کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶تصویب دستورالعمل صندوقهای سرمایه‌گذاری خصوصی+شرایط سرمایه گذاری درصندوق خصوصی وتفاوت آن باصندوقهای سرمایه‌گذاری بورسی چیست؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>> تصویب دستورالعمل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی(Private Equity Funds)+شرایط سرمایه گذاری در آن و تفاوت آن با صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی چیست؟//23آبان97

حداقل مبلغ جهت سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی چقدر است؟

 

وب سایت بورس نگار - دستورالعمل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی یا Private Equity Funds و اساسنامه نمونه آن در ایران تصویب شد این صندوق در کشورهای پیشرفته جهت سرمایه گذاری مرسوم است در ادامه با شرایط و ضوابط سرمایه گذاری در آن و تفاوتش با صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار متعارف در بازار بورس و اینکه حداقل مبلغ جهت سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی چقدر است؟ آشنا خواهیم شد...

 

تفاوت‌های بنیادین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعارف در بازار بورس
معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اعلام خبر مربوط به تصویب دستورالعمل و اساسنامه نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی(Private Equity Funds)، مهم‌ترین ضوابط مرتبط با تاسیس و فعالیت این نهاد مالی را اعلام کرد. سعید فلاح‌پور افزود: جهت نهایی‌سازی این ضوابط، نظرات متقاضیان فعالیت در این حوزه و صاحب‌نظران اخذ و پس از بحث و بررسی در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار این دستور‌العمل نهایی و در هیات‌مدیره سازمان، مطرح و تصویب شد.


موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی
معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی، جمع‌‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده آن به سرمایه‌‌گذاری در سهام و سهم‌الشرکه شرکت‌ها با موضوع فعالیت‌های از قبل تعیین شده. سرمایه‌گذاری صندوق در شرکت‌های سرمایه‌پذیر با هدف کسب و حفظ کنترل شرکت و هدایت سیاست‌های مالی و عملیاتی آن به منظور تحقق اهداف مورد نظر و سپس خروج از شرکت سرمایه‌پذیر است.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در چه شرکتهایی میتوانند وارد شوند
فلاح‌پور توضیح داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی از امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیرسهامی عام نیز برخوردارند. همچنین بر اساس ضوابط تعیین شده، بستر حمایت از شرکت‌های سهامی عام پذیرفته نشده در بورس، شرکت‌های پذیرفته شده در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران و شرکت‌هایی که شرایط پذیرش در بورس را از دست داده‌اند نیز از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی فراهم شد. مضافا اینکه شرکت‌هایی که در دو سال گذشته مشمول موضوع ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت شده‌اند نیز تحت شرایطی می‌توانند از حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی بهره‌مند شوند.


حداقل سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی چقدر باید باشد؟
وی ادامه داد: حداقل سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شد. دوره فعالیت در نظر گرفته شده برای این صندوق‌ها حداکثر به مدت 7 سال است که ۴ سال ابتدایی آن بعنوان دوره سرمایه‌گذاری صندوق تعیین می‌شود.


حداقل مبلغ جهت سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی چقدر است؟
فلاح‌پور ادامه داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی از منظر ماهیت و کارکرد با صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار متعارف فعال در بازار سرمایه، تفاوت‌های بنیادین دارند و چارچوب و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، منجر به ایجاد ریسک‌های بالاتر در این صندوق‌ها می‌شود، بنابراین متقاضیان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها باید پس از مطالعه جزئیات اساسنامه و امیدنامه صندوق، فرم بیانیه پذیرش ریسک را جهت سرمایه‌گذاری در صندوق تکمیل کنند. همچنین حداقل میزان سرمایه‌گذاری هر سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، هزار میلیون ریال تعیین شده.


معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به این ترتیب می‌توان اذعان کرد که بستر مناسب و گسترده‌ای برای تامین مالی شرکت‌های غیر سهامی عام و شرکت‌های سهامی عام با شرایط خاص فراهم شده است.// سنا

برچسب ها: ,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان