کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

پذیره نویسی صندوق "سپاس" در خارج از زمان معاملات انجام شد ... / 16 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

پذیره نویسی صندوق "سپاس" در خارج از زمان معاملات انجام شد ... / 16 اسفند 93 


بورس نگار - پذیره نویسی "سپاس" در حالی از ساعت 9:30 روز جاری آغاز شد که در نهایت واحدهای این صندوق سرمایه گذاری عادی قابل معامله 15 دقیقه بعد از پایان معاملات به قیمت 1000 تومان مورد معامله قرار گرفت که معلوم نیست علت این امر چیست و چرا اینگونه اتفاقها فقط در نمادها و شرایط خاص رخ می دهد .
به گزارش بورس نیوز، حدود 50 میلیون از واحدهای "سپاس" در حالی امروز روی میز فروش رفت که به دلیل عدم استقبال چشمگیر سرمایه گذاران تا دقایق پایانی معاملات تقاضا در قیمت هزار و 2 ریال کمتر از میزان عرضه بود. از این رو در دقایق پایانی معاملات عرضه کننده یعنی مرکز مالی ایران قیمت عرضه را 2 ریال کاهش داد تا تقاضای خریداران به حدود 53 میلیون برسد.

با این حال کشف قیمت واحدهای صندوق "سپاس" در قیمت هزار تومان انجام شد تا نیمی از واحدهای این صندوق در روز اول پذیره نویسی به فروش برسد. در پایان گفتنی است تاکنون از تفکیک تعداد خریداران حقیقی و حقوقی آماری در سامانه tsetmc درج نشده است.


در گفتگو با مدیر نظارت بر بورس ها و بازارها عنوان شد:
معاملات "سپاس" در بازه زمانی خارج از بازار براساس دستورالعمل است

صبح روز جاری، با اعلام عرضه واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل معامله صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم با نماد "سپاس" از ساعت 9:30 واحدهای این صندوق به سامانه فروش کارگزاران به جهت رقابت قرار گرفت که در نهایت این معامله در ساعت 12:45 دقیقه انجام شد.

در همین ارتباط، مدیر نظارت بر بورس ها و بازارها در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص دلایل انجام معامله نماد "سپاس" در زمان پس از پایان معاملات روزانه بازار سهام در ساعت 12:46 اظهار داشت: براساس دستورالعمل عرضه اولیه از طریق ثبت سفارش، می بایست پس از پایان معاملات روزانه مچینگ انجام می گرفت و مقررات اجرای دستورالعمل فوق نیز که ارایه شده است مؤید این موضوع می باشد.

محمود خواجه نصیر با اشاره به اینکه در عرضه واحدهای صندوق سرمایه گذاری دو نوع NAV ابطال و صدور ارایه می شود، افزود: NAV ابطال براساس قیمت پایانی بعد از معاملات ثانویه بازار سهام است و با NAV شرکت های دیگر بورسی که ارزش روز دارایی ها می باشد متفاوت است.

وی، در خصوص عدم درج میزان خریداران حقیقی و حقوقی این صندوق در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: در عرضه واحدهای صندوق سرمایه گذاری، تنها حجم و ارزش معامله مشخص می گردد و اطلاعات در معاملات ثانویه طی روزهای آینده گزارش می شود.

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان