کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> پیک موتوری عامل اختلال بازار ! / 17 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

بورس پس از معاملات >>> پیک موتوری عامل اختلال بازار ! / 17 اسفند 93


با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.12.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 109 واحد کاهش به رقم 47361 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 13 واحد رشد عدد 123138 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (هم وزن) بورس نيز در روز جاري با 19 واحد کاهش به رقم 9799 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 21.5 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد کاهش به رقم 717 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 846 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 818 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس (هم وزن) در معاملات روز جاری با افتی 19 واحدی مواجه شد که نشان از افت قیمت اکثریت سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه داشت. امروز روند قابل قبولی را در این بازار شاهد نبودیم از سویی دیگر ارزش معاملات نیز چندان چنگی به دل نزد.

براساس گزارش بورس نیوز، خبرهای رسیده از نشست روز گذشته برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در پاریس حکایت از هم نظری کشورهای عضو گروه 1+5 با یکدیگر در موضوع توافق هسته ای با ایران را دارد، همچنین قرار است فردا هیأت آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور مذاکره درباره همکاری های ایران و آژانس وارد تهران شود.

فعلاً موجی از بیم و امید فضای تالار حافظ را فرا گرفته و اهالی این بازار با هر خبری که از موضوع مذاکرات هسته ای می رسد واکنش نشان می دهند. اما آنچه مشخص است نگاه خوشبینی و مثبت بازار سرمایه به نتیجه مذاکرات بیشتر از نگاه منفی می باشد.

در مجموع امروز اتفاق خاصی را در بورس شاهد نبودیم به جز چند شایعه و خبر که در فضای مبهم و منفی این روزهای بورس از شدت بیشتری برخوردار شده است. از همین رو خبرنگار بورس نیوز در حال تهیه گزارش از صحت و سقم اخبار رسیده است که بزودی منتشر خواهد شد.

صرفاً جهت اطلاع

"زمگسا": قرار بود افزایش سرمایه 500 درصدی شرکت از محل تجدید ارزیابی دام های مولد خیلی وقت پیش اعمال شود که نشد. ظاهراً پس از حساب و کتاب های انجام گرفته دام مولدی پیدا نشده، از شانس شما همه گاوها پسرزا شدند.

"وملی": لطفاً مسئولین کمی حساس تر به این شرکت نگاه کنند. بسیار ماهرانه و زیرکانه آنهایی که باید از سهم خارج می شدند از 5 اسفند تا 10 اسفند خارج شدند. اما دوباره دو روزه که روند معاملات مشکوک شده، آقاجان لطفاً حتماً یک پیگیری کنید.

"ونفت": هفته پیش گفتند پروژه قشم شرکت فروخته شده و یک تعدیل مثبت سنگین هم از این شرکت در راه است. بعضی از اهالی تالار که خبر از ارسال نامه به سایت کدال می دادند که ظاهراً نامه با موتور فرستاده شده و تو راه تصادف شده که حال موتور سوار خوب نیست و الان به علت بستری شدن صاحب موتور به بیمارستان گفته می شود که نامه هم گمشده . آخه برادر عزیز مگه پاسخ به یک شایعه چقدر زمان می بره که کوتاهی می کنید کل بازار با تصادف این پیک موتوری بهم ریخته همه منفی شدن خوب نیست آخه عجله کنید نامه را دوباره تایپ کنید سهامداران منتظرند .

"کماسه": این شرکت هم اول قرار بود افزایش سرمایه بده اما بعداً قرار شد فعلاً افزایش نده الان هم یک گوشه ای از بازار نشسته داره نون و ماستش رو می خوره، چرا بهش گیر بدیم آخه کاری به کسی نداره.

در پایان این گزارش همچون اهالی تالار به انتظار رسیدن اخبار جدیدی از تأثیر گذارترین عامل بر بازار سرمایه هستیم. شاید سال 94 سالی باشد برای اهالی تالار.

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان