. همچنین واگذاری لینکدین باید توسط سهامداران و رگولاتوری‌ها مورد تایید و تصویب قرارگیرد.

 


اظهار امیدواری برای سهامداران مایکروسافت
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در اظهارنظری امیدوارکننده برای سهامداران مایکروسافت، درخصوص این خرید جدید اینچنین عنوان کرد: «تیم لینکدین موفق شده شبکه‌ای ایده‌آل با تمرکز بر ایجاد ارتباط میان صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف ایجاد کند. این تیم در کنار متخصصان ما می‌تواند به رشد هرچه بیشتر لینکدین سرعت بخشیده و از مایکروسافت آفیس 365 و دیگر امکانات بالقوه در جهت افزایش توانایی‌های اشخاص و سازمان‌های مختلف بهره‌مند شود.» شاید اولین پرسشی که پس از شنیدن این خبر به ذهن خطور می‌کند آن است که چرا مایکروسافت باید شبکه اجتماعی لینکدین که حتی در میان سه عنوان مطرح در این حوزه قرار ندارد را خریداری کند؟ به بیان دیگر، آیا چنین خریدی می‌تواند از نظر منطقی و مالی، مجموعه‌ای تجاری با توانایی‌های بالا و البته سوددهی مناسب را ایجاد کند؟


چرایی خرید لینکدین توسط مایکروسافت
قبل از پیدا کردن پاسخ سوال‌های بالا، ابتدا باید نگاهی به گذشته داشته باشیم. کمتر از یک‌سال قبل، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نامه‌ای خطاب به 118 هزار نیروی کاری خود در سراسر جهان نوشت تا مواضع و ایده‌های خود درخصوص آینده مایکروسافت را تشریح کند. در نامه یادشده، نادلا از تصمیم مسوولان مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری روی اهداف مهمی خبر داد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد پلت‌فرم ابری هوشمند‌تر و محاسبات و پردازش شخصی اطلاعات در سطحی پیشرفته‌تر اشاره کرد. بنابراین، هدف اولیه نادلا ایجاد ساختارهای مناسب برای افزایش بهره‌وری و اجرای هرچه بهتر فرآیندهای تجاری است و در این راستا، به‌نظر می‌رسد لینکدین می‌تواند قلب تپنده‌ای برای رساندن مایکروسافت به این هدف باشد. ترکیب مایکروسافت و لینکدین نه‌ تنها باعث افزایش بهره‌وری و بهبود فرآیندهای تجاری برای مشتریان این شرکت خواهد شد بلکه ردموندی‌ها را نیز در این زمینه به پیش خواهد راند.

 

دسترسی آسان به تصمیم‌گیران حوزه آی‌تی
احتمالا چارت کامل مسوولیت‌های سازمانی شرکت شما هم در شبکه اجتماعی لینکدین قرار گرفته است. حال تصویر کنید که تیم‌های فروش شرکت‌های مختلف، روزانه چندین و چند بار به لینکدین مراجعه می‌کنند تا شاید نام یا حتی آدرس ایمیل تصمیم‌گیرندگان اصلی شرکت‌های مختلف به‌ویژه فعالان بخش آی‌تی را بیابند.در پرتو این خرید، مایکروسافت می‌تواند به پایگاه داده‌ای شامل اطلاعات 433 میلیون کاربر ثبت‌نام شده در این شبکه اجتماعی دسترسی کامل داشته باشد و در این راه به رقابت با شرکت‌هایی مانند Hoovers، InfoUSA و Salesgenie بپردازد که ماموریت آنها، فراهم کردن اطلاعات برای تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌های مختلف است. این در حالی است که تیم‌های داخلی و زیرمجموعه خود مایکروسافت نیز دسترسی کاملی به این نام‌ها و تصمیم‌گیرندگان اصلی بازار خواهند داشت و مسوولان مایکروسافت می‌توانند در قبال دسترسی رقبایی مانند اوراکل، SAP، IBM، آمازون و گوگل به این اطلاعات، مبالغی را از آنها دریافت کنند.

 

دسترسی به متخصصان
احتمالا شما نیز سابقه استفاده از نرم‌افزارهای «مایکروسافت ورد یا پاورپوینت» برای تهیه یا ارائه گزارش و تحقیقات را دارید. معمولا در این گونه موارد پس از نوشتن گزارش، به موتور جست‌وجوی گوگل مراجعه می‌کنیم تا با یافتن اطلاعات بیشتر، ادعاها و فرضیات خود در گزارش را با دلیل و برهان بیشتر و مستحکم‌تر به اثبات برسانیم. البته احتمال کمی وجود دارد که در این راه از موتور جست‌وجوی بینگ استفاده کنیم و Google Docs نیز گزینه چندان مناسبی در مقابل ورد و پاورپوینت به‌نظر نمی‌رسد.بنابراین، باید پذیرفت که مایکروسافت می‌تواند به نحوی لینکدین را در مجموعه مایکروسافت آفیس ادغام کند که امکان جست‌وجو یا حتی برقراری ارتباط مستقیم با متخصصان و پیشتازان هر حوزه و صنعت فراهم شود. به‌عنوان مثال، کاربر می‌تواند با انتخاب متن «چرا مایکروسافت لینکدین را خرید؟» با راست کلیک روی آن، گزینه‌هایی را برای جست‌وجوی نام متخصصان یا حتی ارسال پیام به آنها پیش رو داشته باشد تا با مشاهده پاسخ‌های آنها، تحقیق یا گزارشی جامع‌تر را آماده سازد.

 

پلت‌فرم قدرتمند مدیریت منابع انسانی
مایکروسافت مجموعه‌ای از ابزارهای شگفت‌انگیز (Dynamics) را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بازار ایجاد کرده است. در این مجموعه، مولفه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و همچنین مولفه برنامه‌ریزی منابع شرکتی (ERP) نیز به خوبی ادغام شده است.متاسفانه در این ترکیب مولفه مدیریت منابع انسانی (HR) نادیده گرفته شده و این در حالی است که لینکدین به ابزارهای ویژه‌ای در زمینه ارائه نرم‌افزارهای آموزشی شرکتی و البته نمونه‌های ویژه مدیریت منابع انسانی تجهیز شده است. در پنج سال گذشته نیز لینکدین شرکت‌های متمرکز در حوزه منابع انسانی نظیر Careerify، Lynda.com و Connectifier را خریداری کرده تا توانایی‌های خود در این بخش را بازهم افزایش دهد. این مجموعه و ابزارها، در کنار پلت‌فرم Dynamics مایکروسافت می‌تواند ردموندنی‌ها را به پلت‌فرم اول بازار در حوزه مدیریت منابع انسانی تبدیل کند.  


رقابت با فیس‌بوک و توییتر
مطمئنا لینکدین در میان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان حرفی برای گفتن ندارد و احتمالا نخواهد داشت، اما توانایی‌های مایکروسافت در استفاده از نرم‌افزار همراه لینکدین در دستگاه‌های الکترونیکی همراه تولیدی شرکت خود یا حتی ادغام نرم‌افزار این شبکه اجتماعی در ایکس‌باکس و ویندوز 10 می‌تواند به این شبکه اجتماعی در افزایش تعداد کاربران در مقایسه با 433 میلیون کاربر فعلی کمک قابل توجهی داشته باشد. علاوه بر این، در صورتی که مایکروسافت بتواند شرکای تجاری خود نظیر دل/ لنوو/ اچ‌پی را به نصب برنامه لینکدین روی رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند ترغیب کند، رشد هر چه بیشتر این شبکه اجتماعی را شاهد خواهیم بود. در نهایت، امکان ادغام لینکدین با هلولنز مایکروسافت (مشابه با آنچه درخصوص ادغام فیس‌بوک و Oculus شاهد بودیم) نیز وجود خواهد داشت.

 

ادغام اسکایپ و لینکدین
بدون شک اسکایپ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای موجود به‌منظور برپایایی ویدئو کنفرانس در سراسر جهان به حساب می‌آید. این محبوبیت تا جایی است که برقراری ارتباط با دیگران، احتمالا تنها در پرتو یافتن آدرس ایمیل یا حساب کاربری اسکایپ شخص مقابل امکان‌پذیر خواهد بود. با ادغام اسکایپ و لینکدین، از ‌نظر تئوری این امکان فراهم خواهد شد تا به‌طور مستقیم و از طریق این شبکه اجتماعی با دیگران ارتباط تصویری برقرار کنید. با این تفاسیر، تیم‌های فروش یا ارائه خدمات می‌توانند ارتباطی آسان‌تر با مشتریان خود داشته باشند و مدیران منابع انسانی نیز می‌توانند مستقیما با افراد جویای کار در ارتباط قرارگیرند.

 
ترکیب تمامی ابزارها
در صورتی که تمام موارد یادشده را در قالب یک اکوسیستم نرم‌افزاری واحد تصور کنید، مجموعه‌ای عظیم و ارزشمند را مشاهده خواهید کرد که هر شرکتی را در ارتقای سطح دانش، ابزارهای در دسترس، ارتباطات، بهره‌وری، فروش، خدمات بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و برنامه‌ریزی تجاری کمک خواهد کرد و این موارد تنها در قالب تخصص مایکروسافت در معماری نرم‌افزاری و البته استفاده از پتانسیل‌های اطلاعاتی بالای شبکه اجتماعی لینکدین محقق خواهد شد.//دنیای اقتصاد

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان