کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> بورس پس از معاملات >>> از صف خرید شدن بیمه البرز و مپنا تا متعادل شدن گروه روی و بازگشت خساپا با صف خرید// 13 تیر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  
>> بورس پس از معاملات

>>> از صف خرید شدن بیمه البرز و مپنا تا متعادل شدن گروه روی و بازگشت خساپا با صف خرید// 13 تیر95
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  

 

وب سایت بورس نگار - با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.04.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 166 واحد افزایش به رقم51577 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت367 واحد کاهش عدد 163427 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 35 واحد افزایش به رقم 26923 واحد رسيد.


همچنین در این روز "رمپنا" با 97 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کگل" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت. شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 779 واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2666 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 4477 میلیارد ریال رسید. امروز هم معاملات بازار سرمایه با روندی تعادلی و رشد 98 واحدی شاخص کل همراه شد و سهام شرکت های فعال در دو بازار بورس و فرابورس در روندهای مثبت و منفی نوسان کردند.


امروز سایپا در حالی مجدداً به تابلو معاملات بازگشت که به دلیل دارا بودن محدودیت دامنه نوسان با تقاضای خرید بیش از 160 میلیونی مواجه شد این اتفاق در حالی بود که اکثر زیر مجموعه های این شرکت نیز با روندی صعودی مواجه بودند هر چند که در پایان معاملات اندکی روند نزولی ترین به خود گرفتند اما ایران خودرو و زیر مجموعه ها امروز هم بر سر عهد خود باقی ماندند تا همچنان اهالی بازار شاهد سقوط قیمتی این سهم باشند.


در گروه روی امروز شاهد عرضه صف های خرید و روند نزولی سهام دو شرکت کالسیمین و توسعه معادن روی بودیم این در حالی بود که دو نماد "فرآور" و "فسرب" با صف خرید مواجه شدند. اهالی تالار معتقدند در صورتیکه بازگشایی بازارهای جهانی طی روز آتی با رشد قیمت روی همراه باشد این گروه مجدداً دستخوش تغییرات مثبت قرار خواهند گرفت اما تا همینجا هم این گروه با تغییرات سودآوری قابل قبولی همراه خواهند بود و بنظر می رسد نوسانات مثبت و منفی شکل گرفته در نمادهای این گروه بدلیل ورود و خروج برخی نوسانگیران بوده است.


اما در گروه انفورماتیک طی دیروز و امروز شاهد اتفاقات جالبی در یکی از نمادهای این گروه بودیم "مرقام" در حالی روز گذشته از صف فروش تا صف خرید پیش رفت که مشخص نشد چه عاملی باعث این رویداد شد اما نکته جالب حرکت گاز انبری سهامدار عمده در عرضه سهام بود بطوریکه سهامدار عمده این شرکت یعنی سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به تنهایی بیش از 14 میلیون و 700 هزار سه این شرکت را در سقف قیمتی دیروز روانه بازار کرده است. به هر حال برخی موقعیت ها ممکن است هر چند سال یکبار به وجود بیاید لذا سهامدار عمده شرکت ها و حقوقی های محترم اغلب سعی دارند تا به جای معطوف کردن ذهن خود به روند سازی و بازارسازی سهام زیر مجموعه خود بیشتر وقت را صرف کمین برای بدست آورد موقعیت فروش کنند. "مرقام" در آخر وقت امروز تا منفی 4 درصد هم نزول کرد.«عجب گلی زد سهامدار عمده ».


از سوی دیگر امروز سهم همیشه متواضع بورس یعنی "مپنا" به واسطه اعلام خبری واگذاری 45 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران و بانک ها توانست با صف خرید مواجه شود. البته در این نماد هم حقوقی تلاشگر کم نگذاشت و بیش از 88 درصد عرضه ها را به خود اختصاص داد. واقعاً عدم اقبال سهامداران به برخی از سهم ها بی حساب و کتاب نیست.


همچنین بانکی ها نیز که یک سر مصوبه اخیر رییس جمهور بودند امروز به راحتی از کنار این خبر گذشتند تا نشان دهند خانه از پایبست ویران است و با این اخبار و اتفاقات نمی توان منتظر حرکتی خاص در این گروه بود. در پایان بازار سرمایه و اهالی آن در انتظار یک اتفاق و یا یک حرکت هستند، برخی از چارتیست های بازار نوید رسیدن روزهای ردیابی بورس را در آینده ای بسیار نزدیک می دهند اما این رویا برای به حقیقت پیوستن نیازمند شواهد دلایل است لذا اگرچه فعلاً شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد اما دلایل آن موجود است. //بورس نیوز

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان