کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶جزئیات پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «آسمان امید» با نماد «آسامید» در فرابورس ونحوه پرداخت سود و بازده سالانه آن چقدر است؟/29دی97

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


 جزئیات پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «آسمان امید» با نماد «آسامید» در فرابورس ونحوه پرداخت سود و بازده سالانه آن چقدر است؟/29دی97

تکمیلی 11 اسفند: جزئیات نشست خبری محمد صدرایی به مناسبت بازگشایی نماد صندوق آسمان امید (آسامید) در فرابورس

 

وب سایت بورس نگار - پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بادرآمدثابت «آسمان امید» با نماد «آسامید» از ابتدای بهمن‌ماه به مدت ۵ روز کاری در فرابورس ایران توسط شرکت سبدگردان آسمان و شرکت تامین سرمایه امید آغاز می‌شود...

 

جدیدترین خبرهای بورسی - محمد صدرایی، مدیر‌عامل سبدگردان آسمان گفت: صندوق آسمان امید در تابلو ابزارهای نوین مالی فرابورس درج شده و واحدهای آن قابلیت معامله در این بازار را دارد. ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق ۱۰ هزار ریال است. وی در ادامه با اظهار این مطلب که سود صندوق روز‌شمار است، گفت: این سود به‌صورت ماهانه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت می‌شود. همچنین نرخ بازده پیش‌بینی شده برای این صندوق ۱۶ درصد است. صدرایی ادامه داد: با توجه به برنامه اعلامی بازارگردان، شیوه بازارگردانی صندوق در سه ماه آتی به شکلی خواهد بود که امکان کسب بازده سالانه ۲۰ درصد به‌صورت روزشمار برای سرمایه‌گذاران مهیا است؛ پس از این دوره با توجه به شرایط و سودآوری دارایی‌های صندوق، نرخ بازده قابل تجدیدنظر است.


صدرایی تصریح کرد: تمام تلاش ارکان اجرایی صندوق معطوف به کسب بالاترین نرخ بازده ممکن در هر دوره برای سرمایه‌گذاران و نیز ایجاد روندی منظم و با‌ثبات در سوددهی است. در این راستا، بازارگردان صندوق، به‌صورت دوره‌ای و منظم برنامه خود را برای حداقل نرخ خرید واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق وب‌سایت رسمی صندوق اطلاع‌رسانی می‌کند. وی با اشاره به اینکه میانگین بازدهی یکساله گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت عددی حدود ۲۰ درصد است، ابراز امیدواری کرد که با سیاست‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی بالاتر از این نرخ نصیب سرمایه‌گذاران صندوق آسمان‌امید شود. مدیر‌عامل سبدگردان آسمان ادامه داد: همچنین تا سقف ۶۵ درصدی ارزش واحدهای این صندوق می‌تواند به‌عنوان وجه تضمین معاملات اعتباری در پرتفوهای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه مطابق مقررات، اولین دوره تقسیم سود صندوق از روز آغاز فعالیت صندوق تا پایان ماه شمسی جاری است، تصریح کرد: به سرمایه‌گذارانی که در پذیره‌نویسی صندوق آسمان‌امید شرکت می‌کنند، سود روز‌شمار دوره پذیره‌نویسی تا آغاز فعالیت صندوق نیز تعلق می‌گیرد. همچنین شرکت سبدگردان آسمان و شرکت تامین سرمایه امید به‌عنوان موسسان به ترتیب مدیر و بازارگردان این صندوق هستند. یادآور می‌شود پذیره‌نویسی مزبور به مدت ۵ روز کاری، از اول تا هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷ در فرابورس انجام می‌شود.// «دنیای‌اقتصاد»

 

+++

تکمیلی 11 اسفند: جزئیات نشست خبری محمد صدرایی به مناسبت بازگشایی نماد صندوق آسمان امید (آسامید) در فرابورس

>> ۱۰ درصد نقدینگی در صندوق‌ها قرار دارد

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان با بیان اینکه ۱۰ درصد نقدینگی کشور در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، مهم‌ترین‌ مزیت‌های این صنعت را معافیت از مالیات بردرآمد، سود روزشمار و کنترل مخاطرات ناشی از هیجان بازار برشمرد.

محمد صدرایی در نشست خبری به مناسبت بازگشایی نماد صندوق آسمان امید (آسامید) در فرابورس در هشتم اسفند برگزار شد، گفت: سود صندوق آسمان امید روز شمار است و به‌صورت ماهانه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت می‌شود.وی افزود: در حالی که براساس امید نامه صندوق، حداقل نرخ بازده پیش‌بینی شده برای این صندوق ۱۶ درصد است، اما در پایان بهمن‌ماه ۲/ ۲۰ درصد سود سالانه میان سرمایه‌گذاران تقسیم شده و براساس محاسبات بازارگردان، این عدد برای ماه‌های آتی نیز حدود ۲۰ درصد خواهد بود. مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان در مورد اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد گفت: در حال حاضر منابع تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۱۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده و نزدیک به ۱۴۳ هزار میلیارد تومان از این منابع به صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص دارد؛ بنابراین می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد از نقدینگی اقتصادی در صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد که بدون شک سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی و دولت بر آنها اثرگذار است. صدرایی ادامه داد: از ابتدای بهمن با تغییر سود سپرده روزشمار حساب‌های بانکی به ماه‌شمار، اشخاص حقیقی و حقوقی به دنبال جایگزین مطلوب برای سرمایه‌ها بودند که در این شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این نیاز سرمایه‌گذاران پاسخ داده و توانستند بستر مناسبی برای جذب نقدینگی به وجود بیاورند.


وی تاکید کرد: براساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بانک‌ها موظف می‌شوند اطلاعات سپرده‌گذارانی را که گردش مالی بیش از ۵ میلیارد تومان در سال دارند، به سازمان مالیاتی ارائه دهند؛ این قانون در راستای شفافیت اقتصادی و جبران درآمد مالیاتی اخذ شد. در صورت اجرایی شدن این قانون، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با مزیت پرداخت سود روزشمار و معافیت از مالیات بر درآمد، دارای برتری نسبت به نظام بانکی هستند؛ مطابق ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاف از مالیات هستند. مدیرعامل سبدگردان آسمان تشریح کرد: مدیریت حرفه‌ای و مجرب صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تشکیل سبدی از دارایی‌های متنوع، مخاطرات ناشی از هیجانات بازار و نوسانات اقتصادی را کنترل و اقدام به سودآوری می‌کنند. این صندوق همچنین با سبد متنوع دارایی‌ها، نقدشوندگی منابع سرمایه‌گذاران در صندوق‌ها را به هنگام بروز ضرورت‌های روزمره تسهیل می‌کنند.

صدرایی در پایان با اشاره به اینکه دولت، شرکت‌ها و شهرداری‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین بدهکاران اقتصاد، با انتشار اوراق بدهی به دنبال تامین نقدینگی هستند، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با خرید بخش بزرگی از این اوراق توانسته‌اند نقش پررنگی در بازار بدهی و تامین نقدینگی مورد نیاز داشته باشند.

برچسب ها: ,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان