کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> بتای جدید منفی برای بازار بورس تهران !!! / چهارشنبه 26 فروردین 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

بورس پس از معاملات >>>  بتای جدید منفی برای بازار بورس تهران !!!   / چهارشنبه 26 فروردین 94

 
بازار سرمایه طی معاملات روز جاری در واکنش به مصوبه دیشب کنگره آمریکا در خصوص طرح قانون نظارت بر توافق هسته ای و مفاد آن روندی منفی به خود گرفت و مجدداً جو هیجان و ترس بر اهالی بازار سرمایه چیره گشت.

 در حالی عکس العمل اهالی تالار به اخبار رسیده از طرح کنگره آمریکا منجر به روند نزولی اغلب سهام شرکت های بورسی شد که به نظر می رسد این اتفاق در کنار تسویه اعتبار پایان ماه شرکت های کارگزاری روند نزولی به وجود آمده را تشدید کرد اما واقعاً انتظار چنین واکنش و رفتاری از اهالی تالار اندکی بعید به نظر می رسید چراکه اولاً اخبار مثبت قابل توجه هسته ای آنچنان تأثیری بر بازار سرمایه نگذاشت که حالا این خبر بخواهد سبب منفی شدن قابل توجه بورس شود و ثانیاً در مورد این طرح کنگره سوالاتی وجود دارد که مبهم بوده و باید آنها را در نظر گرفت به عنوان مثال بعید است که سران 5 کشور دیگر عضو گروه 1+5 اجازه دهند کنگره آمریکا برای آنها تصمیم بگیرد در ثانی مفاد این مصوبه نشان از آن دارد که این کنگره تنها یک هدف را دنبال می کند و آن موضوع موجودیت می باشد والا این کنگره تنها تأثیری که بر این توافق خواهد داشت تأخیر یک ماهه در برداشته شدن تحریم ها است که آن نیز تنها مربوط به تحریم های یکجانه خود آمریکا و کنگره می شود والا یک روز پس از توافق تمام تحریم های شورای امنیت برداشته خواهند شد.

لذا خیلی عامیانه عرض می کنیم، این صداهای اضافه که از کنگره به گوش می رسد در ادامه چرت و پرت های نتانیاهو است که راه به جایی نخواهد برد جز آنکه یک رسوایی و آبروریزی دیگر برای آمریکایی ها به بار بیاورد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

حقوقی های بورس طی دو روز گذشته و امروز بسیار فعال بوده اند بطوریکه حقیقی ها در حال فروش و حقوقی ها در حال خرید می باشند که این موضوع در گروه های مورد اقبال بازار بیشتر دیده می شود.

در بانکی ها شاهد حضور پرقدرت حقیقی ها و حقوقی ها در سمت تقاضا هستیم و این اتفاق در حالی رخ می دهد که حجم بیشتر عرضه کننده ها را حقیقی ها تشکیل می دهند.

منتظر بازگشت این گروه به روند صعودی در روزهای آتی هستیم.

در گروه حمل و نقل لیدر گروه یعنی "حکشتی" همچنان در حال نزدیک شدن به مدار جدید خود می باشد، به نظر می رسد که از این گروه نیز بزودی اخبار مثبتی منتشر شود اولیه از برخی سهام آنها.

در گروه بیمه ای های بورس، شاهد روند صعودی با لیدری دانا هستیم، این گروه از نگاه جذابیت قیمتی توانایی رشد را دارند اما متأسفانه خیلی اخبار و اطلاعات غیررسمی منتشر شده از این شرکت ها اعتباری نیست ولی در صورتیکه روند طی اوایل هفته آینده همچنان صعودی باشد می توان به آغاز حرکتی جدید در این گروه امیدوار بود.

اما پالایشی های بورس در حالی یکی در میان شاهد روند تعادلی می باشند که رفتار سهامدار عمده "شپنا" جای سوالات فراوانی را در ذهن اهالی تالار به وجود آورده، اهالی تالار پیشنهادی را برای متولیان بازار سرمایه در خصوص این نماد دارند، ظاهراً قرار است سهام "شپنا" حالا حالا رشد قیمتی داشته باشد و هر روز صف خرید بیش از 70 میلیون سهمی را شاهد باشد لذا از متولیان بازار سرمایه درخواست می شود به جهت پاسخگویی به درخواست سهامداران حاضر در صف خرید و نیز برآورده کردن هدف سهامدار عمده دامنه نوسان "شپنا" را برای یک روز آزاد بگذارند تا سهام به تعادل برسد. چراکه اینگونه روندها به ماهیت بورس ضربه وارد می کند.

"هرمز": همچنان در حالی شگفتی سازی است، اگرچه سود قابل توجهی را از این شرکت نمی بینیم اما انصافاً سهامدار عمده درس خوبی به دیگر حقوقی هایی که چوب حراج به مال خود می زننند داد. فولاد مبارکه نشان داد که دیدگاه سهامدار عمده بسیار مهمتر از دیگر شرایط لازم برای خرید سهام است و اگر سهامداری به سهم خود اعتقاد داشته باشد از آن حمایت خواهد کرد. از طرفی دیگر "هرمز" تردید نخریدن سهام عرضه اولیه را به کمپین من عرضه اولیه نمی خرم برد.

در گروه ساختمانی اهالی تالار به دیدگاه جدیدی رسیدند، آنها معتقدند این گروه جایگزین قند و شکری ها شده اند و از این پس لقب بتا منفی بازار را باید به این گروه داد.

فعلاً که در بازار مثبت منفی و در بازار منفی مثبت هستند.

در گروه خودرویی ها فعلاً زیان ده ها در صدر جدول قرار گرفته اند، "خکاوه" با صف خرید 17 میلیون سهمی، رنا با معامله بیش از 26 میلیون سهمی و صف خرید، خاذین با زیان 19 تومانی و صف خرید در ردیف پرمتقاضی ترین سهام این گروه در روز جاری قرار گرفتند. اهالی تالار معتقدند شاید دوباره با ایجاد بهانه ای جدید این گروه نبض بازار را به دست بگیرند. فعلاً که بر سر تعیین افزایش قیمت خودرو حرف و حدیث هایی بین شورای رقابت و انجمن خودروسازان در گرفته است. /بورس نیوز

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان