کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین اخبار از سود سال آینده سهام ایران خودرو ... / 17 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

جدیدترین اخبار از سود سال آینده سهام ایران خودرو ... / 17 اسفند 93


یک مقام مسئول سود ۲۲ تومانی ایران خودرو برای سال آینده را تایید کرد و از تهیه و انتشار نامه ایی در این رابطه خبر داد.

در پی توقف دیروز نماد معاملاتی ایران خودرو، برخلاف انتظار اکثر سهامداران و کارشناسان مشخص شد که این شرکت بزرگ مانند برخی شرکت ها رویه محافظه کارانه و محتاطانه ایی را در پیش گرفته و به جای افزایش سود سال آینده ، اقدام به پیش بینی سود 22 تومانی هر سهم کرده است.

براساس این گزارش، این رویداد که با واکنش سهامداران دیگر شرکت های خودرویی همراه بود با موجی از اظهارنظرهای فعالان در فضای مجازی همراه شد و حتی برخی اعلام سود 22 تومانی ایران خودرو برای سال آینده را نادرست خوانده و با خوش بینی از تعدیل مثبت سخن گفتند.

اما جدیدترین اخبار از سود سال آینده ایران خودرو و دلیل یا دلایل کاهش سود سال آینده نسبت به سال جاری (37 تومان ) با تایید یک مقام مسئول در اعلام سود 22 تومانی هر سهم ایران خودرو همراه شده است.

وی با تایید سود 22 تومانی "خودرو" اعلام کرد: در این رابطه قرار شده طی امروز و فردا نامه ایی توضیحی در مورد سود سال جاری و آینده به سازمان بورس ارایه و منتشر شود تا همگان در جریان آخرین وضعیت این شرکت باشند. این درحالی است که دلایل این تصمیم هم مشخص خواهد شد که می تواند مجموعه ایی از عوامل باشد.

خبر دیگر اینکه به دلیل اهمیت موضوع و اثر سود این شرکت بر دیگر شرکت های خودرویی حاضر در بورس و کل بازار، رئیس سازمان بورس با یکی از معاونین ایران خودرو تماس تلفنی داشته و پیگیر این موضوع شده تا چند و چون آن مشخص شود.

براساس این گزارش، در این میان برخی از فعالان توقف خط تولید وانت در ایران خودرو تبریز و اثر بانک پارسیان را علت اصلی کاهش سود دانسته اند. برخی هم نامشخص بودن قیمت خودرو در سال آینده و وضعیت مذاکرات و مهمتر از همه رفتار به شدت محافظه کارانه مدیران ایران خودرو را عامل اصلی در اعلام سود 22 تومانی معرفی کرده اند.

اما گروه زیادی از فعالان و کارشناسان معتقدند مدیران ایران خودرو در کنار رویه محافظه کارانه ، ترجیح داده اند اثر سود سال آینده را از الان خرج نکرده و برای آینده نگه دارند. چون از قرار معلوم به اثر مثبت مذاکرات بر صنایع خودرو ساز چشم دوخته اند.

به هر حال هرچه باشد ، طی امروز و فردا یا حداکثر تا آخر هفته دلیل یا دلایل این تصمیم ایران خودرو مشخص می شود. شرکتی که در سال جاری علاوه بر تبدیل زیان سال گذشته به سود، قادر به ثبت رکوردهای جدید در تولید و فروش شده و هفته پیش مدیرعامل آن از نهایی شدن قرارداد با پژو خبر داده است./ بورس پرس، 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان