کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

چند دلیل برای رشد بورس در سال‌ جدید ... / 22 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه
 

 

 

حسن رضایی پور در گفت و گو با اقتصادنیوز در پیش بینی وضعیت بازار سهام در سال جدید، اظهار کرد: اقدامات اخیر سازمان بورس ، مثل تعدیل حجم مبنا، ‌افزودن سه شاخص جدید و راه اندازی صندوق سپاس که سودهای تضمین شده می دهد، نشان می دهد که مدیران بورس قصد دارند به هر طریقی که می توانند برای بهبود وضعیت بازار اقداماتی انجام دهند.

این کارشناس بازارسرمایه اظهار کرد: افزودن سه شاخص قیمت ‌(هم وزن) ، کل (هم وزن) و قیمت (وزنی – ارزشی) نمایان گر این است که مسوولان بورس مسیرهای جدیدی برای تحلیل بازار به سهامداران و فعالان این حوزه باز کرده‌اند. شاخص های هم وزن نشان دهنده تلفیقی مناسبی از کل وضعیت بازار است و می تواند سهامداران را به شناخت بهتر سهام تشویق کند.

او افزود: از سوی دیگر مهم ترین مشکل بازار سرمایه، سودبانکی است که سرمایه های این بازار را به خود جذب می کند. اگر بانک مرکزی و مسوولان وزارت اقتصاد راه حال مناسبی برای حل کردن این مشکل داشته باشند،‌ می توان به بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه امیدوار بود.

رضایی پور معتقد است: البته بازار سرمایه از سوی دیگر تحت فشار مذاکرات هم هست، اما در هر شرایطی، مشکلات عمده و بین سیستمی اقتصاد باید حل شود تا
بهره وری بازار پول و سرمایه ، هر کدام در مسیر خودشان رونق بگیرد.

به گفته این فعال کارگزاری، بازار سرمایه در سال آینده وضعیت خوبی خواهد داشت زیرا تمامی سهام به کف رسیده اند و فرصت مناسبی برای خرید است.

او تاکید دارد: یکسال سقوط ممتد بازار سرمایه،‌ مسوولان را مکلف می کند که برای بهبود شرایط بازار بسیار تلاش کنند تا در صورت توافق هسته ای،‌ هیچ مشکل دیگری وجود نداشته باشد.


 
برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان