کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بانک صادرات بلوک 9.6 درصدی غدیر را فروخت >>> خریدار بلوک کیست؟؟ / 18 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

بانک صادرات بلوک 9.6 درصدی غدیر را فروخت >>> خریدار بلوک کیست؟؟  / 18 اسفند 93

 
در جریان معاملات امروز بازار سهام که با اختلال حدود 67 دقیقه ایی سامانه معاملات همراه بود،بلوک 9.6 درصدی غدیر به قیمت 1.14 هزار میلیارد تومان از سوی بانک صادرات عرضه فروخته شد.

براساس این گزارش، بانک صادرات بیش از 3 میلیارد و 467 میلیون و 942 هزارسهم سرمایه گذاری غدیر را به قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 303 ریال عرضه کرد که به ارزش بیش از هزار و 145 میلیارد تومان فروخته شد.

این بلوک توسط کارگزاری بانک صادارت به صورت 15 درصد نقد و باقی اقساط عرضه شده و خریدار یا خریداران باید طی 9 روز کاری وجه نقد معامله را پرداخت کنند.

یک مقام آگاه خریدار بلوک۹.۶درصدی سرمایه گذاری غدیر را شامل یک کنسرسیوم سه طرفه اعلام کرد و از تلاش برای پرداخت وجه نقد ۱۷۲ میلیارد تومانی تا هفته بعد برای دریافت سود سالانه غدیر خبر داد.

در پی عرضه بلوک 9.6درصدی سرمایه گذاری غدیر که امروز توسط بانک صادرات انجام شد، بیش از 3 میلیارد و 467 میلیون و 942 هزارسهم غدیر به قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 303 ریال و به ارزش بیش از هزار و 145 میلیارد تومان فروخته شد.

براساس این گزارش، در شرایطی تا دیروز بیش از سه خریدار در قالب کنسرسیوم و شرکت مستقل مقدمات حضور در میدان رقابت این بلوک را فراهم کرده بودند که پیگیری های بورس پرس نشان داد این بلوک توسط کنسرسیومی سه طرفه شامل صندوق کارکنان بانک ها، شرکت زرین پرشیا و سرمایه گذاری ملی ایران خریداری شد.

در این رابطه یک مقام آگاه با تایید این خبر جزئیاتی جالب از این خرید را به بورس پرس اعلام کرد و گفت: در پی تمایل این کنسرسیوم برای تملک بلوک فوق ، مقدمات حضور برای خرید آن به رهبری صندوق کارکنان بانک ها فراهم و در نهایت خریداری شد.

وی درباره سهم هرکدام از سه گروه هم توضیح داد: در این کنسرسیوم سهم صندوق کارکنان بانک ها بیش از 4.4 درصد ، شرکت زرین پرشیا (از زیر مجموعه های غدیر و ساتا ) حدود 4 درصد و سهم سرمایه گذاری ملی ایران هم حدود 1.18 درصد تعیین شده است.

این منبع آگاه در واکنش به این سئوال که با توجه به برگزاری مجمع سالانه هفته آینده غدیر، آینده این کنسرسیوم توان پرداخت وجه نقد 15 درصدی قبل از مجمع را دارد تا قادر به دریافت سود سالانه باشد یا خیر ؟ توضیح داد: تمام تلاش این سه شریک این است که وجه نقد را قبل از موعد 9 روز کاری پرداخت و معامله قطعی کنند تا امکان دریافت سود فراهم باشد.

وی ادامه داد: در این میان صندوق کارکنان بانک ها بابت مطالبات خود از بانک صادرات وجهی پرداخت نمی کند اما دو گروه دیگر باید بابت وجه نقد اقدام کنند.

براساس این گزارش ، پیش از این بانک صادرات 31 شهریور اقدام به عرضه این بلوک کرده بود اما به دلیل وجود یک ابهام این معامله انجام نشد اما با این عرضه و در صورت قطعیت معامله فوق، این بانک برای همیشه از ترکیب سهامداری شرکت 3.6 هزار میلیارد تومانی غدیر خداحافظی می کند. در این حالت باید منتظر تعیین تکلیف درآمد حاصله از این واگذاری در صورت های مالی و سود سهام بانک صادرات بود که رسما" اعلام خواهد شد.

این درحالی است که صندوق کارکنان بانک ها در جریان عرضه بلوک 16.7 درصدی سرمایه گذاری غدیر در اسفند 91 هم اقدام به خرید این بلوک کرده و در صورت قطعی شدن معامله بلوک امروز، مالک حدود 21 درصدی سهام سرمایه گذاری غدیر می شود.

بود. 23 مرداد 87 بانک صادرات اقدام به عرضه و فروش بلوک 51 درصدی سرمایه‌گذاری غدیر به مبلغ 923 میلیارد تومان کرد که توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) خریداری شد. بلوکی که به گفته مدیرعامل وقت غدیر مانند نوعروس دارای خواستگاران متعددی بود.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان